Halka arz için gün sayıyor

20 Eylül 2021
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Halka arz için SPK onayı bekleyen perakende markası Suwen, büyüme atağına kalkacak. Halka arzdan gelecek sermayeyi yatırım için harcamayı planlayan şirket, 2022 sonuna kadar yurtiçinde 185, yurtdışında 17 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

05-18 Eylül 2021 tarihli sayıdan

Kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap markası Suwen'in temelleri 2003 yılında İstanbul'da atıldı. Birol Sümer, Ali Bolluk ve Çiğdem Ferda Sümer'in girişimiyle kurulan şirket, 2017'de özel sermaye yatırım fonu olan Taxim Capital'le ortak olarak kurumsallaşma yönünde önemli bir adım attı.

Şirket şimdi de halka arz için gün sayıyor. İzahname onayı için Sermaye Piyasası Kurulu'na (SPK) başvuran Suwen, halka arzla birlikte yatırım atağına kalkacak. Hem yurt içinde hem yurtdışında büyümeyi planlayan şirket, 2021 için 28 milyon TL yatırım yapacak.

Suwen Genel Müdürü Ali Bolluk, "Türkiye'den özgün, kendine güvenen Türk kadınını temsil eden bir dünya markası çıkartmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmamızı sağlayacak yatırımlara kaynak yaratmak amacıyla halka arz kararı aldık" diyor.

SATIŞ GELİRLERİ ARTTI


Şirketin net satış gelirleri 2020 yılında 149,6 milyon TL olarak gerçekleşti. 2020 yılında pandemi dolayısıyla mağazalar yaklaşık 80 gün kapalı kaldı ancak buna rağmen net satış gelirleri yüzde 31, yurtiçi mağaza sayısı 19, toplam satış alanı yüzde 35 arttı.

2020 yılında yüzde 29,2 FAVÖK marjıyla 43,7 milyon TL FAVÖK seviyesine ulaşıldı. Bu tutar 2019 yılında 32,3 milyon TL'ydi. Suvven'in 36 şehirde 122 mağaza bulunuyor. Bunlardan 100 tanesi AVM, 2 tanesi ise cadde mağazası olarak hizmet veriyor. 2021 yılı sonuna kadar 20 yeni mağaza açmayı planlayan şirketin 2022 ise yurtiçinde 185 mağazaya ulaşmak.

YURTDIŞINDA BÜYÜYECEK


Suwen'in büyüme planları arasında yurtdışı da var. Kıbrıs, Birleşik Arap Emirlikleri, İsrail ve Azerbaycan'da bulunan toptan satış kanalı üzerinden ürünlerin satışını gerçekleştiren şirket, önümüzdeki dönemde franchise sistemiyle büyüyecek. Irak'ta ilk mağazayı açtıklarını söyleyen Ali Bolluk, "Romanya'da da kendi mağazalarımızı açmayı ve internet üzerinden satışlara başlamayı planlıyoruz" diyor.

Ortadoğu ve Körfez Bölgesi'nin yanı sıra orta ve uzun vadede Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ve Rusya pazarlarında da büyümeyi hedefleyen şirket, nda yurtdışında 17 mağazaya ulaş-flanlıyor. Yatırımların sürekli devam ettiğini söyleyen Ali Bolluk, "Gerek Türkiye'de gerekse de yurtdışında üyük hedeflerimiz var. 2021 yılı için ya ıtırım bütçemiz 28 milyon TL" diyor.

TÜKETİM MODERN KANALLARA KAYIYOR


Deloitte sektör raporuna göre 2016 yıl sonunda 3,8 milyar TL olan Türkiye kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap pazarının (KİEP) 2020 yıl sonu itibarıyla 6,7 milyar TL'den 2024 yıl sonunda yıllık ortalama 14,3 büyümeyle 11,3 milyar TL'ye ulaşması bekleniyor.

Pazarın bu gelişimine ek olarak, Suwen'in de içerisinde yer aldığı modern organize kanalların payının 2016 yılında yüzde 35 ve 2020'de yüzde 55 olduğu, 2024'te ise yüzde 64'e yükselerek tüketimin modern kanala doğru geçişinin artacağı öngörülüyor.