Göknur Gıda ihracatla büyüyor

19 Mayıs 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Halka arz için gün sayan Göknur Gıda, 2022'de ciroda iki kat büyüme hedefi koydu. Satışlarının yüzde 85'ini yurtdışına yapan Göknur Gıda'nın CEO'su Osman Aslanali, "Pestilo'yla atıştırmalık pazarında büyüyeceğiz. Kurutulmuş ürüne yatırım yapacağız" diyor.

15-28 Mayıs 2022 tarihli sayıdan

Tarım, gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren Göknur Gıda, halka arz için gün sayıyor. 2012'de yüzde 84,5'i Bahreyn merkezli Ventura Capital Bank'e satılan ve yüzde 15,5'i ise Aslanali Gıda'nın elinde bulunan şirket, halka arzın ardından büyümesine hız verecek.

2021 yılını yaklaşık 2 milyar TL ciroyla kapatan Göknur Gıda, 2022 için iki kat büyüme hedefi koydu. Satışların yüzde 85'inin ihracattan geldiğini söyleyen Göknur Gıda CEO'su Osman Aslanali, "Amerika, Avrupa ve Uzakdoğu'ya ihracat yapıyoruz. Meyve suyu, çocuk maması gibi ürünler üreten şirketlere hammadde sağlıyoruz" diyor.

ATIŞTIRMALIK PAZARINA GİRDİ


1993 yılında kurulan Göknur; dört farklı şehirde kurulu tesislerinde meyve suları, konsantreler ve püreler dahil çok çeşitli ürünler üretiyor. Bu ürünler, başta meyve suları olmak üzere, pastalar, şekerlemeler, dondurma ve süt ürünleri gibi birçok nihai gıda ürününde girdi olarak kullanılıyor.

Şirketin kendine ait yaklaşık 10 bin dekarlık bahçesi var. Beş farklı şehirde tesisleri olan şirketin konsantre fabrikalarında günlük ürün işleme kapasitesi 7 bin 200 tona ulaşıyor. Günlük meyve suyu üretme kapasitesi ise 338 milyon litreyi buluyor.

“Şirketin satışının yüzde 70'ini hammadde, yüzde 20'sini private lable, yüzde 10'unu ise taze meyve sebze oluşturuyor. Göknur Gıda, önümüzde dönemde kendi markalarıyla son tüketiciye yönelik ürünlerle de büyümeyi hedefliyor.

MARKALARINI ÖNE ÇIKARACAK


Göknur Gıda'nın bir AR-GE merkezi var. AR-GE'ye yıllık 2 milyon TL civarında harcama yapan şirket, önümüzde dönemde kendi markalarıyla da öne çıkmayı hedefliyor. Atıştırmalık pazarına Pestilo markasıyla deneme üretimleri yapan şirket, bu ürünlerle ihracatta büyümeyi planlıyor.

Ayrıca Aslanali, "Meyve suyunda Drops adlı kendi markamız var. Kurutulmuş ürün teknolojileri var. Onların da denemelerini yapıyoruz. Çekirdekten ürettiğimiz yağlar var. Bunlarla ürün gamımızı geliştirmeyi hedefliyoruz" diyor.

Bağışıklık sistemini güçlendirecek fonksiyonel meyve suyu üretimi de gerçekleştiren şirketin bal-meyve karışımı, meyveli bal çeşitleri var. Aslanali, "Mesela nar kabuğu antioksidan değeri yüksek bir ürün, bunun kabuk haliyle tüketilmesi imkansız olduğu için bunu toz haline getirip bal-meyve suyu karıştırıyoruz" diyor.

TÜM ENERJİMİZİ KENDİMİZ ÜRETECEĞİZ”


Göknur Gıda, fabrikalardaki atıkları biyogaz tesislerinde elektriğe dönüştürerek 2.4 megawat elektrik üretiyor. Ayrıca tesis çatılarında GES yatırımı yaptıklarını söyleyen Aslanali, “2022 sonu itibarıyla tüm enerjimizi kendimiz üreteceğiz” diyor.