Garanti ‘Çevik’ modele geçti

09 Mayıs 2019





Günümüzde çok hızlı bir değişim söz konusu. Şirketler değişen iş koşullarına uyum sağlamak ve rekabet avantajı sağlamak için ‘çevik' (agile) olarak adlandırılan yeni bir modele geçiyor.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN 
asakarya@ekonomist.com.tr





Bu model bir şirketin tüm birimlerinde takım çalışması, işbirliği, değişime uygunluk ve süreçlerin yalınlaştırmasına yönelik değişiklikler yapılmasını öngörüyor. Bu konuda adım atan şirketlerden biri de Garanti Bankası oldu.





Şirket, bu alanda çalışmalar yapmaya 2016 yılında teknoloji ekipleriyle başladı. Ardından bu süreç tüm birimlere yaygınlaştırıldı.





Bugün bankanın çevik dönüşümünü proje takımları yönetiyor. Takımlar işkolları ve teknoloji ekipleri bir arada olacak şekilde olabildiğince uçtan uca ve çapraz fonksiyonlu olarak oluşturuluyor.





Takım oyuncularının hangi birimlerden gelecekleri projenin/ürünün geliştirilmesindeki ihtiyaca göre şekilleniyor. Çevik dönüşüm sürecinde aynı zamanda takım ve takım üyelerinin çevik yöntemleri ve düşünce biçimini benimseyip geliştirmesine yardımcı olan 23 çevik metot danışmanı (agile coach) bulunuyor.





Garanti, 2018 yılında genel müdürlük birimlerinin iş yapış modelini de dönüştürmeye başladı. İnsan kaynakları ekibi ve teftiş kurulu uygulamaya öncülük eden ekipler oldu.





Mart 2019 itibarıyla, 400'ün üzerinde takım üyesini barındıran 70'e yakın çevik takımı var. Çevik metotlardan yalnızca bir ürün çıkarırken değil, mevcut süreçlerde denetim yaparken de yararlanılıyor.





Teftiş kurulu bünyesinde bugüne kadar toplam 12 denetim projesi ortalama beş takım üyesiyle gerçekleşti. Bu yöntemle, gerek ekip içi, gerekse diğer paydaşlarla olan iletişimin artığı, denetim kalitesinin de yükseldiği görüldü.





Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Osman Tüzün, “Bazı takımlarımızda işlerin teslim sürelerinde yüzde 50'ye yakın iyileşme gözlemliyoruz” diyor.





Bu uygulamanın çıktılarından biri yaklaşık iki yıl önce hayata geçen bir chatbot uygulaması oldu.





“Sorbi” isimli bu uygulamayı çalışanlar çalışma ortamlarında birbirlerine daha hızlı ulaşmak, bir dokümanın linkine hızlıca erişmek veya bir ekibin hangi katta ve adreste çalıştığına bakmak için kullanıyor.





Tüzün, bu model sayesinde iş süreçlerinde yüzde 20-30'luk verimlilik sağlayacaklarını söylüyor.