ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Beş kıtada 6 bine yakın şubesi bulunan markanın, İstanbul yoğunluklu olmak üzere, Türkiye'de ise 85 şubesi var. Restoranlarının yüzde 80'ini franchise'ların oluşturduğu Little Caesars'ın Türkiye'de bin 700 çalışanı bulunuyor.
Salgın döneminde hayata geçirdikleri yeni iş stratejilerini Ekonomist'e anlatan Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, normal dönemlerde satışlarının yüzde 25'ini şube içi, yüzde 75'ini ise evlere servisin oluşturduğu bilgisini veriyor. Salgın döneminde ise yüzde 25'lik şube içi satışların sıfırlandığını anlatan Arıduru, "Ancak eve teslim satışlarındaki artış bu kaybı dengeledi. Biz de odağımızı tamamen eve teslimat üzerine kurduk" diyor.
HEDEFLERDE REVİZYON
2019 yılında satış bazında yüzde 25 büyüme yakalayan ve 5 milyon adedi aşan pizza satan Little Caesars, 2020 yılına ise yüzde 25 satış artışı ve 20 yeni şube açılışı hedefiyle girdi. Ancak koronavirüs kriziyle birlikte hedeflerinde revizyona gitmek zorunda kaldı. Banu Arıduru, "Covid-19 salgını ve salgın sonrasındaki normalleşme sürecini her geçen gün gelen yeni veriler ve araştırma sonuçlarıyla revize etmek üzere çalışmaktayız" diyor.
Little Caesars, salgın dönemi boyunca hiç kapanmadı ve sokağa çıkma yasağı olduğu dönemde bile hizmet vermeye devam etti. Banu Arıduru, "Nakit getirisi olan bir marka olduğumuz için bunun yatırımcıların ilgisini çektiğini ve çekeceğini düşünüyorum. Bu nedenle şube sayısı anlamında büyüme bu yıl da devam edecektir" diye konuşuyor.
SIFIR TEMAS GÜVENİ
Salgının ilk günlerinde pizza severlerin tüketim davranışlarında kararsızlık yaşandığını anlatan Banu Arıduru, ilk hafta satışlarda yüzde 30 düşüş yaşadıklarını söylüyor. Ancak yüksek hijyen standartları ve 'sıfır temas' politikasını devreye sokunca tüketici güvenini geri kazandıklarını dile getiriyor.
Arıduru, "Bu çıkışla ilk günlerdeki düşüşü kompanse ettik. Şu anda bir kayıp yaşamadan hizmetlerimize devam ediyoruz. Hatta satışlarımızı her geçen gün daha da artırıyoruz" diyor.
"ONLİNE'A YATIRIM YAPAN KAZANACAK"
Küresel ölçekte Nisan 2020'de tüketici harcamalarının yüzde 30¬50 arasında düşüş gösterdiğine işaret eden Banu Arıduru, "Eve serviste ise gıda sektörünün büyük kayıplar yaşamadan, tersine pek çok tüketicide yeni bir alışkanlık yaratarak bu dönemi kapatacağını düşünüyorum" diyor. Tüketicilerin kurumlara olan inancı arttıkça eve servis pazarının daha da genişleyeceğini de vurguluyor.
Arıduru, sonbaharla birlikte salgının atlatılmaya başlamasıyla, online platformlara gerekli yatırımlarını yapan, marka değeri yüksek şirketlerin krizi büyüyerek atlattığına şahit olabileceğimizi ifade ediyor.