Türkiye'nin En Güçlü 50 Kadın CEO'su araştırmasının bu yıl 10'uncusunu gerçekleştirdik. Listemize yeni giriş yapan pek çok isim olduğu gibi, görev değişikliği nedeniyle bu yılki sıralamamızda yer alamayan isimler de var.
06 - 19 Mart 2022 tarihli sayıdan
Listemizdeki ilk beş ismin geçen yılki yerlerini korumuş olması dikkat çekiyor. Buna göre listenin birincisi GroupM EMEA CEO'su ve WWP Türkiye Başkanı olan Demet İkiler oldu. Onu, Philip Morris Türkiye Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren izliyor.
Listemize geçen yıl giriş yapan LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü Berna Akyüz Öğüt üçüncü olurken, Facebook yöneticisi Derya Matraş dördüncü, Indeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek ise beşinci sırada yer alıyor.
Ekonomist Dergisi olarak iş dünyasındaki kadın liderleri ön plana çıkarmak için 10 yıldır "En Güçlü 50 Kadın CEO" araştırmamızla üst düzey kadın yöneticileri kapak haberimize taşıyoruz. Çalışmamızda şirket ortağı olmayan profesyonellere yer veriyoruz.
Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
2021 yılı verileri üzerinden yaptığımız araştırmada, bu yıl da ilk beşteki isimler değişmedi. Ancak atamalar ve görev değişiklikleri nedeniyle ilk 50 listesinde önemli değişikliklerin olduğunu da belirtelim.
Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin ve TSKB Genel Müdürü Ece Börü, bu anlamda listede bu yıl yer alan iki isim ve ilk 10'dalar. Bu iki isim haricinde 10 isim daha listede bu yıl ilk kez yer aldılar.
KADIN YÖNETİCİ ORANI
Dünyadaki kadın yöneticilerin durumuna bakıldığında ise gelişmiş ülkelerde kadınların her geçen gün iş hayatında istihdam oranının arttığı görülüyor. Yaşanan ekonomik gelişmeler, sanayileşme, teknolojinin hızla ilerlemesi ve hizmet sektörünün de her geçen gün giderek büyümesi gibi birçok kriter kadın açısından iş hayatında artan istihdam oluşturmaya başlamış bulunuyor.
Dünyanın büyük bölümünde kadınlar hâlâ erkeklerle eşit haklara sahip değil. Avrupa ülkelerinde de kadınlar çoğu zaman hala ev işleri ve çocuk bakımı gibi geleneksel rolleri üstleniyor. Ayrıca çalışan kadınlarla erkekler arasındaki ücret uçurumu da yıllardır devam eden bir sorun. Dünyadaki 500 büyük şirketin sadece yüzde 3'ünde kadınlar üst düzey yönetici konumunda görev alıyor.
YÖNETİM KURULLARI
Yönetim kurullarında kadın oranının artışıyla ilgili olarak dünyada yaşanan gelişmelere bakıldığında ise ABD'deki en büyük 3 bin halka açık şirkette yönetim kurulu koltuklarının yüzde 25,6'sını kadınların oluşturduğu görülüyor.
Türkiye'de de yönetim kurullarında kadın üyelere yer vererek, karar mekanizmalarında toplumsal cinsiyet eşitliğinin etkin şekilde sağlanması yolunda ilerleyen şirketlerin oranı artıyor.
Öyle ki Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu Proje Yöneticisi Sevda Alkan, '2021 Yönetim Kurulunda Kadın Türkiye Raporu'na göre Borsa İstanbul'a (BIST) kayıtlı 420 şirketin yönetim kurulunda görev alan kadın üye oranının yüzde16,7 seviyesinde olduğunu belirtiyor.
BIST'te işlem gören en büyük şirketlerin yer aldığı BIST 100'de ise yönetim kurulundaki kadın oranı 2021 yılında yüzde 15,3 olarak gerçekleşti. Tüm BIST şirketlerinin sadece 34'ünün yönetim kurulu başkanı kadın ve sadece 16'sının yönetim kurullarında yer alan CEO'su kadın. Her ne kadar bu oranlar istenilen seviyede olmasa da kadınların yönetim kademelerindeki yeri her geçen yıl daha da sağlamlaşıyor.
ŞİRKET PERFORMANSI
Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sürdürülebilir kalkınma için küresel hedeflerden biri olan cinsiyet çeşitliliğinin öneminin birçok kurumun yöneticileri tarafından fark edildiği ifade eden MY Executive Kurucu Ortağı Müge Yalçın, "Ülkemizde başarılarıyla şirketlerin üst yönetimlerinde görev alan, uluslararası şirketlerde global görevler üstlenmiş, en üst seviyede yönetimde yer alan kadınlar var.
Araştırmalar da gösteriyor ki kadınların yönetimde yer alması, şirket performansını olumlu etkiliyor, bu sayı artıkça şirketlerin başarı grafikleri de doğru orantılı olarak yükseliyor" diyor.
Bu sonuçların iş dünyasındaki yanlış algının değişmesinde önemli rol oynadığına da değinen Müge Yalçın, şunları ekliyor: "Ülkemizde, özellikle son yıllarda yönetim kurullarında kadın oranı adım adım yükseliyor.
Kadın iş liderlerinin imza attığı başarılı çalışmalar ve yer aldıkları yönetim kurullarında sağladıkları katma değer, bu yükselişi daha da değerli hale getiriyor."
BÜYÜK MÜCADELE VAR
Çalışmaya bakıldığında GroupM EMEA CEO'su ve WPP Türkiye Ülke Müdürü olan Demet İkiler, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da listemizin lideri. 16 bin çalışanı olan GroupM EMEA operasyonu yaklaşık 22 milyar dolarlık bir iş hacmine sahip.
Demet İkiler, WPP Ülke Müdürü şapkasıyla ise Türkiye'ye bağlı 20'den fazla şirket ile 450 milyon dolarlık bir hacmi, bin 500 kişilik bir ekibi yönetiyor.
Sorumlu olduğu bölgelerin her birinin kendi içinde farklı kültürü, milleti, dinamiği olduğunu belirten Demet İkiler, "Bu çeşitliliğin getirdiği derinlik ve zenginlik, algımızı açıyor, düşünme şeklimizi esnekleştiriyor.
Birbirimizden çok şey öğrendiğimiz iki yıl geçirdik. EMEA'da uzmanlık merkezi yapılandırmasını başlattık, böylece farklı pazarlar birbirlerinden öğrenip kaynakları her zamankinden daha hızlı paylaştılar" diyor.
Operasyonel çevikliğin özellikle önem kazandığına değinen Demet İkiler, şöyle devam ediyor: "2022 için tema olarak müşterilerimiz ve yönetici ekiplerimizle birlikte 'bağlantılı büyüme'yi seçtik.
Sürekli inovasyon yaparak medyanın geleceğini tanımlamada referans noktası olarak kalmak için doğru yeteneği bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Tüm pazarlarda müşterilerimize "tek ve geleceğe hazır" bir teknoloji, veri ve operasyon altyapısı oluşturmayı hedefliyoruz."
TEKNOLOJİ YATIRIMLARI
Geçen yılki listemizin ikincisi olan Philip Morris Türkiye CEO'su Filiz Yavuz Diren bu yıl da yerini koruyor. 23 yıldır aynı şirkette çalışan Filiz Yavuz Diren, bin 700 kişilik ekibi yönetiyor. Şirketin geçen yılki cirosu ise 38 milyar TL. 2022 yılında önemli bir yatırımla başladıklarından bahseden Filiz Yavuz Diren, "90'lı yılların başından bu yana Sabancı Holding ile başarılı bir ortaklık süreci geçirildi.
Sabancı Holding, Türkiye'deki iştiraklerimizin yüzde 25 ortağıydı. 5 Ocak 2022 tarihinde Rekabet Kurulu onayını takiben hisse devri gerçekleştirildi ve Philip Morris International (PMI) bağlı ortaklıkları aracılığıyla, Türkiye'deki iştiraklerimizin yüzde 100'üne sahip oldu.
Bu gelişme ülkemizin geleceğine ve ekonomisine olan güvenin çok önemli bir göstergesi. Önümüzdeki dönemde de yenilik ve dijitalleşme ekseninde yatırımlarımızı artırarak, Türkiye için katma değer yaratmaya devam edeceğiz" diye anlatıyor.
Yeni teknoloji yatırımlarının ve start up iş birliklerinin ajandalarının önemli unsurları olacağına da değinen Filiz Yavuz Diren, "Önümüzdeki dönemde dijitalleşmenin beraberinde getirdiği fırsatları en doğru şekilde değerlendirme konusuna odaklanacağız" diyor.
GLOBAL GENİŞLEME
2021 yılındaki En Güçlü 50 Kadın CEO listemize üçüncü sırdan giriş yapan LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü Berna Akyüz Öğüt de bu yıl yerini koruyan isimlerden.
Türkiye'nin global moda perakende markası olarak dört kıtada 53 ülkede faaliyet gösteren LC Waikiki'nin yaklaşık iki buçuk yıldır genel müdürlüğünü yürüten Berna Akyüz Öğüt, aynı zamanda şirketin yönetim kurulu üyesi. Pandemiye rağmen global genişlemeye hız kesmeden devam ettiklerini belirten Berna Akyüz Öğüt, geçen yıl altı yeni ülkeye adım attıklarını ve 53 ülkede 100'den fazla yeni mağazayı müşterileriyle buluşturduklarını söylüyor.
2022 yılında da yurtdışı açılımlarının gündemlerindeki en önemli başlıklardan biri olmaya devam edeceğini vurgulayan Berna Akyüz Öğüt, şöyle devam ediyor: "Bu yıl sekiz yeni ülkeye daha giriş yapmayı, 150 yeni mağaza ile ülke sayımızı 61'e, mağaza sayımızı ise bin 300'ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.
Yurtdışı genişlemeyi destekleyecek lojistik ve teknolojik altyapı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Aksaray ve Yalova'da yapımları devam eden lojistik merkezlerle hızımızı ve hizmet kalitemizi arttırmayı hedefliyoruz.
Dünya gündemindeki en önemli başlıklardan biri olan sürdürülebilirlik konusunda çalışmalarımız 2022'de hızla devam edecek. LCW Home, LCW Dream gibi alt markalarımızın bağımsız, tekil mağaza açılışlarına bu yıl da devam etmeyi planlıyoruz."
YENİ DİSTRİBÜTÖRLÜKLER
Geçtiğimiz aylarda Facebook'taki altıncı yılını tamamlayan Derya Matraş ise listemizdeki yerini koruyarak dördüncü sırada yer aldı. Onu, geçen yılın beşincisi İndeks Bilgisayar Genel Müdürü Banu Sürek izledi.
19 yıldır Index Grup'ta finanstan lojistiğe kadar birçok şirketinde görevde aldıktan sonra, Eylül 2017'den itibaren grup şirketi İndeks Bilgisayar'da genel müdürlük pozisyonuna getirilen Banu Sürek, bu yıl da bilişim teknolojileri sektörünün her segmentinde yeni kontratlar almak üzere çalışmaya devam edeceklerini söylüyor.
Güncel teknoloji trendleri doğrultusunda yeni distribütörlük anlaşmaları yapmak üzere 2022'de de yoğun mesai harcayacaklarını ifade eden Banu Sürek, şöyle devam ediyor: "Depolama, sevkiyat ve kargo operasyonlarımızı geliştirmek ve çeşitlendirmek için bu yıl da lojistik merkezimize yatırım yapmaya devam edeceğiz.
İş ortaklarımıza ulaştığımız satış kanallarımızdan biri olan B2B platformumuz, 'indexpazar.com' sitemizi hem yeni bir önyüz hem de altyapı düzenlemeleri ile yeniden tasarlamaya başladık. Bu yıl, Türkiye'nin her yerindeki iş ortaklarımızın sitemizi çok daha verimli ve aktif kullanabileceği bir forma getirmek üzere ciddi bir yatırım planlaması yaptık."
ÜRÜN VE KANAL GELİŞTİRME
En Güçlü 50 Kadın CEO listemizin altıncısıise Metro Türkiye CEO'su Sinem Türüng oldu. Türkiye'nin 21 şehrindeki 37 mağazası ve merkez ofisinde toplam 4 bin 200 çalışanı bulunan Metro Türkiye'de 1999 yılından bu yana görev yapan Sinem Türüng, 2020 yılında ise CEO'luk koltuğuna oturdu.
Önümüzdeki dönemde pandeminin ve ticaretin gidişatını değerlendirerek, müşterilerinin belirsizliği yönetmelerine ve işlerini kolaylaştırmalarına odaklanacaklarını ifade eden Sinem Türüng, "Diğer yandan müşterilerimizin gelirlerini artırmalarına ve risklerini azaltmalarına katkı sunacak ürün, stok, servis ve ilişki yönetimi konularındaki aksiyonlar da ajandamızda büyüme ile ilgili başlıklar arasında yer alıyor" diyor.
Ürün ve kanal geliştirme alanında çalışmalarını sürdüreceklerini belirten Sinem Türüng, "Diğer taraftan menü mühendisliği, gastro danışmanlık gibi profesyonel müşterilerimizin verimliliğini artıracak dijital çözümlerimizi daha fazla yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz" diye ekliyor.
PAZARYERİ MODELİ SUNULDU
69 ilde 200'e yakın mağazası, teknosa.com ve mobil platformları ile müşterilerini teknoloji ihtiyaçlarıyla buluşturan Teknosa'nın genel müdürü Sitare Sezgin bu yıl listemize yedinci sıradan giriş yaptı. Geçen yıl şirketin gelen müdürlüğüne getirilen Sitare Sezgin, "Ancak 2004-2009 yıllarında görev yaptığım Sabancı Holding Perakende Grup Başkanlığı'ndaki rolüm nedeniyle de Teknosa'nın o dönemki büyüme stratejisini oluşturan ekipteydim" diyor.
Teknosa'nın fiziksel mağaza ve insan gücüyle birleştirilmiş dijital bir elektronik perakendecisine dönüştüğünün altını çizen Sitare Sezgin, şunları anlatıyor: "Bu çerçevede bu yılki en önemli odaklarımızdan biri, Teknosa'nın dijital dönüşümünde de önemli bir kilometre taşı olan pazaryeri modelimiz.
Şubat ayında teknosa.com'da müşterilerimizle buluşturduğumuz, kendi sektöründe ilk olan Teknosa Pazaryeri ile teknolojiye dair müşterilerimizin arayabileceği tüm ürün ve hizmetleri, avantajlı seçenekler ve en iyi deneyim ile sunmayı hedefliyoruz. 2022 yılında Teknosa tarihinin en büyük yatırımını yapmayı planlıyoruz."
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DÖNÜŞÜMÜ
PepsiCo Türkiye, PepsiCo'nun ilk 10 operasyonundan biri. Tuzlu atıştırmalıklarda pazar liderliği yapıyor. İçecek kategorisinde ise ikinci konumda ve pazar payını yıldan yıla artırıyor. Türkiye'de altı fabrikası ve yaygın dağıtım ağı ile doğrudan 3 bine yakın kişiye istihdam sağlayan PepsiCo Türkiye'nin genel müdürü Ece Aksel ise bu yılki sıralamamızda sekizincilik koltuğunda oturuyor.
18 yıldır PepsiCo çatısı altında çalışan Ece Aksel, 2019 yılından bu yana gelen müdürlük görevini yürütüyor. Sürdürülebilirlik dönüşümlerini; pozitif tarım, pozitif değer zinciri ve pozitif seçenekler olmak üzere üç ana başlıkta topladıklarını dile getiren Ece Aksel, şöyle devam ediyor: "Stratejilerimizi 'Daha Hızlı, Daha Güçlü ve Daha İyi' olmak üzere geliştiriyoruz. Bu konuda üç temel önceliğimiz var.
İlk olarak başta tüketicilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımıza daha fazla değer sunmak. İkincisi dönüşüm projelerinin hayata geçirilmesi, sonuncusu ise organizasyonumuzda, PepsiCo Way davranış şekillerini yerleştirerek kazanan bir kültür yaratmak... Geliştirdiğimiz teknoloji çözümleri ile de PepsiCo dünyasına ilham veriyoruz. Başarılı işleri daha da hızlandırmak hedefi ile çalışmalarımızı devam ettireceğiz."
KİŞİYE ÖZEL YAKLAŞIM
2009 yılından bu yana Beymen bünyesinde çalışan Beymen Group CEO'su Elif Çapçı, 2021 listemizin dokuzuncu sırasında yer alıyor. Gerek mağazacılık, gerekse online lüks perakende de lider konumlarını gelecekte de güçlendirerek sürdürmenin en önemli öncelikleri olduğunu vurgulayan Elif Çapçı, "Türkiye'nin en büyük moda mağazası olan Beymen Zorlu Center yaklaşık yüzde 20 daha büyüyor.
Beymen Zorlu Center, şubat ayında ayrıcalıklı alışveriş deneyimi daha da yukarı taşıyan 11 bin 500 metrekareye ulaşan yeni metrekaresi, moda ile sanatın yaratıcı dünyalarını buluşturan yenilikçi kimliği, yeni deneyim alanları ve genişleyen ürün seçkisiyle Beymen dostlarıyla buluşacak. Nisan ayında ise Galataport'ta Beymen Galataport mağazamızı açacağız" diye anlatıyor.
2022'de dijitalde büyümeye de devam edeceklerini belirten Elif Çapçı, şunları ekliyor: "Beymen.com'u mağazacılık seçkimizin çok ötesine geçen, modanın yanı sıra müşterilerimizin farklı yaşam stili ihtiyaçlarına hitap eden yeni kategori ve markalarla buluşturmak üzere bu yılın ilk çeyreğinde marketplace altyapımızı hayata geçirmeyi planlıyoruz. Kişiye özel yaklaşımı odağına alan Beymen Privé servisimizi şubat ortasında hizmete sunduk."
YATIRIM BANKACILIĞI HİZMETİ
Bu yıl listemize giriş yapan isimlerden biri de TSKB Genel Müdürü Ece Börü. 33 yıldır TSKB'de çalışan EceBörü, Ağustos 2020'de ise TSKB genel müdürü ve yönetim kurulu üyesi olarak atandı. Yeşil ekonomik dönüşüme yatırım bankacılığı hizmetleriyle katkı sağladıklarını, sermaye piyasalarına iklim dostu ürünler ve firmalar kazandırmak için çalıştıklarını belirten Ece Börü, "Türkiye'deki ilk sürdürülebilir ve SKA temalı kira sertifikası ihraçlarımız uluslararası platformlarda büyük ilgi gördü" diyor.
2022'de Avrupa Yeşil Mutabakatı'na uyum yönünde müşterilerinin enerji ve kaynak verimliliği ile döngüsel ekonomi yatırımlarında bir artış beklediklerini de belirten Ece Börü, şöyle konuşuyor: "İklim değişikliğiyle mücadelede kilit öneme sahip yenilenebilir enerji sektörü radarımızda olacak. Bu alanda, hibrit yenilenebilir enerji yatırımları ile kapasite artış yatırımlarına odaklanacağız.
LİSTENİN YENİ İSİMLERİ
Bu yıl listemize giriş yapan pek çok yeni isim var. Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, TSKB Genel Müdürü Ece Börü, Amgen Türkiye ve Gensenta Genel Müdürü Güldem Berkman, TBWA / İstanbul CEO'su Burcu Kayımtu, MSD Türkiye Bölgesi Genel Müdürü Gözde Güllüoğlu, Uğur Okulları Genel Müdürü Nil Çiçek, GSK Tüketici Sağlığı Genel Müdürü Özlem Kaynak, Estee Lauder Türkiye Genel Müdürü İpek Ersavaş, ASUS Türkiye Genel Müdürü Özge Kılıç Güler bunlar arasında yer alıyor.
Şirketlerinde yaşanan yapılanmaya bağlı görev değişimleri ya da farklı şirkete geçişleri nedeniyle bu yılki listemizde yer alamayan kadın yöneticilerimiz de var. Uzun yıllardır ilk sırlarda yer alan Canan Özsoy onlar biri. GE'de son dönemde bir yeniden yapılanma söz konusu oldu.
Bu nedenle pozisyonunda değişiklik olan Canan Özsoy, bu yılki listemizde yer alamadı. Cinzia Farise, Sedef Ayhan, Zeynep Kamışlı Sezer, Beril Koparal da görev değişimleri nedeniyle bu yılki listemizde yer almayan diğer isimler oldu.
PANDEMİDE KADIN CEO’LARIN HANGİ KASLARI GELİŞTİ?
- Evden çalışmak durumunda kaldıkları iki yıllık pandemi sürecinde görüldü ki kadınlar, aynı ortamda özel hayat ile iş hayatını dengelemek konusunda çok daha fazla çaba göstermek zorunda kaldılar. Dolayısıyla odaklanma becerileri güçlendi.
- Krize karşı direnç gösterme refleksleri arttı. Zamanı daha iyi yönetmeye başladılar.
- Daha kısa sürede daha çok iş yapma becerileri gelişti. Sorunlara karşı hızlı çözüm bulma ve yeni dönemin koşullarına daha hızlı adapte olma kasları gelişti.
- İnternet, bilgisayar, akıllı cep telefonları derken, uzaktan çalışmanın gerektirdiği diğer teknolojik araçları kullanma yetkinlikleri gelişti.
- Zihinsel ve duygusal sağlıklarını korumak için evde spor aktiviteleri sıklaştı, spor yapma alışkanlıkları güçlendi.
- Kadın yöneticiler, zaten ‘mahir' oldukları ‘multi-tasking' konusunda kendilerini daha da geliştirdiler.
- İş hayatında “dişil yönlerini”, anlayışı, güveni, şevkati ön plana çıkardılar. Bunu başarabilen kadın yöneticiler, takımlarının bu zor dönemden hasarsız ya da en az hasarla geçebilmelerini başardılar.
- Çalışan motivasyonunu yüksek tutarken aynı zamanda üretimin devamlılığı ve finansal açıdan ayakta kalma savaşını dengeli bir şekilde sürdürebilmeyi öğrendiler.
- Stratejik düşünebilen, vizyoner kadın liderler; ilham verici bir pozitif değişim yolculuğu ile birlikte bu süreci başarı ile atlatabildiler.
- Planlamayı iyi yapan, stres yönetiminde başarılı, duygusal zekası güçlü, iyimser ve umudu olan yönetici kadınların; iş-yaşam dengelerini kurmada daha çok çaba sarf ettikleri, bu özelliklerinin daha da güçlendiği ve süreci daha iyi yönettikleri gözlemlendi.
JAKLİN GÜNER / VAKKO CEO'SU “120 MİLYON TL YATIRIM YAPACAĞIZ”
“Vakkorama, Galataport İstanbul içerisindeki tarihi değeriyle öne çıkan Paket Postanesi binasında açıldı. Galataport'ta Vakkorama Cafe ve Vakko L’Atelier ile de yer alıyoruz. Hem İstanbul’da hem de farklı şehrinde yeni mağazalar açacağız. Yedi lokasyonda 15 farklı mağaza yatırımı hedefliyoruz.
Bin 500 metrekareden büyük dört mağaza Vakko Gıda, 5 bin metrekarenin üstünde yatırım alanına sahip olacak 11 mağaza ise Vakko Tekstil çatısı altında yer alacak. Yıla hızlı başladık. Gurme yemek sipariş platformu Fuudy’ye ortak olarak yeme-içme ve hizmet alanındaki konumumuzu farklı bir noktaya taşıdık.
Yepyeni bir sektöre Vakko şıklığını taşıyoruz. 120 milyon TL’lik yatırımla hayata geçirdiğimiz otel ve rezidans projemizin ilki önümüzdeki aylarda Nişantaşı’nda açılacak. Sürdürülebilir bir moda yaklaşımını destekliyoruz. Bu kapsamda, tüm markalarımızda geri dönüşüm ve ileri dönüşüm çalışmaları yürütüyoruz."
GÜLDEM BERKMAN / AMGEN TÜRKİYE VE GENSENTA GM. “BEŞ BÖLGEYE İHRACAT HEDEFLİYORUZ”
“Ülkemizde iki fabrikamız, çok sayıda Faz 1, Faz 2, Faz 3 AR-GE çalışmalarımız var. Bunları koruyup artırmak en önemli hedeflerimizden. Türkiye’ye bugüne kadar 825 milyon dolara yakın yatırım yaptık.
Türkiye’de katma değeri yüksek ürünler geliştirerek dünya ilaç pazarının yaklaşık yüzde 70’ine hitap eden beş büyük bölgeye ihracat yapmayı hedefliyoruz. AR-GE ekibimiz ile katma değeri yüksek eşdeğer ilaçlar geliştirmeye, özgün formülasyonlar geliştirerek patentlemeye ve üniversite-sanayi iş birliği kapsamında çalışmalarımıza devam ediyoruz."
MURAT ERGENE ERGENE CONSULTİNG&HGA GROUP TÜRKİYE BSK. “CAM TAVAN SENDROMUNU KIRANLAR TEPEYE ULAŞIYOR”
“Üst düzey yönetim pozisyonlarmda daha fazla kadını istihdam ederek, çeşitlilik ve kapsayıcılık kasları güçlü bir şirket kimliği oluşturmak bugün artık bir gereklilik. Yönetiminde daha çok kadının görev aldığı, çeşitliği ve kapsayıcılığı benimsemiş şirketler, daha iyi yönetiliyor ve daha yüksek performans gösteriyorlar.
Bu yapıdaki şirketler aynı zamanda daha yenilikçi oluyor, etik yaklaşımlar gösteriyor, sürdürülebilir ve itibarlı yüksek şirketler olarak öne çıkıyorlar. Yüksek performansa ve potansiyele sahip kadınları üst düzey yönetici pozisyonlara hazırlamak için onlara mentorluk uygulayan şirketlerin sayısı da işte bu nedenle hızla artış gösteriyor.
Bugün çok sayıda üst düzey ve uluslararası alanda görevler yapan kadın yöneticimiz var. Ancak genel olarak kadın yöneticilerin orta kademeye kadar ilerledikleri, ‘cam tavan’ sendromunu kıramadıkları için de orada kaldıkları görülüyor. Cam Tavan’ı kırarak tepe yönetime ulaşan kadınlar ise sezgi, yaratıcılık, duygusal zeka ve stres yönetimi açısından üstünlüklerini kullanarak bu rollere sahip olabiliyorlar."
MURAT YEŞİLDERE EGON ZEHNDER KIDEMLİ ORTAĞI “EKİPLERİNİN GELİŞİMİNİ ÖNCELİKLENDİRİYORLAR”
“Türkiye’de üst düzey kadın yönetici profilinin ne erkek meslektaşlarından, ne de uluslararası hemcinslerinden geri kaldığı bir alan olmadığı düşüncesindeyim. Liderlik yetkinlik profili açısından bakıldığında üst düzey Türk kadın yöneticiler zorlu projeleri üstlenmek ve başarıyla tamamlamak konusunda sonuç odaklılıklarını gösteriyorlar.
Üstlendikleri projelerde meraklılıklarını da göstererek büyük resmi anlamaya, yorumlamaya, beklenmedik olaylara yönelik planlar yapmaya gayret ediyorlar, stratejik düşünüyorlar. Bu yüzden de ekiplerinin gelişimini önceliklendiriyorlar.
Geri bildirim almaya ve vermeye de son derece açıklar. Daha fazla yapabilecekleri belki de tek alan, iletişim ağlarını proje ya da görev alanlarının dışına genişletmek. Belki de ‘networking’ kelimesinin yıpratılmış anlamından da etkilenerek, proaktif iletişim kurmak konusunda mütereddit kaldıklarını, önceliklendirmediklerini gözlemliyorum.”