Elif Boyner’den sportif yatırım

16 Kasım 2016
20086
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner’in kızı Elif Boyner, girişimciliğe adım attı. Boyner, arkadaşı Melis Abacıoğlu ile ortak kurduğu Sweaters isimli uygulamayla sporla ilgilenen herkesi bir araya getirecek.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Yakında test yayını başlayacak olan Sweaters, 2017 sonuna kadar 200 bin aktif kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. Boyner’in sonraki hedefi ise uygulamayı yurtdışına açmak.

Boyner Ailesi’nin üçüncü kuşak üyelerinden Elif Boyner, iş dünyasına girişimcilikle adım atmaya karar verdi. Arkadaşı Melis Abacıoğlu ile birlikte Sweaters isimli bir uygulama geliştiren Boyner, bu uygulamayla dünyaya açılmayı hedefliyor.

Amatör veya profesyonel sporculardan spor salonlarına, yeme-içme mekanlarına ve markalara kadar pek çok farklı alanı kapsayan bir uygulama olan Sweaters, tamamen tesadüf eseri ortaya çıktı.

Dört yıl önce yeterince odaklı çalışamadığını düşünen Elif Boyner, bir arkadaşının önerisi üzerine düzenli spor yapmaya başladı. Böylece haftanın 5-6 günü spor yapmaya başlayan Boyner, triatlonlara katılacak bir noktaya geldi.

Sporun hayatını değiştirdiğini söyleyen Boyner, “Çok daha odaklı çalışmaya başladım. Kendimdeki bu değişimi başkalarının da yaşamasını istedim. Diğer insanları nasıl motive edebiliriz diye düşünürken Sweaters ortaya çıktı” diyor.

YATIRIMCI ARIYOR
Sweaters üzerinden kendi seviyenize ve ilgi alanınıza uygun spor arkadaşları ve gruplar bulabiliyorsunuz. Koşacak bir arkadaş, tenis partneri arayan, halı saha veya basketbol grubunu kurmak isteyen herkesin bu uygulamadan faydalanabileceğini söyleyen Elif Boyner, “Ayrıca yeme-içme mekanları ve spor salonlarıyla anlaşmalar yapıyoruz.

Sweaters üyelerine özel menüler hazırlayan mekanlar olacak. Örneğin bir spor salonu üyelerimize özel kampanyalar yapacak” diyor. Önümüzdeki hafta test yayınına başlayacak olan Sweaters için şimdiden 100 markayla anlaşma sağlanmış durumda. Ocak ayında güçlü bir lansman yapılması planlanıyor.

Sweaters, uygulamayı indirerek hizmetleri kullanmak isteyen üyelerden hiçbir ücret talep etmiyor. Gelir modeli, Sweaters üzerinden üyelere ürün ve hizmet sunmak isteyen markalarla yapılacak olan işbirliklerinden sağlanacak.

Melis Abacıoğlu, uygulama üzerinde bulunabilecek spor tesisleri, yeme-içme mekanları ve spor ürünleri satan markalarla, farklı modellerle anlaşmalar yapmayı planladıklarını söylüyor.

YURTDIŞINA AÇILACAK
2017 sonuna kadar 200 bin aktif üye hedefleyen girişimcilerin asıl hedefi bu uygulamayı yurtdışına açmak. 2017 yılı içinde uygulamanın İngiltere’den başlayarak tüm Avrupa’ya yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Kuruluş aşamasında ailelerinden destek alan ikili test aşamasının ardından projelerine yatırım almak istiyor. Melis Aba-cıoğlu, şu an yatırımcılarla görüşmelerin sürdüğünü söylüyor.

20085