Douglas mağazalarını Sephora devralıyor

25 Ekim 2016
Türkiye kozmetik pazarına 10 yıl önce giren Douglas, geçtiğimiz günlerde ülkemizden çıkma kararı almıştı. Şirketin sekiz ilde 11 mağazası ve 79 çalışanı vardı. Douglas, bu mağazalardan dördünü rakibi Sephora’ya devrediyor. Devir işlemlerinin yıl sonuna kadar tamamlanması bekleniyor. Şirketin dört mağazasının tamamen kapatılacağı, üç lokasyona ise farklı markaların talip olduğu belirtiliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Avrupa’nın en büyük kozmetik zinciri olan Douglas, 10 yıl önce Türkiye pazarına girmişti. 19 AB ülkesinde bin 700 mağazası bulunan ve 2,6 milyar Euro cirosuyla Avrupa’nın pazar lideri olan Douglas, Türkiye’de ilk mağazasını Mayıs 2016’da açmıştı. Ancak Türkiye’de istediği büyümeyi yakalayamadı ve geçtiğimiz günlerde pazardan çekilmeye karar verdi.

Douglas’ın sekiz ilde 11 mağazası ve 79 çalışanı vardı. Şirketin Türkiye’den çekilme kararı almasından sonra bu mağazaların ne olacağı merak edilmeye başladı. İşte bu mağazalarının akıbeti belli oldu. Buna göre Douglas’ın dört önemli lokasyonu rakibi Sephora tarafından devralınacak. Dört mağazanın tamamen kapatılacağı öne sürülürken, üç lokasyona ise farklı markaların talip olduğu belirtiliyor.

DEVİR İŞLEMLERİ YAPILIYOR
Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, dört mağazanın devir işlemleri için son aşamaya gelindiğini belirtiyor. Figen, bu konuda şunları söylüyor: “Kontrat aşamasına geldik.

Douglas’ın İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa mağazalarını devralıyoruz. Biz bulunmadığımız dört lokasyondaki mağazaları devralmayı uygun bulduk. Çünkü diğerlerinin bulunduğu AVM’lerde bizim de mağazalarımız vardı."

Douglas’ın dört mağazasının Sephora’ya devir işlemi yıl sonuna kadar tamamlanacak. Markanın kalan yedi mağazasından dördü tamamen kapatılacak. Diğer üç mağazaya ise tekstilcilerin talip olması bekleniyor.

Bu arada Douglas’ın aldığı Türkiye pazarından çıkma kararında, artan rekabet, perakende sektöründe yükselen maliyetler ve son dönemde yaşanan terör olayları ile darbe girişimi sonucu tüketimin zayıflaması gibi faktörlerin etkili olduğu açıklandı.

SEPHORA’DAN BÜYÜMEYE DEVAM
2007 yılında girdiği Türkiye pazarında her yıl yüzde 15’lerde büyüyen Sephora’nın bugün 25 mağazası var. Gelecek yıl da çift haneli büyüme hedefleyen şirket, aralık ayında Nişantaşı’nda iddialı bir mağaza açacak. 2017’de ise Douglas’tan devraldığı yeni mağazaların dışında iki yeni mağaza daha açmayı planlıyor.

9020