Doğtaş, 50 milyon TL yatırım yapacak

19 Haziran 2021
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Doğtaş Kelebek Mobilya Grubu, yüzde 75 büyüme hedeflediği 2021 yılı sonuna kadar 50 milyon TL yatırım yapacak. Teknoloji ve mağaza yatırımlarının yanı sıra yatak üretim tesisinde yüzde 50 kapasite artışı planlayan şirket, 650 kişiye ek istihdam yaratacak.

13 Haziran 2021 tarihli sayıdan

Pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılında yüzde 60 büyüyen Doğtaş Kelebek Mobilya Grubu, 2021 yılı için hedef büyüttü. Bu yılı yüzde 75 büyümeyle kapatmaya hazırlanan şirket, hedefleri doğrultusunda üretimini artıracak.

2021’de 50 milyon TL yatırım planlayan şirket, teknoloji ve mağaza yatırımlarının yanı sıra yatak üretim tesisinde yüzde 50 kapasite artışı için bütçe ayıracak. Hem üretim hem de mağazalaşma yatırımları sayesinde 2021 yılında 650 kişiye istihdam yaratılacak.

BÜTÇELER MOBİLYAYA KAYDI


Pandemi döneminde evde daha fazla vakit geçirilmesi nedeniyle ev ürünlerine talebin arttığını söyleyen Doğtaş Kelebek CEO’su İsmail Doğan, “2020’de insanlar evlerinde vakit geçirince değişim ihtiyacı doğdu. Dışarıda harcanan bütçeler mobilyaya kaydı. 2021’de de ertelenen taleplerin gündeme gelmesiyle satışların artmasını bekliyoruz” diyor.

Doğtaş Kelebek’in 2021 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarına göre şirketin aylık konsolide net satış cirosu 330 milyon 632 bin 527 TL oldu. Şirket 2020 yılının aynı dönemine göre toplam konsolide net satışlarda yüzde 86,50 oranında artış kaydetti.

Şirketin ilk çeyrek kârı ise 15 milyon TL oldu. Şirket, 2021’de bu yukarı ivmeyi sürdürmeyi planlıyor. 2020 yılını 995 milyon TL ciroyla kapatan şirketin 2021 hedefi 1,6 milyar TL ciroya ulaşmak.

MAĞAZALAŞMA DEVAM EDECEK


230 Doğtaş, 159 Kelebek ve 18 Kelebek Mutfak mağazası bulunan grup, 2021’de 134 yeni mağaza açmayı planlıyor. Geçen yıl yurtdışında pek çok farklı lokasyonda mağaza açılışları yapan şirketin yurtdışında 44 noktada Doğtaş, 14 noktada Kelebek şubesi bulunuyor.

Amerika New York’ta kendi mağazalarını açacaklarını söyleyen Doğan, Senegal’e kadar geniş bir coğrafyada fırsatları değerlendirdiklerini belirtiyor. Şirket, önümüzdeki dönemde 2017 yılında temellerini attığı Lova markasına odaklanacak.

Pandemi döneminde sağlıklı uyku ve hijyen ihtiyacının ön plana çıktığına dikkat çeken Doğan, “Lova Yatak markamız, cornerlar’da ve mağazalarında yüksek cirolar yakalıyor. “Lova markasının 2025 yılında 250 mağazaya ulaşması planlanıyor.”

WHATSAPP’TAN ONLINE SATIŞ YAPIYOR


Grup, bu süreçte e-ticaret sitelerinde hızlı bir büyüme yakaladı. Aynı zamanda Doğtaş ve Kelebek markalarıyla pandemi döneminde hayata geçirilen uygulamaları web sitesine taşıyan grup, internet siteleri veya direkt WhatsApp üzerinden de online satış hizmeti vermeye başladı.

İsmail Doğan, “2021 yılını yüzde 3,24 oranında bir e-ticaret payıyla kapatacağımızı düşünüyoruz” diyor. Ayrıca 2019 yılında Ruumstore markasıyla ayrı bir e-ticaret sitesi açan şirket, burada ağırlıklı olarak dar alanlara yönelik tasarımlar satıyor. Ruumstore’da her yıl yüzde 35-40 büyüme hedefleniyor.