SİBEL ATİK satik@ekonomist.com.tr
08-21 Ağustos 2021 tarihli sayıdan
Son dönemde e-ticaret pazarında yaşanan hızlı büyüme lojistik sektöründe de yeni yatırımları ateşledi. Sektöre tehlikeli madde taşımacılığıyla 15 yıl önce giren Dinçer Lojistik de artan hızlı teslimat taleplerine uyacak bir yapıya geçiş için çalışmaya başladı.
Kimya lojistiğinden e-ticaret lojistiğine doğru yeni bir yapıya bürünen ve B2B'den B2C'ye evrilen şirket, bu doğrultuda altyapı ve araç filosuna bu yıl 100 milyon TL yatırım yapacak.
Totalde araç sayısı bine yaklaşan şirket, yatırımlarını e-ticarette artan taleple hafif ticari araçlara kaydırdı. 2021 için 200 adetlik araç satın alacak olan şirket, ilerleyen süreçte scooter gibi micro araçlara da yatırım yapmayı planlıyor.
YÜZDE 85 BÜYÜME
Başta kendine tek bir alan seçerek, orada uzmanlaşmayı tercih eden Dinçer Lojistik, 15 yıl boyunca Türkiye'de paketli kimyasal taşımacılığında pazarın önemli bir oyuncusu oldu. Şimdilerde ise e-ticarette de yerini almaya başlayan şirket, bu yılı yüzde 85 büyüme ile kapatmayı planlıyor.
500 milyon TL'nin üzerinde ciroya sahip olan şirketin bu büyüme oranlarını gelecek üç yılda sürdüreceğini belirten ve geçen yıl 60 milyon TL yatırım gerçekleştirdiklerini söyleyen Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Dinçer, bu yıl ise bu rakamı 100 milyon TL'ye çıkardıklarını ifade ediyor.
Rakamın yüzde 50'sini AR-GE, yazılım teknolojileri, mobilite, sorter sitemleri gibi teknolojik altyapılara aktaracaklarını belirten Dinçer, bir diğer yarısını ise araç ve depo altyapısı için kullanacaklarını anlatıyor.
Şu anda hafif ticari araç yani şehir içi kuryelerin kullandığı araç yatırımlarına yoğunlaştıklarını aktaran Dinçer, "Yatırım oranlarımızı her yıl aynı oranda büyüteceğimizi net olarak ifade edebilirim. Yatırım tutarlarımızı 2022'de 200 milyon TL ile bütçeleyeceğiz. Çünkü yatırım yapılmadan ilerlemek mümkün olmuyor" diyor.
17 İLDE DEPOSU VAR
Dinçer Lojistik aynı zamanda depolama hizmetleri de veriyor. Türkiye genelinde 17 ilde yaklaşık 350 bin metrekarelik depo yöneten şirket, buradaki deneyimini yurtdışına da taşımayı planlıyor.
İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük illerin yanı sıra bu yıl Diyarbakır, Erzurum gibi illerde de depolara açacaklarını dile getiren Mustafa Dinçer, perakende alanındaki taşımacılık deneyimini yurtdışına da taşımak istediklerinin dile getiriyor.
"ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞTİ, GERİ DÖNÜŞ YOK"
"Pandemi büyük bir etki yarattı ve her şeyden önce insan alışkanlıkları konusunu değiştirdi. Buradan geri dönüş olasılığı yok. Milyonlarca kişi sadece kredi kartını kullanıp alışveriş yapma konforuna ve el göz alışkanlığına sahip olunca, alt kuşaklar da buna uyum sağlayınca geri dönüşten söz etmek mümkün değil.
Burada önemli olan hız konusu. Hangi ürün, hangi hızda olacak? Bu doneleri iyi okuyanlar, erken okuyanlar her zaman olduğu gibi başarılı olmaya devam edecekler, biz de o grupta kalmaya özen göstereceğiz."