Dijital yatırımlardan 100 milyon TL kazanacak

13 Mart 2018
2017'yi 7,4 milyar TL ciro ve 1,4 milyar TL net kârla kapatan Petkim, dijitalleşmeye odaklandı. Türkiye'nin en dijital şirketi olmak istediklerini söyleyen Petkim Genel Müdürü Anar Mammadov, "Dijital yatırımlarla 100 milyon TL kâr bekliyoruz" diyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

SOCAR Türkiye, 2008 yılında özelleştirme sürecinde bulunan Petkim'i 2 milyar 40 milyon dolara satın alarak Türkiye pazarına girmişti. Her yıl 100 milyon dolara yakın yatırım yapılan Petkim, 2017'yi 7,4 milyar TL ciro, 1,8 milyar TL faiz, vergi, amortisman öncesi kâr (FVAÖK) ve 1,4 milyar TL net kârla kapattı.

Güçlü bilanço yapısını korumaya çalıştıklarını ifade eden Petkim Genel Müdürü Anar Mammadov, "Bizim döviz açık pozisyonumuz çok sınırlı. Aynı zamanda üretimimizin önemli bir kısmını ihraç ettiğimiz için dengeli bir bilançomuz var" diyor.

Petkim, 2018'i de kârla kapatmak istiyor. Bu amaçla bu yıl bir de dijitalleşmeye odaklanmış durumda. Şirket, sadece dijitale yapacağı yatırımlar sayesinde bu yıl ilave 100 milyon TL kâr etmeyi hedefliyor.

DİJİTALLEŞMEYE ODAKLANDI
Yaklaşık 2 bin 500 kişiyi doğrudan istihdam eden Petkim, geçen yıl 'mükemmellik ve kültürel dönüşüm programı'nı uygulamaya başladı. 'Petkim Benim' adı verilen program ile çalışanlarının önerilerinden yola çıkarak olumlu sonuçlar aldıklarını belirten Anar Mammadov, net kârlarının yüzde 10'unun bu programdan geldiğinin altını çiziyor.

Bu yıl dijitalleşmeye odaklandıklarına değinen Anar Mammadov, bu konuda şunları söylüyor: "Dijitalleşme ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonu oluşturduk. Hedefimiz, Petkim'i Türkiye'nin ve Azerbaycan'ın en dijital şirketi yapmak.

Buna yönelik olarak mobil bir uygulamaya başladık. Bütün performans değerlendirmesi mobil olarak yapılabiliyor. Çalışanlar yöneticilerine de bildirimde bulunabiliyor. Bu uygulamayla büyük bir verimiz oluşacak. Dijitalleşmeden yıl sonunda 100 milyon TL'lik kâr bekliyoruz" diyor

KAPASİTE KULLANIMI YÜKSEK
Petrokimya sektöründe dünyada yıllık büyüme yüzde 3-4 civarında. Türkiye'de ise bu oran yüzde 6-7 seviyesinde. Türkiye'nin ilk ve tek yerli petrokimyasal ürün üreticisi olarak Petkim, iç pazarda yüzde 18'lik pazar payına sahip.

Bin 500 müşteriye ürün satan şirketin son üç yılı çok başarılı geçirdiğini vurgulayan Anar Mammadov, şunları anlatıyor: "Petkim 2017 yılında kâr açısından rekor kırdı. Ciromuz yaklaşık yüzde 70 büyüdü. Net kârımız iki katın üzerinde arttı.

Finansal rekorun dışında üretim rekoru da kırdık. Toplam kapasitemiz 3,6 milyon ton ancak buna ulaşmak çok zor. Biz 3,4 milyon tona ulaşarak kapasite kullanma oranımızı yüzde 97'ye yükselttik. Avrupa'da petrokimya tesislerinde bu oran ortalama yüzde 82'dir."



STAR RAFİNERİYE ORTAK OLDU
Petkim, bu yılın başında STAR Rafineri'ye dolaylı olarak yüzde 18 oranında ortak olmak için 500 milyon dolarlık bir tahvil ihracı gerçekleştirdi. Anar Mammadov, "Piyasa koşullarından mümkün olduğunca bağımsız olmak için böyle bir yatırım kararı aldık.

Bu yıl içinde STAR Rafineri'nin devreye girmesiyle hammadde ihtiyacımızın tamamını oradan sağlayacağız” diyor. Mammadov, 2018 yılının zorlu olmakla birlikte Petkim'in verimlilik odaklı yeni başarılara imza attığı bir dönem olacağını da ifade ediyor.