AYŞEGÜL SAKARYA
asakarya@ekonomist.com.tr
Bu yıl yurtiçinde ve yurtdışında toplam 100 mağaza açacaklarını söyleyen DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, 95 milyon TL yatırım yapacaklarını ifade ediyor.
Franklin Templeton’ın kurucusu Mark Mobius’un yüzde 8 ortak olduğu DeFacto, global marka olma hedefi doğrultusunda mağaza konseptini ve logosunu değiştirmeye hazırlanıyor. Zara ve Pull & Bear gibi markaların mağazalarını tasarlayan Ispanyol Lazaro ile yapılan iki yıllık bir çalışmanın ardından yenilenen markanın ilk mağazası, 15 Haziran’da Gebze’de açılacak.
DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, yeni konseptin daha feminen ve modern olduğunu söylüyor. Ateş, “Yeni logomuz ve konseptimizle şirketi global hale getirecek en önemli adımlardan birini atıyoruz. Mağazalarımız artık 2 bin metrekare büyüklüğünde, daha ferah ve konforlu olacak. İç giyimden makyaja kadar her türlü ürün grubu bulunacak. Yeni mağazalarımızda özel makyaj masaları yer alacak” diyor.
YURTDIŞINDA 50 MAĞAZA
Yurtiçinde 300, yurtdışında 50 mağazası olan şirket, bu yıl 100 yeni mağaza açmayı planlıyor. Halihazırda yurtdışının toplam ciro içindeki payı yüzde 10 civarında. Yurtdışında 50 mağaza açmayı planlayan şirket, yurtdışının ciro içindeki payını da yüzde 20’lere çıkartacak. 2016’da 10 yeni ülkeye gireceklerini söyleyen İhsan Ateş, “2024 yılında bin 200 mağazamız olacak ve bunun 700’ü yurtdı-şında yer alacak” diye konuşuyor.
2015’te yüzde 39 büyüyerek yılı 1,6 milyar TL’lik ciroyla kapatan DeFacto, bu yıl yüzde 40 büyümeyle 2,3 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda yeni yatırım yapmaya devam ediyor. Bu yıl ikinci etabını tamamlayacağı lojistik deposu için 70 milyon TL yatırım planlayan DeFacto, diğer taraftan Sivas’taki fabrikanın kapasite artışı için 10 milyon TL yatırım yapacak.
İnternet mağazacılığına odaklandıklarını ve yeni yazılım gibi alanlara 10-15 milyon TL’lik yatırım planladıklarını belirten İhsan Ateş, “Tüm yazılımlarımızı kendimiz yapıyoruz. Dijitaldeki hedeflerimiz doğrultusunda bu alana yatırımlarımız devam edecek. Şu anda internetten satışların payı yüzde 3-4 bandında. Bu rakamı 2018 sonuna kadar yüzde 10’un üzerine çıkarmak istiyoruz” diyor.
Ekip de globalleşiyor
DeFacto, büyüme hedefleri doğrultusunda ekibini de global bir hale getiriyor. İhsan Ateş, Top Shop, Debenhams gibi markalardan beş yabancı çalışanı bünyelerine kattıklarını söylüyor. Bu çalışanların mağazacılık operasyonu, ürün tasarımı gibi kritik pozisyonlarda olduğunu söyleyen Ateş, “Bu arkadaşlarımız global deneyimlerini bize aktarıyor. Ana hedef şirketi global hale getirecek yapıyı oluşturmak” diyor.