BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Bunun en büyük nedeni ülkemiz insanının farklı ve damağa hoş gelen lezzetleri kabullenerek sahiplenmesi olarak ifade edilebilir. Cupcake’in nişan, doğum günü gibi özel günlerde de tercih edilebilmesine bağlı olarak trend haline geldiğini söyleyebiliriz.
Talha Yazgan ve Gökay Süer’in girişimi olan Kap bi Kek, cupcake zinciri kurmak hedefiyle düğmeye bastı. Ev yapımı cupcake’lerin satılacağı mağazaların ilki İstanbul Kadıköy’de açıldı. Kap bi Kek, yeni iş ortaklarına franchise vererek büyümeyi hedefliyor.
FİKİR YURTDIŞINDA DOĞDU
Bu iş fikri Yazgan ve Süer’in yurtdışı seyahatlerinde akıllarına geldi. Biri işletmeci, diğeri ise etkinlik sektöründe hizmet veren girişimciler, 2015 yılının başlarında pazar araştırmalarına ve sektör analizine başladı.
Yaklaşık 1,5 yıllık analiz ve planlamalar doğrultusunda da 2016’nın mayıs ayında şirket ve marka çalışmalarına başladılar.
Konsept, cupcake ve kahve üzerine kurulu. Cupcake’leri kendilerinin ürettiklerini söyleyen Talha Yazgan, çeşitli tatlılar, taze mevsim meyvelerinin bulunduğu vitamin bar ve soğuk içeceklerle hizmet verdiklerini belirtiyor.
Franchise sisteminde her şubenin kendi üretimlerini yapabilecek kapasitede olacağını ifade eden Gökay Süer ise üretimi yapacak olan personelin eğitimini kendilerinin vereceğini sözlerine ekliyor.
Süer, “Günlük olarak ürettiğimiz cupcake’lerimi-zin arasında diyabet hastalarını ve vejetaryen müşterilerimizi de düşünerek, diyabetik ve vegan cupcake’ler de üretiyoruz” diyor. 2017 yılı planlamaları arasında, İstanbul’da üç, gözde tatil beldelerinde ise iki adet franchise şube açılması planlanıyor. Franchise bedeli ise 10 bin dolar olarak belirlenmiş durumda.
Yatırım maliyetleri, açılacak olan şubelerin çarşı veya AVM konseptlerine göre değişiklik gösteriyor. Çarşı konseptinde açılacak olan bir şubenin yatırım bedeli ortalama 50 bin dolar, AVM konseptindeki bir şubenin yatırım bedeli ise 25 bin dolar. Bu rakamlar dükkan metrekaresine göre değişiklik gösteriyor.
CİRO HEDEFİ 60 BİN TL
Şubeler için hedeflenen aylık ciro, dükkan kirası, personel ve işletme giderlerine göre değişiklik gösteriyor ancak minimum 60 bin TL olarak ifade ediliyor. Hedeflenen kâr marjı ise yüzde 45. Ciro üzerinden royalty bedeli olarak yüzde 5 alınıyor. Kalite ve hijyene önem veren ve marka değerini üst seviyelere taşıyabilecek kişilere öncelik tanınıyor.
Talha Yazgan, geleceğe ilişkin planları ile ilgili olarak şunları söylüyor: “Markamızı ve konseptimizi, ulusal olarak tüm ülkeye duyurmayı ve planlarımız dahilinde büyüyerek halkımıza kaliteli bir hizmet vermeyi hedefliyoruz. Bir Türk markası olarak, önümüzdeki dönemlerde yurtdışına açılmak da hedeflerimiz arasında yer alıyor.”
İŞİN AYNASI
Uygun yer: İstanbul'da üç, gözde tatil beldelerinde ise iki adet franchise şube açılması planlanıyor.
İlk sermaye: Çarşı konseptinde açılacak olan bir şubenin yatırım bedeli ortalama 50 bin dolar, AVM konseptindeki bir şubenin yatırım bedeli ise 25 bin dolar.
Ciro hedefi: Minimum 60 bin TL olarak ifade ediliyor.
Kâr marjı: Yüzde 45.
Bayilerde aranan özellikler: Kalite ve hijyene önem veren ve marka değerini üst seviyelere taşıyabilecek kişilere öncelik tanınıyor.
Başvuru için: franchise.kapbikek@ gmail.com ya da 0530 178 89 98