Çiğ köftede franchise fırsatı

13 Aralık 2016
burcu
25 ilde 300 şubeye ulaşan ‘Kahta Çiğ Köfte - Bilal Usta’, 2017’de 50 franchise şube daha açmayı planlıyor. Şubeler için 15 bin TL, stant konsepti için 20 bin TL yatırım gerekiyor. Bir dükkanın aylık ciro hedefi ise 20 bin TL olarak belirlenmiş durumda.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

1987 yılında Adıyaman’dan yola çıkan Bilal Güzelaydın aynı yıl İstanbul’a yerleşir. Üç yıl boyunca İstanbul’un çeşitli yerlerinde seyyar olarak çiğ köfte satan Güzelaydın, zamanla satış yaptığı bölgelerde ‘Bilal Usta’ adıyla anılmaya başlar.

1990 yılında bu defa üç ayaklı seyyar bir araba ile Levent Gültepe’de çiğ köfte satışına başlar. Ustanın müşterileri artar ve artık seyyar arabada sattığı çiğ köfte gelen talebi karşılayamaz. Bunun üzerine 2000 yılında yine aynı bölgede ilk şubesini açar.

O yıllarda çiğ köftenin bir dükkânın içinde satılması ilk başta biraz garipsenir ancak kısa sürede işler artar ve ‘Kahta Çiğ Köfte - Bilal Usta’ artık aranan bir lezzet olur. Bu başarıya Bilal Güzelaydın’ın vizyoner kişiliği de eklenince marka İstanbul’un çeşitli semtlerinde şubeler açmaya başlar.

9014

DÖNÜŞ YILI: 2006
Bilal Usta’nın kardeşi Orhan Güzelaydın’ın markanın kurumsal çalışmalarını tamamlamasıyla ‘Kahta Çiğ Köfte - Bilal Usta’ artık çiğköfte sektöründeki markalar arasında yerini almıştır. 2006 yılında franchise vermeye başlayan firma, 2008 yılının sonuna kadar 50 şubeye ulaşmayı başarır.

Bugün 25 ilde 300 şubeye ulaştıklarını belirten Orhan Güzelaydın, franchise vermeye devam ettiklerini söylüyor. Bir Kahta Çiğ Köfte - Bilal Usta şubesi 15 bin TL yatırım bedeliyle kurulabiliyor. Minimum 5 metrekareden başlayan küçük bir dükkan, bu iş modeli için uygun olarak ifade ediliyor.

İsim hakkı bedeli alınmıyor.
Bunun yanı sıra franchise mağazalardan royalty bedeli de talep etmediklerini belirten Güzelaydın, “Biz bayilerimize ticari bir işletme gözüyle bakmıyoruz. Tamamen kendilerinin gelir elde edebilecekleri bir model oluşturduk” diye konuşuyor.

ÜCRETSİZ ÜRÜN
2017 yılında 10 şubenin kendileri tarafından açılacağını ifade eden Orhan Güzelaydın, bunun dışında 50 adet franchise vermeyi planladıklarını sözlerine ekliyor. Konya, Ankara, İzmir, İstanbul’un Anadolu Yakası, Trabzon ve Bartın hedef bölgeler arasında yer alıyor.

Bir dükkanın aylık ciro hedefi ise 20 bin TL olarak belirlenmiş durumda. Ancak bu noktada lokas-yonun önemine vurgu yapan Orhan Güzelaydın, günde 3 bin TL ciro yapan şubelerin de olduğuna dikkat çekiyor.

Bunun yanı sıra AVM’ler için stant konsepti de geliştirdiklerini belirten Güzelaydın, “İlk standımızı Marmara Park’ta açıyoruz.
Stant konseptinin yatırım maliyeti 20 bin TL. İlk açılışta 150 kilogram ücretsiz çiğ köfte tedariği sağlıyoruz. Bünyemizde yer alan eğitmenlerimiz işletme personeli için gerekli eğitimleri sağlıyor. Reklam ve merkezi promosyonlarda herhangi bir katılım payı veya bedel talep etmiyoruz” diye konuşuyor.

İŞİN AYNASI
Uygun yer: Konya, Ankara, İzmir, İstanbul'un Anadolu Yakası, Trabzon ve Bartın hedef bölgeler arasında yer alıyor.
İlk sermaye: Şubeler için 15 bin TL, stant konsepti için 20 bin TL yatırım yapılması gerekiyor.
Ciro hedefi: Aylık minimum 20 bin TL. Kâr marjı: Yüzde 50.
Bayilerde aranan özellikler: İşinin başında durması gerekiyor.
Başvuru için iletişim: 0532 715 61 90 ya da http://kahtacigkofte.com/