Çift haneli büyüme sürecek

12 Ekim 2017
Operasyonel kiralamada büyüme sürüyor. Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği'nin (TOKKDER) verilerine göre, 2017 ilk yarıda sektörün büyüklüğü 24 milyar 630 milyon TL'ye, araç parkı 337 bin 515 adede, müşteri sayısı 59 bin 828'e ulaştı.

CEREN ORAL
coral@ekonomist.com.tr

Bu tabloda KOBİ'lerin önemli rol oynadığını söyleyen sektör yöneticileri, daha çok KOBİ'yi sektöre çekebilmek adına KOBİ'lere özel kampanyaları ve Anadolu'daki şubeleşmeyi artırmayı hedefliyor.

2017 ve sonrası için çift haneli büyümenin devamı öngörülüyor. ‘Şirketlerin iş süreçlerini yürütme noktasında ihtiyaç duydukları binek araçları satın almak yerine belirlenen süre ve hizmet kapsamında uzun süreli kiralaması’ olarak tanımlanan operasyonel filo kiralama, her yıl daha çok tercih edilerek çift haneli büyüme sergiliyor.

Büyük şirketlerin yanı sıra KOBİ’lerin de kapsamlı bir hizmet paketi olarak birçok fırsat sunan filo kiralamaya yönelmesi, bu büyümenin ana nedenini oluşturuyor.

Buna bağlı olarak filo kiralama şirketleri de özellikle Anadolu’da yayılma hedefiyle şubeleşiyor ve KOBI’lere yönelik özel kampanyalara yöneliyor. Bu çalışmalarla filo kiralamanın hem finansal hem de operasyonel anlamda sunduğu avantajların daha çok bilinmesi, sektörün büyüme ivmesini artırmasında önemli rol oynuyor.

OPERAYONEL KİRALAMANIN SUNDUĞU 5 FIRSAT

1- ETKİN NAKİT AKIŞI : Araç satın alımı için gerekli yatırım ve kredi limitleri ana iş kolunda değerlendirilir. Araca ilişkin değişken giderler yerine sabit ve düzenli kira bedelleriyle nakit akışı etkin planlanabilir. Böylece finansman maliyeti azalır.

2- KESİNTİSİZ İŞLEYİŞ: İş modeline ve ihtiyaca uygun alternatifler, profesyonellerin danışmanlığıyla belirlenir. Bakım, kaza, yol yardım gibi faaliyetlerin devamlılığını etkileyen faktörler onlar tarafından yönetilir ve kesintisiz işleyiş sağlanır. Muadil araç desteğiyle faaliyetler sürer.

3- İKİNCİ EL: Aracın hizmet dönemi sonundaki ikinci el değerlendirilmesiyle uğraşmaya gerek kalmaz. Böylece aracın ikinci el değerinin belirsizliği riski ortadan kalkar.

4- GÜÇLÜ BİLANÇO: Banka kredisiyle satın almadan farklı olarak, şirketin ödeme planında yer alan ve vadesi gelmemiş ileri tarihli kira bedelleri bilançoda mali borçlar altında yer almaz. Bu da şirketlerin borçlanma kapasitesini olumsuz etkilemez.

5- ZAMAN YÖNETİMİ: Filo kiralama hizmeti şirketlere zaman tasarrufu sağlar. Bu da şirketlerin ana iş koluna konsantrasyonunu güçlendirir.

24,5 MİLYAR TL'Yİ AŞTI
Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği’nin (TOKKDER) yaptığı pazar araştırması, 2017’nin ilk altı ayında yaklaşık 5 milyar 87 milyon TL yeni araç yatırımı yapan operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğünün yüzde 14,9 artışla 24 milyar 630 milyon TL’yi aştığını gösteriyor. Yine TOKKDER’in verilerine göre 2014’te

13,7 milyar TL, 2015’te 18 milyar TL büyüklüğe ulaşan sektör, 2016’yı 23 milyar 385 milyon TL aktif büyüklükle tamamladı. 2017 yıl sonu için tahminler yine çift haneli büyümeye işaret ediyor.

Sektörün önde gelen oyuncularından TEB Arval, her yıl operasyonel kiralama sektörünün görünümünü çizmek için yaptığı ‘CVO Barometre’ isimli araştırmasının 2017 sonuçlarını yayınladı. TEB Arval Genel Müdürü Philippe Chabert, CVO Barometre’ye göre 2013’ten 2017’ye kadar olan süreçte büyüklüğü ne olursa olsun tüm şirketlerde operasyonel kiralama oranının yıldan yıla arttığı bilgisini veriyor.

“Araştırmaya katılan Türk şirketleri üç yılda filolarında ortalama yüzde 39 büyüme bekliyor. Genel öngörü de üç yılda operasyonel kiralamanın tercih edilirliğinin artacağı yönünde” diyen Chabert, Türkiye pazarınınoperasyonel kiralamada önemli potansiyel oluşturduğunu kaydediyor.

DAHA ÇOK TERCİH EDİLİYOR
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre, 2017’nin ilk yarısında yeni otomobil satışları yüzde 9,6 azalarak 305 bin 924 adede geriledi. Sektör uzmanları, satışlardaki bu düşüşte 2017 itibarıyla geçerli olan yeni ÖTV oranlarının etkisinin hissedildiğini söylüyor.

TOKKDER Başkanı ve LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay da kur seviyelerinin ve ÖTV düzenlemelerinin otomobil fiyatlarını çok yukarı çektiğini söylüyor. İşletmelerin ortalama bir araca 100-150 bin TL kaynak ayırmayı tercih etmediklerini belirten Oktay, böylece operasyonel kiralamanın daha çok tercih edilmeye başladığını belirtiyor.

Bunda şirketlerin operasyonel kiralama sektörünün avantajlarını daha iyi anlamasının ve farkındalığın artmasının etkisi olduğunu da sözlerine ekliyor.DRD Filo Kiralama da sektörün nabzını tutmak adına Future Bright iş-birliğiyle pazar araştırması gerçekleştirdi.

DRD Filo Kiralama Genel Müdürü İlkay Ersoy, araştırmaya göre son bir yılda araç sahibi olmak isteyen bireyler için otomobilin Türkiye’de artık bir yatırım aracı olmaktan çıktığını söylüyor.

“Kur artışları, ÖTV ve MTV zamlarıyla birlikte tüketicilerin otomobil satın alma kararlarında zorlandıklarını, ertelediklerini veya iptal ettiklerini görüyoruz” diyen Ersoy, kurumsalın yanında bireysel yıllık kiralamanın potansiyelinin de, getirdiği avantajlarla yüksek olduğunu dile getiriyor.

337 BİN 515 ARAÇ
Sektörün araç ve müşteri sayısının da tercihlerin satın almak yerine kiralamaya kaydığını doğrular nitelikte olduğu dikkat çekiyor. TOKKDER’in araştırması, 2017 ilk yarıda operasyonel kiralama sektörünün Türkiye’de satılan yeni otomobillerin yüzde 20,5’i olan yaklaşık 62 bin 800 yeni aracı filosuna kattığı bilgisini veriyor. Veriler, sektörün filosundaki araç sayısının 337 bin 515 adede ulaştığını ortaya koyuyor. 2017 yıl sonu için ise 350 binlik bir tahminde bulunuluyor.

Araç parkındaki genişleme, sektörün müşteri sayısında da iyileşmeyi beraberinde getirdi. 2016 yıl sonunda 56 bin 701 olan müşteri sayısı, 2017 ilk yarı itibarıyla yüzde 24,3 artarak 59 bin 828’e ulaştı. 2017 sonunda müşteri sayısının 65 bine ulaşacağını öngörüyor.

NEDEN CAZİP?
Sektöre ait rakamsal göstergeler, operasyonel kiralamanın hızlı bir ivmeyle büyüdüğünü ve potansiyelinin de yüksek olduğunu gösteriyor. Bu da operasyonel kiralamanın tercih edilirliğini artıran unsurların neler olduğu sorusunu gündeme getiriyor.

Burada en temel avantaj olarak, bir araç satın alındığında ortaya çıkan maliyetlerin operasyonel kiralamada olmaması gösteriliyor. Araç satın almak için toplu nakit çıkışı yapmak ya da gerektiği takdirde kredi kullanmak gerekiyor.

Ardından satın alınan aracın sigorta, vergi, bakım, onarım, lastik değişimi gibi maliyetleri ek masraflar olarak ortaya çıkıyor. Uzun süreli araç kiralamada ise oluşan toplam maliyet, yalnızca aracın önceden belirlenmiş sabit aylık kiraları kadar oluyor. Herhangi bir peşinat ödemesi ve satın alım bedelleriyle ilgili toplu nakit çıkışı yapılmıyor.

VERGİ MEVZUATI
Araçların kasko, trafik sigortası ve Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödemeleri, kiralama kapsamına dâhil edildiğinden, filo kiralama şirketleri tarafından yapılıyor. Araç satın alındığında ödenen ancak kanunen ‘kabul edilmeyen gider’ olan MTV ödemeleri de operasyonel kiralamayla ek yük olmaktan çıkıyor.

Yine araç bandrolü, araç muayenesi ve benzeri vergi bazlı ödemeler araç sahibi olunduğunda gider olarak gösterilemezken, kiralamayla işletmeler kiralama faturasındaki KDV kalemini gider olarak yazabiliyor. MTV’ye yönelik yeni zamların konuşulduğu bu süreçte, gider yazılmasıyla ilgili mevzuat nedeniyle bu durumun operasyonel kiralamaya ilgiyi artırması bekleniyor.

“Operasyonel kiralama işletmelere ve bireylere kaynaklarını verimli kullanmalarını sağlarken birçok riski bertaraf etme olanağı da veriyor” diyen TOKKDER’in genel koordinatörü Tolga Özgül, döviz kuru, faiz, ikinci el satış fiyatı ve hasar/prim gibi risklerin kiralamayı tercih edenler için sorun olmaktan çıktığını ifade ediyor.

Araç kiralayan işletmelerin kaynak ve konsantrasyonlarını asıl faaliyetlerine yönlendirerek verimliliklerini artırdıklarının altını çizen Özgül’e göre, operasyonel kiralama, yeni araçlara erişimi kolaylaştırarak trafik ortamında daha güvenli yeni teknoloji ürünü araçların payının artmasını da destekliyor.

KOBİLERİN ROLÜ
Filo kiralamanın büyümesinde KOBİ’ler de önemli etkiye sahip. Sektörün sunduğu avantajlar, büyük şirketlere göre daha az sermayeye sahip olan KOBİ’ler açısından önem arz ediyor. Araç satın almak yerine filo kiralamak KOBİ’lerin maliyetlerini düşürmelerine yardımcı oluyor ve kaynaklarını daha verimli değerlendirme olanaklarını artırıyor. Bu nedenle ope-rasyonel kiralama şirketlerinin birçoğu, daha çok KOBİ’yi sektöre çekebilmek adına Anadolu’da şubeleşiyor.

Garanti Filo, Anadolu’da büyümeye önem veren şirketlerden biri. Garanti Filo Genel Müdürü Ayşegül Gül-gör, artan taleple 2016 itibarıyla Anadolu’daki büyük şehirlere daha fazla odaklanmaya ve Anadolu’daki müşterilere yakından hizmet sunmaya başladıklarını dile getiriyor. Ankara, İzmir, Adana, Gaziantep, Konya ve Bursa olmak üzere altı şehirde yeni şube açtıkları bilgisini veren Gülgör, “2017 ilk yarıda 20 bin araca ve 6 bin müşteriye ulaştık. Yakaladığımız bu büyümede Anadolu’daki şubelerimizin büyük etkisi oldu” diyor.

Garenta da Anadolu’daki şubeleş-me planlarıyla öne çıkıyor. Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş, Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Trabzon ve Muğla’da, toplamda 21 farklı noktada hizmet verdiklerini söylüyor.

2016 Aralık’ta Eskişehir’de, 2017 Ocak’ta Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda, mart ayında İstanbul Kartal’da, ağustos ayında İstanbul Beylikdüzü’nde yeni şubelerini açtıklarını ifade eden Maraş, “Bu yıl şehir şubelerine ağırlık vererek şube sayımızı artıracağız” diyor. Garenta’nın hedefinde ise Adana, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri ve Konya gibi gelişme potansiyeli yüksek şehirler var.

TİCARİ ARAÇLAR
Operasyonel kiralamada gelişim ve büyüme potansiyeli gittikçe artsa da sektörün bazı konularda yapılacak düzenlemelerle büyüme ivmesini daha da yükselteceği öngörülüyor. Sektör temsilcilerinin düzenleyici otoriteden talepleri arasında ticari araçların filo kiralamaya tabi olması konusundaki mevzuatta değişikliğe gidilmesi var. 2010’dan bu yana öz mal şartı getirilmesi sonucunda, ticari araçlarda kiralama sadece gerekli belgeye sahip olunduğunda yapılabiliyor.

Fleetcorp CEO’su Dr. Barbaros Çıtmacı, lojistik ve kargo şirketlerinin L ve M belgelerine sahip oldukları andan itibaren öz mal yöntemiyle elde tutulan araç sayısının nispi oranında sözleşmeli araç kullanabildiğini söylüyor.

“TOKKDER olarak, hafif ticari araçtaki (HTA) yönetmelik tasarısı konusunda görüşlerimizi gerekli otoritelere ilettik” diyen Çıtmacı, HTA kısmında hangi tip araçların kapsama girdiğine ilişkin yapılacak bir çalışmanın reel sektöre büyük katkı sağlayacağını kaydediyor. Çıtmacı’ya göre, özellikle araç parklarına tahsis edilen sermayenin ana iş kollarına döndürülmesi, verimlilik artışıyla desteklendiğinde ülke ekonomisine katkı sağlayacak.

LEASEPLAN TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ TURKAYOKTAY
“KALİTELİ VE DENGELİ BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
25 BİNLİK ARAÇ PARKI
2016'yı yüzde 25 büyümeyle 22 bin 737 kiradaki araç sayısıyla kapattık. 2017 ilk yarı itibarıyla araç parkımız 25 bin adede yaklaştı. Kaliteli ve dengeli büyümeye önümüzdeki yıllarda da devam edeceğiz.
POTANSİYEL YÜKSEK
Toplam araç parkının yıllık yüzde 17-18, müşteri sayısının yüzde 40 arttığı sektör, kurumsal şirketlere ve KOBİ'lere katma değer yarattığı sürece büyüyecek. Türkiye'de şirketlerin kullandığı 2 milyonun üzerinde araç var. Sektör bunun 337 binini kiralamış durumda. Buda şirketlerin 1,7 milyon adetlik daha araç parklarının olduğunu gösteriyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR
Otomotiv trendlerini ve yeni ihtiyaçları takip ediyoruz. LeasePlan'in elektrikli küresel girişim EVlOO'ün kurucu ortağı olması da bunun örneği. EV100 ile filodaki araçlar elektrikli araçlarla değiştirilmeye başlanacak ve 2021'e kadar bu geçiş tamamlanacak. Böylece elektrikli mobilite yaygınlaşacak. LeasePlan Türkiye olarak biz de elektrikli araçlara geçişi destekleyecek adımlar atacağız.
ANADOLU ÖNEMLİ
Anadolu'daki KOBİ'ler araç kiralamaya büyük ilgi gösteriyor. 2016 başında ilk şubemizi İzmir'de açtık. Ankara'da ve Bursa'daki ofislerimiz de hizmete girdi. Sektörün Anadolu'daki KOBİ'lere ulaşarak büyüyebileceğini düşündüğümüz için 2013'te www.tiklakirala.com'u hizmete sunmuştuk. Bu kanalla Anadolu'da daha fazla işletmeye ula¬şıyoruz.
FARKLI KANALLAR
Nissan, Peugeot, Citroen gibi markalarla yaptığımız işbirlikleriyle bu markaların bayileri vasıtasıyla hizmetlerimizi işletmelere ulaştırıyoruz. Ayrıca geniş bir ağa yayılan brokerlarımız da şirketleri LeasePlan hizmetleriyle buluşturuyor. 'Ara Kirala' ile de Anadolu'da bulunan işletmelerin bir telefonla ulaşarak kendilerine özel kiralama teklifleri alabilecekleri bir yapı oluşturduk.

GARENTAVE İKİNCİYENİ.COM GENEL MÜDÜRÜ ÖZGÜR MARAS
‘İHTİYAÇLARA YÖNELİK YENİ PROJELERE ODAKLANACAĞIZ’
DÜZENLİ ARTIŞ
2016'da filo adedinde uzun dönem markamız GarentaPRO ile yüzde 14, kısa dönem markamız GarentaDAY ile yüzde 13,6 büyüdük. 2017 ilk yarıda, 2016 ilk yarıya göre filo büyüklüğümüz GarentaPRO ile yüzde 19,2, GarentaDAY ile yüzde 15,6 artı.
ÇİFT HANELİ BÜYÜME
Paylaşım ekonomisi ve dünyadaki kaynakların sürdürülebilir kullanılması gibi kavramların önemi arttıkça araç kiralamadaki büyümenin de ortalamanın üzerine çıkmasını bekliyoruz. Yıl sonunda çift haneli büyüyecek, tüketicimizin ihtiyaçlarına hızlı ve verimli yanıt verecek projelere odaklanacağız.
SAP YATIRIMI
Teknik altyapımız bizi farklı kılıyor. Ciddi yatırım yaptığımız SAP sistemimizi tüketici ihtiyaçlarına göre sürekli yeniliyoruz. Bu da bize artı değer katıyor. Kiralamanın her adımını online platformda yaparak kiralama sürecini tamamlamak müşterilerimize de keyif veriyor.
'SAT-KİRALA' FIRSATI
Garenta ve ikinciyeni.com ile şirketlere 'Sat-Kirala' fırsatı sunuyoruz. Araçlarını ikinciyeni.com'da satan şirketler ve bireyler, yeni araçlarını GarentaPRO'dan kiraladıklarında ilk ay ücret ödemiyor. İstanbul, Ankara ve İzmir'e ücretsiz transfer hizmeti sağlıyoruz. Satış işlemleriyle Garenta yetkilileri ilgileniyor. Araç ihtiyaçlarını öz kaynak kullanmadan karşılayan müşteriler, kendilerine uygun ödeme seçenekleriyle araç kiralama olanağına sahip oluyor.
MALİ AVANTAJ
GarentaPRO, şirketlere büyük mali avantaj sağlıyor. Müşterilerimiz araç ihtiyaçlarını öz kaynak kullanmadan ve sunduğumuz farklı ödeme seçeneklerinden kendilerine en uygun olanı seçerek karşılayabiliyorlar. Online kiralama sistemimizle şirketler, garentapro.com'dan istedikleri sayıda aracı, bir yıldan üç yıla kadar kolay şekilde kiralama olanağı bulabiliyor.

GARANTİ FİLO GENEL MÜDÜRÜ AYŞEGÜL GÜLGÖR
"2017’DE SEKTÖRÜN ÜZERİNDE BÜYÜYECEĞİZ”
MÜŞTERİ SAYISI
2016'da müşteri sayımız 2015'e göre yüzde 40 arttı. Müşteri portföyümüzü 5 bine, araç sayımızı 17 binlere ulaştırdık. 2017 ilk yarıda sektörün üzerinde büyüdük. 20 bin araca ve 6 bin müşteriye ulaştık. Bu yıl da sektörün üzerinde büyüyeceğimize inanıyorum.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Bizi farklılaştıran özelliğimizin 'Garanti' markasının gücü olduğuna inanıyorum. Çalışanlarımız en büyük değerimiz. İnsan kaynağına düzenli yatırım yapıyoruz. Müşteri deneyimini ve memnuniyetini çok önemsiyoruz. Araç bazında raporlama yapıyor, müşterilerimizle paylaşıyoruz. Net tavsiye skorlarımızı da düzenli ölçüyoruz.
DİJİTALLEŞME ATAĞI
Dijitalleşme olmazsa olmazlarımız arasında. Dijital tarafta pek çok yeni projeyi hayata geçiriyoruz. 2016'da işlerimizin yüzde 14'ünü dijital kanaldan gerçekleştirirken, 2017 ilk yarıda bu oranı yüzde 18'e yükselttik.
'SAT YENİSİNİ KİRALA
'Sat Yenisini Kirala', birey ve şirketlerin araçlarını satıp sağladıkları nakitle uzun dönem kiralama hizmeti alacakları yeni ürünümüz. Bu ürünle garanti filoikinciel.com'dan araçlarını satacak birey ve şirketler, hem araç sahibi olmanın getirdiği sigorta, vergi, bakım, onarım gibi yüklerden kurtulacak hem de araç kiralama için hazır kaynak yaratacak. Müşterilerimiz istedikleri para birimiyle ödeme yapabilecek. Tüm süreçleri hızlı ve sorunsuz yöneteceğiz.
YENİ WEB SİTESİ
Bu yıl yeni web sitemizi yayınlayacağız. Yeni sitemizde, kullanıcılar geniş yelpazede araca, tüm detayları ve fotoğraflarıyla ulaşabilecek. Talep listesi oluşturup çoklu araç teklifi talep edebilecek.'Müşteri Hizmet Merkezi'sayfasında hizmetlerin ve süreçlerin açıklamalarına, araç kullanırken ihtiyaç duyabilecekleri her bilgiye ulaşabilecek. KOBİ'lere, ticari şirketlere, şahıslara özel kampanyalar listelenecek.

FLEETCORP CEO’SU DR. BARBAROS ÇITMACI
“2017’Yİ 880 MİLYON TL CİROYLA KAPATMAYI HEDEFLİYORUZ”
BEŞ'TEYİZ: 2016'da yeni araç bazında 11 bin kontrat üretimi ve 7 bin 200 araç satışıyla filo büyüklüğümüzü 23 bin 500'e ulaştırdık. 2015'e göre yüzde 20 artışla 560 milyon TL ciro elde ettik. Yüzde 7 pazar payıyla sektörde ilk beşteyiz. 2017 sonunda ciromuz 880 milyon TL'ye, aktif büyüklüğümüz 1,9 milyar TL'ye ulaşacak. 2021 sonunda araç parkımızın 42 bine, aktif büyüklüğümüzün 3 milyar TL'ye ulaşmasını hedefliyoruz.
YENİ OFİS PLANI
Ajandamızda ilk maddemiz, mevcut işbirliklerimizi ölçek ve kârlılık açısından daha verimli sürdürmek. İstanbul'daki genel merkez dışında İzmir'de de ofisimiz var. Diğer ofisimizi İç ya da Doğu Anadolu'da açmak istiyoruz.
KAPSAMLI HİZMET
Müşteri ihtiyaçlarına yönelik üç farklı ürün paketiyle, araç sayısı sınırlaması olmaksızın 12 aydan 48 aya kadar kapsamlı kiralama hizmeti sunuyoruz. Araçlar için bakım-onarım hizmeti, zorunlu trafik sigortası ve plaka bazlı kasko poliçesi, lastik değişimi, yedek araç temini, 7/24 yol yardım desteği sağlıyoruz.
MOBİLİTE
Müşterilerimize 2011'de beri mobil alanda da destek sunuyoruz. Sektörde ilk olan iFleet uygulaması üzerinden müşterilerimiz arıza ve kaza bildirim, lastik, anahtar, ikame araç talebiyle ilgili taleplerini doğrudan iletebiliyor. Talep butonuna basıldığında, müşterinin lokasyonunu belirleyerek hizmeti ulaştırıyoruz.
KULLANDIĞIN KADAR ÖDE
Online Raporlama'sistemimizle müşteriler, kira bedeli, araç kilometresi, kira-bakım-onarım faturaları, egzoz ve fenni muayene bitiş tarihleri, hasar prim oranlan gibi detayları anlık görüntüleyebiliyor. Müşterilerimize, sözleşme bitimine altı ay kalıncaya kadar yıllık öngördükleri kilometre limitlerini değiştirme olanağı sunuyoruz. Bu sayede müşterilerimiz kullandığı kadar ödüyor.

TEB ARVAL GENEL MÜDÜRÜ PHILIPPE CHABERT
'KOBİ’LERE ÖZEL DEPARTMANLA AVANTAJ SAĞLIYORUZ”
10'UNCU YIL
2016'da 19 bin araca ulaşarak filomuzu yüzde 22 büyüttük ve 2016'da yüzde 19,3 büyüyen pazarın üzerinde performans gösterdik. 2017 Eylül itibarıyla filomuz 20 bin araca ulaştı. Yıl sonunda 21 bin aracın üzerine çıkmayı hedefliyoruz. 2017,10'uncu yılımız olduğundan bizim için önemli bir dönüm noktası.
ÖZEL KAMPANYALAR
2016'da 1-10 araçlık filoya sahip şirketlere özel butik operasyonel kiralama ve filo yönetimi sunmak için 'KOBİ Çözümleri' departmanını kurduk. KOBİ'lerin ihtiyaçlarına yönelik proje, otomatik kredi, hızlı teslimat ve segmente özel kampanya gibi avantajlar sunuyoruz. Eski araçlarını yenilemek isteyen şirketler için 'Sat ve Kirala' çözümümüz var. 'Sat ve Kirala' ile filo sahipleri eski araçlarını gerçek piyasa değerinde satıyor. Kaynaklarını yeni araç satın alımına bağlamadan 'her şey dâhil' sistemle kiralama yapabiliyor.
DİJİTAL ÇÖZÜMLER
Hedefimiz, müşterilerin ve sürücülerin ihtiyaçlarını doğru analiz ederek her ölçekten işletmeye tam kapsamlı araç kiralama hizmeti sunmak. Bunun için dijital çözümlere dayalı raporlamayla müşterilerimize katma değer yaratarak işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz.
'MY TEB ARVAL'
Bu yıl dijital uygulamalarımızın merkezine müşterilerimizi koyarak dijital dünyamızın adını 'My TEB Arval' olarak değiştirdik. Sürücülerimize sunduğumuz 'My TEB Arval' uygulamasını yeniledik. Kullanıcı deneyimi odaklı yeni tasarımıyla modern bir görsel dünya sunan 'My TEB Arval'e eklenen yeni işlevsel özelliklerle sürüş deneyimlerini arttıracağız.
MÜŞTERİ ODAKLILIK
Müşterilerimizle uzun vadeli ilişkiler kurmak çok önemli. Araştırmalarımız, TEB Arval'den hizmet alan bir kurumun sonraki satın alma döneminde de bizimle çalışmayı tercih ettiğini gösteriyor. Bu da müşteri odaklı yaklaşımımızın en önemli göstergesi.

DRD FİLO KİRALAMA GENEL MÜDÜRÜ İLKAY ERSOY
‘YILLIK BİREYSEL KİRALAMADA ÖNE ÇIKIYORUZ’
İLK 500'DE
Tamamı yerli sermayeli en büyük filo kiralama markasıyız. 2016'daki 1,3 milyar TL'lik yatırımla sektörde yüzde 10 pazar payına eriştik. Araç parkımızı yüzde 37 büyüterek 33 bin 500 adetle yılı tamamladık. 2016'daki 909 milyon TL'lik net satış geliriyle Capital 500'de 258'inci sıraya yükseldik.
BİREYSEL KİRALAMA
Yüzde 20 büyüme hedeflediğimiz 2017'de bu hedefe paralel gidiyoruz. Yıllık bireysel kiralama markamız OneCar'ın hayata geçmesiyle müşteri sayımız 10 bini aştı. OneCar ile bireylere de tıpkı şirketler gibi kiralama olanağı sunuyoruz. OneCar ile hedefimiz, araç perakende satışlarından yüzde 5'in üzerinde pay almak. OneCar'ın öncülüğünde, bireysel yıllık kiralama pazarının da önemli büyüme kaydedeceğini öngörüyoruz.
14 ŞEHİR
20 yıla varan sektör deneyimi ve 35 bin adedi aşkın araç parkıyla sadece otomotiv ve kiralama sektörünü değil, farklı sektörlerin de içinde bulunduğu dönüşümü yakından takip ediyoruz. Türkiye genelinde yer alan bin 400 servis noktamız ve 14 şehirde bulunan 24 satış ofisimizle müşterilerimizin her ihtiyacında yanında olmayı amaçlıyoruz.
'DRDRİVE'
Yatırımlarımızı teknolojiye yoğunlaştırarak müşterilerimizin her türlü ihtiyacını oluşturduğumuz online sistemlerden cevaplandırıyoruz. Mobil yol yardım aplikasyonumuz DRDrive ile müşterilerimiz hasar veya arıza anında tek tuşla çekici, yedek araç gibi hizmetlere ulaşabiliyor.
ÖZEL EĞİTİMLER
Diğer online uygulama Filomatik ile şirket yöneticileri kullanıcı adı ve şifresini girerek dilediği yerden filosuyla ilgili her türlü bilgiye ulaşabiliyor. Demir Bükey Akademi ile yürüttüğümüz proje kapsamında düzenlediğimiz güvenli sürüş eğitimleriyle müşterilerimizin trafik ortamına ilişkin doğru uygulamaları öğrenmesine destek oluyoruz.