CEREN ORAL BALABAN
coral@ekonomist.com.tr
21 Mart-3 Nisan 2021 tarihli sayıdan
Temelleri 1954'e uzanan Yükselen Çelik; otomotivden makineye, gemi sanayinden kalıp ve savunmaya kadar imalat sanayine yönelik katma değerli, özel tasarım ve yüksek alaşımlı takım çelikleri üretiyor. Şirket, 15 Ekim 2013'te dönemin pazar lideri Ramateks Metal'i 5,8 milyon Euro'ya satın aldı.
Yükselen Çelik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Barış Göktürk, satın alma öncesi cironun 30 milyon TL olduğunu, satın almayla Türkiye'nin en büyük vasıflı çelik servis merkezi unvanını elde ettiklerini söylüyor.
Kasım 2019'daki halka arzdan 68 milyon TL, Aralık 2019'daki gayrimenkul satışından 34 milyon TL'ye gelir elde eden şirket, 2019 son çeyrekte bilançoya 102 milyon TL nakit kaynak soktu. Ödenmiş sermaye de 125 milyon TL'ye ulaştı.
"ŞİRKET SATIN ALMAMIZ KAÇINILMAZ"
2020'yi 183,4 milyon TL ciro, 12,7 milyon TL net kârla kapatan Yükselen Çelik'in son üç yılda bileşik yıllık büyüme oranı yüzde 50'yi geçti. Barış Göktürk, "2021 sonu için temennimiz 300 milyon TL'den ve 40 milyon dolardan fazla ciroya ulaşmak. Böylece, yönetime katıldığım 2005'e göre dolar bazında 26 kat büyüyeceğiz" diyor.
2021 sonunda, 20 milyon TL'lik makine yatırımlarının bitmesi ve 2019 sonuna göre yüzde 300 kapasite artışıyla kapasitenin dört katına çıkarılması da hedefleniyor.
Yükselen Çelik, Çinli bir tedarikçiyle imzaladığı Transit İhracat İş birliği Anlaşması ile gelirleri arasına 1 Ocak'tan itibaren 26 ülkeye yapılan transit ihracat gelirlerini de ekledi. 2021'de 500 ton takım çeliği transit ihracatıyla yaklaşık 900 bin Euro ek gelir elde edilmesi, 2022'de bu katkının 2-3 milyon Euro'ya çıkması bekleniyor.
Barış Göktürk, ihracatta 1 milyon Euro'ya ulaşılmasının ardından, 2022 sonrasında yurtdışında temsilcilik açabileceklerini aktarıyor. "Uzun vadede yurtdışında şirket satın almamız da kaçınılmaz" diyen Göktürk, 2029'da yüzde 20'si ihracat olmak üzere en az 1 milyar TL ciro hedeflediklerini belirtiyor.
10 YILDA 10 KAT BÜYÜME
Yükselen Çelik hedeflerine, 'akıllı çelik' olarak nitelendirilen tasarım ürünlerle ulaşmayı planlıyor. Bu alanda Türkiye'nin tek patent üreticisi yerli şirketi olduklarını ve yüzde 18 pazar payına ulaştıklarını söyleyen Barış Göktürk, tasarım çelik sektörünün büyüklüğünün 10 yılda 75 bin tondan 150 bin tona çıkmasını, şirket olarak 10 yılda dolar bazında ek 10 kat büyümeyi olası görüyor.
Alüminyum, dövme, savunma ve otomotiv yan sanayine yönelik ürün çalışmaları yapan Yükselen Çelik, kendi tasarımı olan ve cironun yüzde 60'ını oluşturan yaklaşık 40 ürüne sahip. Yeni ürünlerle bu oran yüzde 90'ı geçecek.
Son olarak dövme sanayine yönelik, yaklaşık 50 bin TL harcamayla geliştirilen STRONQ.14 ile ilgili marka tescil ve patent başvurusu yapıldı. Bu ürünün 2021 'in ikinci yarısı için 850 bin Euro, 2022'de 1,5 milyon Euro ek satış geliri yaratması bekleniyor.
"Kârımızın yüzde 30'unu temettü olarak dağıtacağız"
"Şirket hikâyemiz, orta-uzun vadede büyüme üzerine kurulu. Hisse performansı açısından da aynı hikâyeyle ilerliyoruz. Hisse fiyatımızın halka arzdan bu yana yaklaşık üç katına yükselmesi de bunun göstergesi.
Günlük trade eden, kısa vadede al-sat yapan yatırımcılar için hissemiz uygun bir yatırım enstrümanı değil. Hisselerimize orta-uzun vadeyle yatırım yapılmalı. Genel kurulda onaylanması halinde 2020 mali yılına istinaden 2021 ikinci yarıda dağıtılabilir kârımızın asgari yüzde 30'unu da nakit temettü olarak dağıtacağız."