CarrefourSA büyüme modelini değiştirdi

Perakende sektörünün önemli oyuncularından CarrefourSA, yılı bin 500 mağazayla kapatmaya hazırlanıyor. Yeni dönemde büyüme modelini değiştirme kararı alan şirket, gıda perakendesinin yanı sıra dağıtım, yeme içme, enerji gibi alanlara yatırımı hızlandıracak.

15 Haziran 2024

26 Mayıs - 8 Haziran 2024 tarihli sayıdan

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki 60 ilde bin 100 mağazasıyla hizmet veren CarrefourSA, yeni iş kollarına yatırım için kolları sıvadı. Son yıllarda gıda perakende tarafında bayilik modeliyle büyüyen şirket, dağıtımdan yeme içmeye farklı sektörlere yatırımları hızlandırıyor.

Tek alanda büyüme modelinin aksine birden çok alanda doğru yatırımlarla büyüme stratejisine odaklanan şirket, küçük esnaf ve girişimciyi oyuna dahil eden bir model benimsiyor.

2020 yılında başladıkları bayilik sisteminin verdiği ivmeyle bin 100 mağazaya ulaşan şirket, 2024 yılında kendi açacaklarıyla birlikte mağaza sayısını bin 500’e çıkartmayı planlıyor.

Organize perakende sektöründe değişim ve dönüşüm ile gelişime öncülük ettiklerine dikkat çeken CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “CarrefourSA olarak doğru ürünü, doğru fiyatla müşteriye ulaştıran bir şirket olmanın yanı sıra yeme içme sektörü, HORECA, bayilik, ihracat başta olmak üzere yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz” diyor.

Son dönemde yapılan yatırımların etkisiyle şirket, gıda perakendeciliği dışı gelirlerinin toplam gelirlere oranını yüzde 15’e çıkardı. Kartallıoğlu, hedeflerinin bu rakamı beş yıl içinde yüzde 30-35’lere çıkartmak olduğunu belirtiyor.

CATERING İŞİNE GİRDİ

Şirketin yatırımlarının en önemli ayağını ise Lezzet Arası çatısı altında faaliyet gösterdiği yeme içme sektörü oluşturuyor. Bugün altı ilde 14 Lezzet Arası restoranı yer alıyor. 2023 yılında adım atılan bulut mutfak konseptinde de Mecidiyeköy ve MKM Etiler olmak üzere iki lokasyonda 10 markasıyla yemek siparişi hizmeti veren şirket, 2024 yılında yeme içme yatırımlarına Lezzet Arası Catering’i de ekledi. Burada özel davetlerden etkinliklere yine Lezzet Arası şefleri tarafından hazırlanan özel menülerle hizmet veriliyor.

Şirketin önemli bir adımı da CarrefourSA Profesyonel markasıyla ile HORECA sektörüne yönelik yatırımlar oldu. Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunulan dağıtım merkezi yatırımıyla ilk adımı atan şirket, ardından Bodrum Konacık’da HORECA mağazasını hayata geçirdi. 2024 yılının ilk dört ayında HORECA cirosunun toplam içindeki payı yüzde 3,5‘a ulaştı.

Şirket, önümüzdeki dönemde HORECA’nın ciro içindeki payını yüzde 15’e, mağaza sayısını beşe çıkartmayı hedefliyor. Öte yandan her alanda sürdürülebilirliğe yönelik çalışmalar yapan şirket, 700’e yakın mağazada sıfır artık belgesi aldı. Enerji verimliliğinde geçen yıl yaptığı tasarruf miktarı 22 M kWh saati aşan şirketin mağaza otoparklarında aktif şekilde 49 e-şarj istasyonu bulunuyor.

“Öz markalı ürünlerimizi 13 ülkeye ihraç ediyoruz”

“Carrefour Grup ülkeleri arasında öz markalı üretim izni bulunan dokuz ülkeden biriyiz. Müşterilerimiz, öz markalı ürünlerin sunduğu kalite ve uygun fiyat avantajlarından dolayı, alışveriş sepetlerine bu ürünlere daha fazla yer veriyorlar. Şu anda 600’den fazla öz markalı ürünümüz var. Bu sayı yıl sonunda 750’ye ulaşacak. Ciromuzun yüzde 17’sini oluşturan öz markalı ürün kategorimizde ihracat gücümüz de oldukça yüksek. 13 ülkeye ihraç ettiğimiz öz markalı ürünlerimizle hedefimiz daha da büyüyeceğiz.”