Boyner Holding'in mobil alışveriş uygulaması Hopi'nin cirosu geçen yıl yüzde 36 büyüdü. Bu yıl yüzde 50'nin üzerinde büyüme hedefleniyor. Şirket şimdi de Hopi'yi yurtdışına açmayı ve bu yılın sonuna kadar bir ülkede faaliyete geçirmeyi planlıyor.
GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr
Boyner Holding'in mobil alışveriş uygulaması Hopi, kurulduğundan bu yana geçen dört yıllık dönemde 7,3 milyon kullanıcıya ulaştı. Kullanıcıların yüzde 60'ı aktif. Hopi üzerinden geçen ciro geçen yıl yüzde 36 büyüdü. Bu yıl yüzde 50'nin üzerinde büyüme hedefleniyor.
Yılın ilk yarısını iyi geçiren şirket, bu dönemde 700 bin yeni üye kazandı. Bunda özellikle daha uygun fiyatla alışveriş yapma isteğinin artmasının etkisi var.
YURTDIŞI ADIMI
Türkiye'deki büyümesini yurtdışına taşımak isteyen Hopi, yeni bir organizasyon yapısını devreye soktu. Dünyadaki perakende gruplarıyla görüşen Hopi, farklı perakende zincirlerine Hopi'nin yapısını ve müşteri profilini, verilerini nasıl topladığını ve işlediğini anlatıyor.
Hopi Genel Müdürü Neslihan Uçar Çadırcı, Avrupa, Güney Amerika ve Ortadoğu ülkelerindeki perakende şirketleriyle görüştüklerini söylüyor. Bu şirketlerin hepsiyle belli bir noktaya geldiklerini de ifade ediyor.
Şirket şu anda yatırım kararında beklemede ama bunun bu yılın sonuna kadar gerçekleşmesini planlıyor. Çadırcı, kendileri için önemli olanın yer değil, uygulamayı farklı bir ülkede devreye almayı gerçekleştirmek olduğunu belirtiyor.
Neslihan Uçar Çadırcı, ilk çıkış noktasında Boyner markası olmanın avantajı olduğunu söylüyor. Çadırcı, "Grubun içinden çıktık, şimdi 138 markamız var. İlk başta Boyner Holding içinde müşteri ihtiyaçlarının çok iyi bilinmesi bizim için hızlı bir çıkışa yol verdi. Şimdi globalde de bunun örneklerini oluşturabileceğiz" diyor.
VERİYE YATIRIM
Tekstil, akaryakıt ve gıda perakendesi, Hopi ile alışverişte ilk sıralarda geliyor. Onları eğlence ve seyahat takip ediyor. Bundan sonraki hedef ise özellikle seyahat alanını büyütmek olacak. Bunun için ilk aşamada turistlere özel bir Hopi uygulaması sunulacak.
Neslihan Uçar Çadırcı, "Türkiye'ye düzenli değer katan hatta burada yaşayan birçok farklı ülkeden insanlar var ve biz onlara erişemiyoruz. Markalar da erişmek için doğru anı bekliyor. O kısımda bazı aksiyonlarımız olacak" diyor.
Daha çok altyapı tarafına yatırım yapan şirket, şu anda tüm altyapısını buluta geçiriyor. Hopi, veriyi toplamak ve işlemekle ilgili ciddi know how'a sahip. 22 kişilik bir ekip bu konuda çalışıyor.
Şirketin büyük veri platformu tarafında yapacağı yeni yatırımlar ve işbirlikleri olacak. Çadırcı, yapacakları tüm yatırımların veriyi doğru toplama ve işleme üzerine olacağını belirtiyor.
1 MİLYON İŞLEM MOBİLDEN GELDİ
Hopi, müşteriler için alışveriş asistanı hayaliyle ortaya çıkmış bir uygulama. Müşterinin alışveriş deneyimine uygun rahatlatıcı ve kolaylaştırıcı teknolojileri hayata geçirmeye çalışıyor. Bunlardan biri de 2017'de başlayan mobil ödeme.
Bu uygulama müşterilerin alışveriş esnasında çantalarını açmadan ödeme yapmalarını sağlıyor. Şu anda Hopi'de 700 binin üstünde kart tanımlı ve 1 milyonun üstünde işlem gerçekleşmiş durumda.