Türk teknoloji şirketi Blesh, 7,5 milyon TL’lik ikinci melek yatırımını aldı. Blesh’in yeni yatırım turuna mevcut ortaklar Ali Sabancı, Turgut Gürsoy, Emre Berkin ve Kemal Cılız’ın yanı sıra TRPE Capital de katıldı.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Geniş sensör (beacon) ağına sahip olan ve özellikle Google projesi Physical Web konusunda yaptığı atılımla global beacon pazarının önemli oyuncularından biri olan Blesh, ikinci yatırım turunu 7,5 milyon TL yatırımla açtı.
Blesh’in yeni yatırım turuna mevcut ortaklar Ali Sabancı, Turgut Gürsoy, Emre Berkin ve Kemal Cılız katılırken, teknoloji yatırımcılarından TRPE Capital de bu turda lider yatırımcı olarak yer aldı.
12 binin üzerinde beacon'ı iki yıldan az bir sürede Türkiye geneline yerleştiren Blesh, Türkiye’nin önde gelen marka ve kuruluşlarının mikro lokasyon hedefli mobil iletişim kampanyalarının yönetiminde çözüm sağlıyor.
Blesh, şubeye girmeden otomatik sıra numarası alma, ATM’ye yaklaşıldığında akıllı telefon ile para çekme, mağaza içinde iletişim, havalimanında otomatik check-in, konferans, seminer gibi etkinliklerde katılımcılar ile lokosyon bazlı iletişim, hastane içinde analitik raporlama gibi hizmetler sunuyor.
Blesh’in ülke geneline yayılmış beacon cihazları, 100’ün üzerinde AVM, cafe ve restoran zincirleri ile 250’nin üzerinde plaza ve üniversitede aktif olarak çalışıyor.
Blesh, Devrim Sönmez, Uğur Gökdere ve Selçuk Kızılkaya tarafından, 2013 yılında başlayan ve yaklaşık bir yıl süren bir yatırım sürecinin ardından kuruldu. Şirket, şu anda Apple tarafından iBeacon olarak markalaşmış Bluetooth Smart Donanımı (sensör) ve onu mobil teknolojilerle buluşturan yazılım platformlarını geliştirerek Türkiye ve dünyada aynı anda sunuyor.
DÜNYAYA DA İHRAÇ EDİYOR
Blesh’in Google’ın önderlik ettiği Physical Web projesinin beacon cihazlarını geliştiren ve dünyada satmaya başlayan ilk şirket olduğunu söyleyen Devrim Sönmez, dünyada 3 bini aşkın mobil uygulama geliştirici ile iletişim halinde olduklarını vurguluyor.
Sönmez, şu bilgileri veriyor: “Bu çerçevede iBeacon tüm sektörlerde mikro lokasyon bazlı iletişim ve mobil reklamcılık için kullanılıyor. Blesh beacon platformunu kullanan markalar, mobil uygulamaları üzerinden tüketicilerin akıllı telefonlarına kampanya mesajları yollayarak satışlarını ve kârlılıklarını artırabiliyor."
Türkiye’de yerleştirdikleri 12 binden fazla cihaz ile çok büyük bir data trafiğini yönettiklerini ve yakın dönemde de aylık 150 milyonu aşan işlemden bilgiler elde edeceklerini söyleyen Devrim Sönmez, yıl sonunda Türkiye genelinde 30 bin sensörü aşmayı hedeflediklerini ekliyor.
Silikon Vadisi Palo Alto’da bir ofislerinin bulunduğunu belirten Sönmez, “Burada ABD’deki iş ortaklarımız Google ve Intel ile olan projelerimizi geliştiriyoruz. Bu yıl bu projelerinin sayısını artırıp yeni işbirlikleri için kaynak ayıracağız” diyor.
“Meleğinizi dikkatli seçin”
Devrim Sönmez, girişimcilere en büyük tavsiyesini, fikirlerine güvenmeleri ve yatırımcıları bu fikre ne kadar güvendiklerine inandırmaları olarak ifade ediyor. Sönmez, şöyle devam ediyor: “Fikrin çalışabilir olduğunu yatırımcılara kabul ettirip kısa sürede kanıtlayabilirseniz, işiniz yeni başlıyor.
Bir diğer önemli konu ise girişimcilerimizin, kendi alanlarına büyüme ve derinleşme açısından destek olabilecek stratejik yatırımcıları hedeflemeleri.”