AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN asakarya@ekonomist.com.tr
7 Şubat 2021 tarihli sayıdan
Erkek giyim markası Bisse' n i n hikâyesi 44 yıl önce İstanbul Vefa'da tutulan 60 metrekarelik bir dükkânda iki küçük makine ile başladı. Mustafa ve İbrahim Kefeli kardeşlerin temellerini attığı Bisse, bugün erkek giyim pazarının önemli markalarından biri haline geldi.
Yaklaşık iki yıl önce şirketin ikinci kuşak temsilcisi Onur Kefeli'nin yönetimde aktif olarak olarak rol almaya başlamasıyla hız kazanan şirket, 2021'de atağa kalkmaya hazırlanıyor.
ÇALIŞAN SAYISI KATLANACAK
Krizi fırsata çevireceklerini söyleyen Bisse Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Onur Kefeli, 60 milyon TL'lik yatırımla İstanbul'da yeni bir tesis kuracaklarını söylüyor. Yılda 1 milyon adet gömlek üreten şirket, yeni tesisle üretimini yüzde 150 artıracak. Bin 100 olan çalışan sayısı, yüzde 50 artacak.
Son teknoloji kullanılan fabrika yatırımı, 7.7 saniye olan gömlek üretim süresini yüzde 20 düşürecek. Ayrıca üç üniversiteyle görüştüklerini söyleyen Kefeli, tesisin içinde bir sanat atölyesi ve moda akademisi kuracaklarını belirtiyor. Haziranda faaliyete geçmesi planlanan tesis, 8 bin metrekare üzerine kurulacak.
20 MAĞAZA AÇACAK
Mağaza yatırımlarına da devam eden Bisse'nin Türkiye'de 30, yurtdışında yedi mağazası var. 2021'de yurtdışında 17, yurtiçinde üç mağaza açılması planlanıyor. Kefeli, "2022'de yurtdışı mağaza hedefimiz 28. Avrupa ve Ortadoğu odağımızda" diyor. Bisse, kendi markasının yanı sıra farklı markalara da üretim yapıyor.
Almanya, İspanya, Fransa ve Belçika'ya ihracat yapan şirketin cirosunun içinde ihracatın payı yüzde 60 seviyesinde. 2022 sonuna kadar bu rakamın yüzde 80'e çıkarılması planlanıyor. Pandemi döneminde ilk maske fabrikalarından birini kuran Bisse, günlük 1 milyon adet maske üretiyor. Bunun yüzde 60'ı ihraç ediliyor.
YENİ KONSEPT GELİŞTİRDİ
2021 yılında fabrika ve yeni mağazalara toplamda 100 milyon TL yatırım yapılacak. 2020'de ihracat geliri ve maske satışı sayesinde yüzde 12 büyüyen Bisse, 2021'i ise yüzde 15'lik büyümeyle kapatmayı planlıyor. Ayrıca Bisse yeni mağaza konseptleri geliştiriyor.
Özel odalarda kişiye özel hizmet sunulan Bisse Haritage ve Bisse Shirt ismiyle gömlek butikleri ve kişiye özel dikim yapılacak olan Bisse Tailor Made konseptli mağazalar açılacak.
LİKRALI GÖMLEKLERE TALEP ARTTI
Pandemide iş yapış şeklini değiştiren şirket, koleksiyonuna evden çalışanlara yönelik ürünler ekledi. Bu süreçte likralı kumaşlardan gömlekler, katlanabilen ve kırışmayan takım elbiseler üretildi.
Eşofman pantolonların çok talep gördüğünü söyleyen Kefeli, "Bu tarz rahat ürünlerin payı yüzde 10-15 iken yüzde 40'lara çıktı. Triko ve tişört satışında rekor kırdık" diyor.