Yerli pizza markası big mamma's, bu yıl 15 adet franchise şube açacak. Franchise bedeli beş yıl üzerinden hesaplanıyor ve 35 bin dolar alınıyor. Şubeler için aylık en az 300 bin TL ciro hedefleniyor. Franchise kâr marjı ise yüzde 30 olarak öngörülüyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Yerli pizza markası big mamma's Türkiye'de 15, Avrupa'da 10, Arap Yarımadası'nda ise 10 franchise verecek. big mamma's ve Nonna markaları ile 21 yıldır faaliyet gösteren şirketin genel müdürü Nihat Yıldız, 2019 yılında franchise hedeflerini yüksek tuttuklarını belirtiyor.
İlk etapta yabancı olarak algılanan big mamma's, aslında Nihat Yıldız'ın oluşturduğu bir restoran markası. Yıldız, Danimarka'da abisiyle birlikte oluşturdukları Efesus markasıyla beş şubeye ulaşıp lezzet ve hizmet dalında ödüle layık görüldükten sonra işlerine Türkiye'de devam etme kararı aldı.
21 yıldır big mamma's ve Nonna markalarıyla önemli yol alan şirket, 930 çalışanıyla 31 bin m2 alanda hizmet sunuyor. 69 şubenin her biri ortalama yıllık 3 milyon TL ciro yapıyor. Şubelerin ortalama yıllık cirosu ise 222 milyon TL'yi buluyor.
Franchise bedeli beş yıl üzerinden hesaplanıyor ve 35 bin dolar alınıyor. Big mamma's çeşitli metrekarelerde restoran açma seçeneği sunuyor. Şubelerin ortalama yatırım maliyeti ise 800 bin TL. Ancak bu maliyet bedeli metrekareye göre değişiyor.
Nihat Yıldız, şubeler için aylık ciro hedefinin en az 300 bin TL olduğunu ifade ediyor. Yıldız, "Bunun altına düşenler için bazı programlar uygulanıyor. Hemen incelemeye alınıyor ve müşteri kaybı ve maliyet konuları üzerinde uzmanlar çalışıyor" diyor.
YÜZDE 30 KÂR MARJI
Nihat Yıldız, sözleşmeleri yatırımcıyı kollayacak şekilde düzenlediklerini söylüyor. En önemli noktalardan biri, tedarik zinciri içinde piyasa fiyatları baz alınarak hareket edilmesi. Franchise restoranın tüm ürünlerinde fiyat ve kalite olarak piyasa şartlarında olması gerekiyor.
Hatta şubelere gönderilen ürünlerin fiyatlarının yüksek olması veya kalitesinin standartların altında olması durumunda zararı big mamma's üstleniyor. Bir anlamda franchise firmaya tazminat ödenmiş oluyor.
Nihat Yıldız, şubeler için Beykoz, Kadıköy, Cevizlibağ, Üsküdar, Bayrampaşa, Bebek ve Beşiktaş gibi bölgelerde çalışmalarının olduğunu belirtiyor. Franchise kâr marjı yüzde 30 olarak öngörülüyor. Franchiseler için maliyet muhasebesi, personel eğitimi, reklam, ürün temini, İK desteği, menü desteği veriliyor.
Nihat Yıldız, yatırımcılarda aradıkları özellikleri ise şöyle anlatıyor: "Aradığımız en önemli özellik istikrar. İkinci olarak ticari tecrübe arıyoruz. Bunun dışında sistemi sürdürecek finans gücüne sahip olmasına da önem veriyoruz. Markaya sahip çıkacak dürüstlüğe sahip olması da bizim için önemli."
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Beykoz, Kadıköy, Cevizlibağ, Üsküdar, Bayrampaşa, Bebek ve Beşiktaş gibi bölgeler hedefleniyor.
İlk sermaye: Franchise bedeli beş yıl üzerinden hesaplanıyor ve 35 bin dolar alınıyor. Big mamma's çeşitli metrekarelerde restoran açma seçeneği sunuyor. Şubelerin ortalama yatırım maliyeti ise 800 bin lira.
Ciro hedefi: Şubeler için aylık ciro hedefi en az 300 bin TL olarak ifade ediliyor.
Kâr marjı: Yüzde 30.
Bayilerde aranan özellikler: Aranan en önemli özellik istikrar. Ayrıca ticari tecrübeye ve sistemi sürdürecek finans gücüne sahip olmasına önem veriliyor.
Başvuru için iletişim: 0532 232 13 58 ya da 0212 270 10 00