AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Önümüzdeki beş yılda ciroyu ikiye katlayacaklarını söyleyen Mondelez International Türkiye Genel Müdürü Ihsan Karagöz, “Büyümemiz organik ya da inorganik olabilir” diyor. Büyüklüğü 7 milyar TL’ye ulaşan atıştırmalık pazarında First, Falım, Milka, Bonibon, Oreo, Kent gibi markalarla faaliyet gösteren Mondelez International, Türkiye’de hedef büyüttü.
Önümüzdeki beş yılda ciroyu iki kat artırma hedefi koyan şirket, satın almalara da yeşil ışık yaktı. "Büyümemiz organik ya da inorganik olabilir” diyen Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, “Global Mondelez dünyasında Türkiye’ye büyük ilgi var. Bunu pozitif bir rüzgarla iyi bir dalgaya çevirmeye çalışıyoruz. Türkiye’nin içindeki büyümenin istikrar kazanması ve iddialı hedeflerimizle birlikte 2017’de yüzde 10’un üzerinde büyüme hedefliyoruz” diyor.
İHRACATTA ATAK YAPTI
Global cirosu 26 milyar dolara ulaşan Mondelez International, beş yılda Türkiye’ye 180 milyon liralık yatırım yaptı. 2016 yılını yüzde 9 büyüme ve 600 milyon TL ciroyla kapatan şirket, 2016’da ihracatta ciddi bir atak yaptı. Şirketin ihracatı geçen yıl yüzde 36 artışla 150 milyon TL’ye ulaştı.
İhsan Karagöz, Şıp Sevdi, Bonibon gibi Türkiye’ye özgü markaları yurtdışına açtıklarını söylüyor. Karagöz, “Avrupa, Rusya ve ABD’ye ihracat yapıyoruz. Örneğin Bonibon Hollanda’dan çok ilgi gördü, 200 ton sattık. Şıp Sevdi Rusya’da çok sevilen bir marka, kutularla alıyorlar” diye konuşuyor. Gebze’de 85 bin metrekare üzerinde üretim yapan Mondelez, ihracattaki büyüme hedefleri doğrultusunda tesise yeni hatlar eklemeyi planlıyor.
KANTİNE ÖZEL ÜRÜN
Geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren okul kantinlerinde satılacak gıdalara sınırlama getirilmesinin ardından diğer atıştırmalık markaları gibi Mondelez de önemli bir pazarını kaybetmişti. Mondelez, Türkiye genelindeki 9 bin kantinden 5 bininde satış yapıyordu. Yeni genelgeye uygun ürünlerle tekrar kantinlere girmeye hazırlanan şirket, ilk aşamada 2 bin kantinde yer almayı hedefliyor.
Mondelez’in dünya genelindeki portföyünü araştırarak en uygun ürünleri bulduklarını söyleyen İhsan Karagöz, “Genelgeye uygun iki ürünü Ukrayna’da bulduk. Porsiyon küçülterek uygun hale getirdik. Yeni dönemde bu ürünlerimizle kantinlerin ardından farklı satış noktalarında olacağız” diye konuşuyor.