Beş yılda 100 mağazaya ulaşacak

Defacto’nun icra kurulu üyesi Şahin Demir tarafından kurulan yeni nesil perakende markası Ecrou, beş yılda Türkiye’de 100 mağazaya, yurtdışında ise bin noktaya ulaşmayı hedefliyor.

09 Ocak 2024

Defacto'nun icra kurulu üyesi Şahin Demir tarafından kurulan yeni nesil perakende markası Ecrou, beş yılda Türkiye'de 100 mağazaya, yurtdışında ise bin noktaya ulaşmayı hedefliyor. Ecrou CEO'su Şahin Demir, 2024'te 1 milyar TL ciroya ulaşacaklarını belirtiyor.

07 Ocak 2024 - 20 Ocak 2024 tarihli sayıdan

Yeni nesil bir perakende markası yaratma hedefiyle yola çıkan Defacto'nun icra kurulu üyesi Şahin Demir, Ecrou'nun temellerini yaklaşık beş yıl önce attı. 

Beş yılda Türkiye'de 12 ilde toplam 50 mağazaya ulaşan şirket, rotasını yurtdışına çevirmeye hazırlanıyor. Yeni nesil perakende markası yaratma fikriyle yola çıktıklarını söyleyen Defacto İcra Kurulu Üyesi ve Ecrou CEO'su Şahin Demir, "Ecrou'yu kurarken insanlara kendilerini iyi hissettirme hedefiyle yola çıktık. Buna nasıl katkı sağlarız dedik ve tüm konsepti bunun üzerine kurguladık. 

Kore, Uzakdoğu'da farklı iş modellerini inceledik. Defacto deneyimini de katınca bugünkü karma model gündeme geldi. Müşteriye yenilikçi sürprizli ürünler, hız ve zengin çeşitlilik sunuyoruz" diye konuşuyor.

YURTDIŞINA AÇILACAK

Demir, Ecrou için her yıl iki kat büyüme hedefi koyduklarını söylüyor. Geçen yılı 250 milyon TL ciroyla kapatan şirket, 2023 yılını yaklaşık 500 miyon TL ciro ile kapattı. 2024 hedefini ise 1 milyar TL olarak belirlediklerini söyleyen Demir, her ay en az iki mağaza açacaklarını söylüyor. Şirket, 2024 yılında ortalama 150 milyon TL'lik yatırım planlıyor. 

2023'te yurtdışına adım atan Ecrou'nun Kuzey Irak'ta iki mağazası var. Önümüzdeki dönemde üç ülkeye daha girmeyi hedefleyen şirket, 2024'te açacağı 25 mağazanın 10'unu yurtdışında açmayı planlıyor. Şirketin, beş yılda Türkiye'de 100 mağazaya, yurtdışında ise bin noktaya ulaşma hedefi var.

E-TİCARET BÜYÜYOR

Şirketin güçlü büyüdüğü alanlardan biri de e-ticaret. E-ticaretin ciro içindeki payı yüzde 8'e ulaşmış durumda. Yurtdışında Almanya, Amerika gibi birçok pazara e-ticaret kanalıyla satış yapan şirket, e-ticaretin payını yüzde 20'lere kadar çıkartmayı hedefliyor. 

Ecrou.com dışında çeşitli pazar yerlerinde, Almanya ve ABD'de online'da Ecrou olarak ürünlerini sattıklarını söyleyen Demir, "Yurt dışına açılmak, gelirlerimizin yüzde 70'ini yurt dışından sağlamak ilk hedefimiz. 

Hem fiziksel mağaza açarak hem de online mağazacılıkla büyüme hedefimiz var" diyor. Hızlı moda konusunda Türkiye'nin önde gelen isimleri arasında yer alan Şahin Demir, Ecrou markasını halka açma planları yapıyor.

YERLİ ÜRETİMİN PAYI ARTIYOR

Özellikle AVM'lerde yer alan Ecrou mağazalarında kıyafetten, oyuncağa, oda kokusundan kalem kutusuna 6 bin çeşit ürün yer alıyor. Her hafta 500 yeni ürün gönderme hedefleri olduğunu söyleyen "Perakende de en önemli şey sürekli yeni bir ürün ortaya çıkarmak. Müşteri her geldiğinde yeni bir ürün görmek istiyor.

 Biz bu noktada tedarik sistemini çok önemsedik. Yerli üretime çok önem verdik. İlk dönemlerinde yurt-dışından ithal ettiğimiz ürünlerin yerini yerli üretim aldı. Bugün ürünlerin yüzde 70'i Türkiye'de üretiliyor" diyor.

“Defacto çok büyük bir deneyim oldu”

“İş hayatına öğrenciyken LC Waikiki'de mağazada çalışarak başladım. Orada uzun yıllar çalıştıktan sonra Defacto'yu kurmaya karar verdik. Defacto çok büyük bir deneyim oldu. 11 yıl boyunca icrada bilfiil rol aldım. 

Orada kazandığım tecrübeler sayesinde bu markayı kurmaya karar verdim. Defacto kendi modelinde çok başarılı bir marka. Ecrou ise müşteriye sunduğu vaatler, tüm ekibi organizasyonuyla farklı. Ecrou'yu da Defacto gibi alanında uluslararası bir marka haline getirmeyi hedefliyoruz.”