İsviçre kökenli ayakkabı markası Joya’nın Türkiye distribütörlüğünü alan Bozkır Grup, franchise vererek zincirleşecek. 200 bin ile 350 bin TL arasında yatırımla kurulabilecek mağazalar için aylık 200 bin TL ciro hedefleniyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Türkiye genelinde birçok kurumsal, bayi ve ajansa promosyon ürünleri ile ilgili hizmet veren Bozkır Grup, ayakkabı sektörüne adım attı. isviçreli Joya’nın Türkiye distribütörlüğünü alan grup, franchise vererek şubeler açacak.
1968 yılında Himmet Güzel tarafından kurulan Bozkır Grup’a 1994 yılında ikinci kuşak Savaş Güzel dahil oldu. Joya’nın Türkiye distribütörlüğünün hikâyesi Savaş Güzel’in Almanya’da birçok konfor ayakkabısı markası olan bir mağazada ‘En iyisi hangisi?’ diye sormasıyla başlıyor. Güzel satış yetkilisinden ‘Joya’ yanıtını alıyor. Yetkilinin hiç indirime girmemesine rağmen en çok Joya sattıklarını ve Joya alan tüm müşterilerin memnun olduğunu söylemesi üzerine,
Savaş Güzel ayakkabıyı deniyor ve rahat ediyor. Bunun üzerine Joya’yı Türkiye’ye getirmeye karar veriyor. Joya’nın dünyada 3 binden fazla satış noktası ile hizmet verdiğini anlatan Savaş Güzel, İSTOÇ merkez binasının yanı sıra Caddebostan’da da mağazalar açtıklarım söylüyor. İlerleyen dönemlerde farklı lokasyonlarda ve AVM’lerde mağazalar açacaklarını ifade eden Güzel, zincire bu yıl 10 yeni şube daha ekleyeceklerini belirtiyor.
FRANCHISE BEDELİ ALINMIYOR
Franchise için İstanbul başta olmak üzere, İzmir, Ankara, Antalya ve Muğla’ya öncelik veriliyor. Kısa bir süre için franchise bedeli alınmıyor. 35 veya 50 m2 büyüklükteki bir mağaza yeterli. Ürünler için gereken maliyet ise 150 ile 300 bin TL arasında değişiyor.
Savaş Güzel, şunları söylüyor: “Şube açılış maliyeti için yapılan 50 ila 90 bin TL arasındaki yatırımı aylık ödemelerle yatırımcıya geri ödüyoruz. Bunun yanı sıra broşür, promosyon ve reklam katkı payı var. Ayda bin TL tutarında bir bedeli de ilk yıl yine biz karşılıyoruz. Joya, Türkiye’ye giriş yapmasıyla birlikte çok ilgi gördü.
Biz de bu yoğun ilgi doğrultusunda geliştirdiğimiz avantajlı franchise sistemimizle daha çok kişiye ulaşmayı istiyoruz.” Açılacak lokasyona göre toplam yatırım maliyeti 200 bin ile 350 bin TL arasında değişiyor. Bayiler için hedeflenen aylık ciro yine lokasyona göre değişmekle birlikte 75 bin ile 200 bin TL aralığında. Kısa bil' süre için royalty ücreti talep edilmiyor. Savaş Güzel, ba-1 yilerde aradıkları özellikleri, “Yeterli semıayeye, ayakkabı alanında ve pazarda belli bir tecrübeye sahip olmalaıı bizim için önem arz ediyor” diye anlatıyor.
İŞİN AYNASI
İlk sermaye: Ürünler için 150 bin ile 300 bin TL arasında yatırım yapılması gerekiyor. Açılacak lokasyona göre toplam yatırım maliyeti 200 bin ile 350 bin TL arasında değişiyor.
Uygun yer: AVM'ler ve lokasyonun yoğun olduğu bölgeler tercih ediliyor. İstanbul başta olmak üzere; İzmir, Ankara, Antalya ve Muğla'ya öncelik veriliyor.
Ciro hedefi: Aylık 75 bin ile 200 bin TL aralığında.
Bayilerde aranan özellikler: Yeterli sermayeye, ayakkabı alanında ve pazarda belli bir tecrübeye sahip olmaları gerekiyor.
Başvuru için: 0212 659 99 79 ya da 0532 435 8012