SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
Büyükekşi ve Ziylan ailelerinin kurduğu ve 2013 yılında Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı, BİM Birleşik Mağazalar ve Türkven'in yüzde 50 ortak olduğu FLO Mağazacılık, ciroda atağa kalktı.
Ayakkabı sektöründe yaşanan önemli iflaslara karşılık büyümesini sürdüren ve geçen yılı yüzde 33 büyümeyle 3,5 milyar TL ciroya ulaşarak kapatan FLO, bu yıl da büyümede hız kesmemeyi hedefliyor. Bunun için 100 milyon TL yatırımı gündeme alan şirket, 2019'da 4,5 milyar TL ciro planlıyor.
FLO Mağazacılık CEO'su Burak Övünç, ucuz değil akıllı fiyatta lider marka olduklarını belirtiyor. Övünç, "600 mağazaya ulaştık ve bu alandaki yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek. 2019 yılını yüzde 30 büyümeyle 4,5 milyar TL ciroya ulaşarak kapatmayı planlıyoruz" diyor.
HEDEF GLOBAL MARKA OLMAK
Türkiye, 400 milyon çift ayakkabı üretimiyle dünyada yedinci sırada yer alıyor. Hedef ise ilk beş içinde yer almak. Bunun için üretimde kümelenme modelinin yaygınlaşması gerektiğini dile getiren Burak Övünç, marka olarak bu hedefe önemli katkı sunacak girişimleri hayata geçirdiklerini kaydediyor.
2023 yılında Türkiye'den çıkacak 10 global markadan biri olmayı hedeflediklerini anlatan Övünç, bu doğrultuda Türkiye'nin ayakkabı üretiminde önemli merkez haline gelmesi için çalıştıklarını belirtiyor. FLO, bu yıl yeni pazarlara açılmayı hedefliyor.
Şirket, Kazakistan, Gürcistan ve ırak'ta büyümeyi, Afrika pazarında ise Fas, Kenya ve Kongo'da yer almayı planlıyor. Şirketin 2019 yılı ihracat hedefi 70 milyon dolar. 2023'te ise bu rakamın 300 milyon dolara çıkarılması hedefleniyor.
SATIN ALMA YAPABİLİR
FLO, hatırlanacağı gibi İtalya'nın en ünlü ayakkabı markalarından Lumberjack'ı 2012 yılında satın alarak yurtdışında önemli bir hamle yapmıştı. Şirket global marka olma hedefiyle yeni satın almalara da sıcak bakıyor.
Burak Övünç, "İtalya'dan yaptığımız satın alma global anlamda tasarım ve bilgi birikimine sahip olmamızı sağladı. Bu süreçte de markalar satın almamız için ciddi tekliflerle geliyorlar. Bizim hedeflerimize uygun bir marka gelirse satın alma düşünüyoruz" diyor.
E-TİCARETTE YURTDIŞINA AÇILIYOR
FLO’da satışlarda e-ticaretin payı da hızla artıyor. Şu an yüzde 6 olan e-ticaretin satışlardaki payının bu yılın sonunda yüzde 15’e taşınması planlanıyor. Burak Övünç, e-ticarette de yurtdışına açılacaklarını söylüyor.
Şirket mayıs ayında floshoes.com sitesiyle ürünlerini yurtdışındaki tüketicilere de sunmaya başlayacak. Amazon Avrupa ile görüşmeler sürüyor.
Ayrıca pazarlama yatırımlarına da ağırlık verilmesi planlanıyor. Övünç, “Bunun için Meryem Uzerli ile yeni kampanyamıza başladık. Marka yüzümüz olarak Meryem Uzerli yeni ürünlerimizi yurtiçinde ve yurtdışında tanıtacak” diyor.