Avrupa pazarında markalı büyüyecek

14 Haziran 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Mücevher sektörünün önemli oyuncularından Atasay, yurtdışı büyümesini hızlandırıyor. Bu yıl yurtiçinde ve yurtdışında 20 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Atasay Mücevherat CEO'su Atasay Kamer, Asya ve Uzak Doğu pazarına açılmak için yeşil ışık yakıyor.

12 – 25 Haziran 2022 tarihli sayıdan

Türkiye'de kuyumculuk sektöründe markalaşmanın öncülerinden olan Atasay Mücevherat, iç pazardaki deneyimini yurtdışına taşımaya hazırlanıyor. Şirket, Türkiye'de olduğu gibi Avrupa'da da mücevher sektöründe lüks marka ve 'isimsiz' mücevherler arasında kalan tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak, bu alandaki boşluğu markalı bir şekilde doldurmayı hedefliyor.

Bu doğrultuda şirket, hem mağaza açarak hem de e-ihracat kanalıyla büyüyecek. Atasay, geçtiğimiz aylarda Ankara ve İsparta'da yeni mağazalarını açarak yurtiçi mağaza sayısını 151'e çıkarttı.

Marka, yurtdışında ise Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Irakla yürütülen Orta Doğu-Körfez Bölgesi yatırımlarını Avrupa'ya taşıdı.

Paris'teki ilk mağaza Qwartz'da açıldı. Diğer mağaza ise Metz Muse Mall'da açıldı. Atasay Kuyumculuk, yurtdışında şu anda 17 mağazasıyla hizmet veriyor. 2022 sonuna kadar yurtiçinde ve yurtdışında 20 mağaza açılması planlanıyor.

E-TİCARET ATILIMI HIZLANIYOR


Yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, sanal mağazacılık ve Endüstri 4.0 grubun odağında yer alıyor. 2022 yılı yatırım bütçesi 12 milyon dolara ulaşacak. Atasay Mücevherat CEO'su Atasay Kamer, "2021 yılını 1 milyar 130 milyon TL ciroyla kapattık.

2022 hedefimiz ise 1 milyar 644 milyon TL'lik ciroya ulaşmak" diyor. Diğer taraftan e-ticaret alanındaki yatırımlar da hızlanıyor.

Dünyanın en büyük e-ticaret platformu Amazon Amerika'da geçen yıl haziran ayı itibarıyla satışa başlayan şirket, Avrupa ülkelerinde Amazon aracılığıyla yer almayı hedefliyor.

Atasay Kamer, "Diğer yandan online satış ağının da hem Atasay global online olarak kendi yapımız üzerinden, hem de uluslararası stratejik iş ortaklıklarıyla genişleteceğiz.

Fransa pazarını büyütmeyi planlıyoruz. Asya ve Uzak Doğu da yine cazip bulduğumuz, sürekli olarak yakından takip ettiğimiz ve önümüzdeki dönemlerde muhakkak Atasay mağazalarımızla yer almak istediğimiz bölgeler" diyor.

ÜNLÜ İŞ BİRLİKLERİ


Son dönemde mücevher sektöründe ünlü iş birlikleri öne çıkıyor. Atasay da daha önce Zeynep Fadıllıoğlu, Raisa Vanessa, Şeyma Subaşı, Rachel Araz gibi isimlerle kapsül koleksiyonlar yaptı.

Şirket 2022 yılında ise Hande Erçel ile iş birliği yaptı. Bu iş birliklerinin satışları çok olumlu etkilediğini söyleyen Kamer, "Altın kategorisinin perakende satışları içinde kapsül koleksiyonlarımızın payı yüzde 40" diyor.

Aynı zamanda yeme içme sektöründe yatırımları olan grup, 2013'te Huqqa markasıyla sektöre adım attı. Ardından The Market, Qurabiye, Huqqabaz ve Gal markalarıyla büyüyen grubun dünyanın farklı ülkelerinde 30'dan fazla restoranı var.

Bünyesine yeni markalar eklemeye devam eden grup bu yıl Urla markasıyla Dubai'de, Zahter markasıyla Londra'da iki farklı projeye imza attı. Atasay Kamer, "Yeme içme sektöründe yatırımlarımız devam ediyor. Bu işlerin başında babam Cihan Kamer var" diyor.