AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist. com.tr
Şirket, bu hedefine ulaşmak için önümüzdeki dönemde Anadolu illerine yayılmayı planlıyor. Yaklaşık 9 milyar TL büyüklüğe sahip Türkiye teknoloji perakende pazarında bazı yabancı markalar pazardan çekilirken Alman Media Markt atağa geçti.
2007 yılında Türkiye pazarına giren şirket, 2017’de 10 mağaza açmayı planlıyor. Türkiye genelinde belirlediği 12 şehirde büyümeyi hedefleyen şirket, 2017’de ilk kez Trabzon ve Balıkesir’e girmeye hazırlanıyor.
Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, 2016’da pazar yüzde 10 büyürken kendilerinin yüzde 20 büyüdüğünü belirtiyor. Gökyıldırım, yedi mağaza açarak toplam mağaza sayısını 45’e çıkardıklarını da ifade ediyor.
ORGANİK BÜYÜYOR
Yenal Gökyıldırım, 22 milyar Euro’luk cirosuyla Avrupa’nın en büyük teknoloji perakendecisi olan Media Markt için Türkiye’nin stratejik ülkelerden biri olduğunu söylüyor. Gökyıldırım, “2017 yılında da en az yüzde 20 büyüme hedefliyoruz.
İstanbul,Ankara, Bursa, Adana, Kocaeli, Mersin, Kayseri, Konya, Gaziantep, Antalya, Balıkesir ve Trabzon olmak üzere 12 şehir belirledik. Trabzon ve Balıkesir’e ilk kez giriyoruz” diyor. Şirketin üç yıllık planlarında ise pazar lideri olmak yer alıyor.
Teknoloji perakende sektöründe hızlanan birleşme ve satın almalarla ilgili olarak fırsatlara açık olduklarını söyleyen Yenal Gökyıldırım, bu konudaki stratejilerini şu şekilde özetliyor: “Biz Türkiye’de pazar lideri olmak için çalışıyoruz. Pazar lideri olmak için de her türlü opsiyonu değerlendiriyoruz. Şu anda yeni mağazalara, organik büyümeye odaklanıyoruz.”
KONSEPT İHRACATI
Normalde 2 bin 500 metrekarelik dev mağazalarla büyüyen Media Markt, Türkiye’de yayılabilmek için bin metrekarelik şehir mağazalarını ve shop in shop (mağaza içi mağaza) konseptlerini de hayata geçirdi.
Türkiye’den çıkan bu konseptleri diğer ülkelere de ihraç ettiklerini söyleyen Yenal Gökyıldırım, “Bizim ardımızdan Polonya, Almanya, Macaristan gibi ülkeler de küçük metrekareli mağazacılığa geçti. Bugün Media Markt’ın dünyadaki bin mağazasının 46 tanesi şehir konsepti, beşi ise ‘shop in shop’ konseptinde” diyor.
2016 yılında müşteri memnuniyetine odaklanan Media Markt, çalışanlarına yönelik eğitimleri artırırken mağazalarını da güncel teknolojilerle yenilemeye başladı. Mağazalarında elektronik etiket uygulamasını başlatan şirket, online kiosklar ve mobil uygulamayla müşteri deneyimini iyileştirmeye çalışıyor.
ONLİNE YÜZDE 50 BÜYÜDÜ
Media Markt, 2016'da online satışta yüzde 50'ye yakın büyüme yakaladı. Online'ın toplam satışlar içindeki payı yüzde 8'e ulaştı. Bu rakamı yüzde 10'a çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Yenal Gökyıldırım, "İnternetten alışveriş mağazadan teslim alma gibi çoklu kanal stratejimizi geliştirdik. Araştırmalar Türk tüketicilerin yüzde 56'sının çok kanallı alışveriş yapmayı tercih ettiğini gösteriyor. Müşterimizin istekleri doğrultusunda strateji geliştiriyoruz” diye konuşuyor.