ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
ABD’de “Italyan kalitesini Çin fiyatına” sattıklarını söyleyen Lazzoni Yönetim Kurulu Üyesi Efe Kababulut, “Amerika pazarına ağırlık vereceğiz. Orta vadede Kanada’da fabrika kurabiliriz” diyor.
2009’da ABD pazarına giren ve şu an New York’ta üç mağazası bulunan Türk mobilya markası Lazzoni, önümüzdeki dönemde Kanada ve Kolombiya’ya da uzanarak Amerika kıtasındaki mağaza sayısını 10’a çıkarmayı hedefliyor.
En geç 2018’de Türklerin yoğun ilgi gösterdiği Miami’de mağaza açacaklarını belirten Lazzoni Yönetim Kurulu Üyesi Efe Kababulut, “Ardından Chicago’dan Los Angeles’a kadar pek çok şehirde kendi markamızla mağazalaşacağız. Orta vadede Kanada’da fabrika yatırımı yapabiliriz” diyor.
AMERİKA’DA BÜYÜYECEK
1950’li yıllarda Arhavi’den Ankara’ya göçen bir ailenin doğrama atölyesi kurmasıyla başlayan macerası, Lazzoni’yi aradan geçen yaklaşık 70 yılda dünya pazarlarında tanınan bir mobilya markası haline getirdi.
2016’yı 80 milyon TL ciro ile kapatan Lazzoni, 2017’de ise ciroda 100 milyon TL barajını aşmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda yurtdışı pazarlara ağırlık veren şirket, özellikle Amerika pazarında hızlı büyüme kararı aldı.
Lazzoni markasının kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Kababulut’tan sonra şirketteki ikinci isim
olan oğlu Efe Kababulut, markanın ABD operasyonunu kurup geliştirdikten sonra satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi sıfatıyla Türkiye’ye döndü.
Yatırım planlarını Ekonomist’e anlatan Kababulut, “New York’ta bir dönem dört mağazamız oldu. Bu mağazalardan birini ben Türkiye’ye dönmeden önce kapattık. New York Soho’da pop-up şeklinde bir mağazaydı.
Bizim için ABD’de franchise vermeden önce bir prestij gösterisiydi. Ancak biz girdikten bir yıl sonra mobilya markaları bölgeden çıkmaya başladı. Biz de o trendle birlikte çıktık” diyor.
Efe Kababulut, “ABD’deki amiral gemimiz” diye tanımladığı New York Chelsea mağazası ile birlikte, New Jersey ve Fifth Avenue’deki mağazaların ise gayet iyi cirolarla yoluna devam ettiğini söylüyor.
Kababulut, “Son dönemde Türklerin de yoğun ilgi gösterdiği Miami’den yoğun talep alıyoruz. Her ay mutlaka bir konteynır mal gönderiyoruz. Kısa sürede Miami’de mağazalaşacağız. İki ay içinde Turquality sürecimiz tamamlanacak. En geç 2018’de Miami mağazamızı açacağız” diye konuşuyor.
KANADA’DA FABRİKA
Lazzoni’nin Amerika planları sadece ABD ile sınırlı değil. Amerika pazarında 10 şehirde fırsatlar gördüklerini kaydeden Efe Kababulut, şöyle konuşuyor: “Bunlar ABD’de Miami, Los Angeles, San Francisco, Chicago; Kanada’da Toronto, Ottawa, Vancouver ve Kolombiya’da Bogota. Miami mağazasının ardından hızla bu şehirlere yöneleceğiz. Amerika pazarında planladığımız hedeflere ulaştıktan sonra Kanada’da bir fabrika yatırımı yapabiliriz. Biz İtalyan kalitesini Çin fiyatına satıyoruz. Bu yüzden Amerika bizim için çok önemli fırsatlar barındırıyor.”