Avrupa'da pazar lideri olan Alman pil markası Varta, Türkiye pazarında da vites artırıyor. Varta Türkiye Genel Müdürü Kerem Acar, "Şu anda yüzde 20 ile Türkiye pazarında ikinciyiz. Hedefimiz 2026'da adet bazında liderliğe oturmak" diyor.
18 Eylül – 1 Ekim 2022 tarihli sayıdan
AImanya merkezli 135 yıllık pil üreticisi Varta, Türkiye pazarında hedef büyüttü. Varta Türkiye Genel Müdürü Kerem Acar, son yıllarda yaptıkları yeni atılımlarla, ikinci sırada yer aldıkları Türkiye pazarında 2026 yılına kadar adet bazında liderliğe oturmayı hedeflediklerini söylüyor.
Varta'nın Avrupa'da dört, Endonezya'da ise bir üretim tesisi bulunuyor. Tüm dünyada 4 bin 800 çalışanı olan markanın 120'den fazla ülkede faaliyet gösteriyor.
Varta'nın Almanya'nın Dischingen Şehri'ndeki üretim tesislerinde yılda 1,7 milyar adet alkalin pil ürettiğini ve 2021'i 903 milyon dolar ciro ile kapattığını ifade eden Acar, "Üretimin yüzde 85'i ihraç ediliyor.
Varta, Avrupa'da pazar lideri konumunda. Yaklaşık 1 milyar TL büyüklüğe sahip Türkiye pazarında ise yüzde 20 pazar payımız var" diyor. Acar, 2022'yi cirosal bazda yüzde 100, adetsel bazda ise yüzde 7 büyüme ile kapatmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİR AMBALAJ
Ambalajlarını, FSC sertifikalı ve yüzde 100 geri dönüştürülebilir kartondan ve yüzde 95'e kadar geri dönüştürülmüş içerikten üreten şirket, plastik içermeyen ambalajlar sayesinde bin adet pilde 2 kg plastik tasarrufu ve 4,4 kg CO2 emisyonu tasarrufu sağlıyor.
2021'de yeni karton ambalajlarlarla birlikte, plastik tüketimini sadece son çeyrekte şirket 15 azaltan firma 2023'e kadar plastik tüketimini daha da azaltmayı hedefliyor.
2021 yılında tüm Avrupa'daki üretim tesislerinde yeşil enerji kullanan şirket, tüketici ürünleri için yeni ve daha sürdürülebilir ambalajlar üretmeye başladı.
Üretim sahalarında küresel elektrik ihtiyacının yüzde 92'sini yenilenebilir enerji kaynaklarından sağladıklarını ifade eden Kerem Acar, "2022'de faaliyete geçecek iki fotovoltaik sistem daha kurarak kendi yenilenebilir enerji üretimini artırmayı planlıyoruz" diyor.
Varta Pilleri Türkiye Genel Müdürü Kerem Acar geçen yıldan bu yana Türkiye'de pil fiyatlarının yüzde 100, yılbaşından bu yana ise yüzde 30 arttığını belirtirken, "Yükselen fiyatlar ve enflasyon nedeniyle markalı pil satışında yılın ilk beş ayında küçülme oldu. Halk indirim marketlerdeki pillere yöneldi, bu pillerin pazar payı arttı" diye konuşuyor.
34 MİLYON EURO YATIRIM
Varta'nın Doğu Avrupa Bölge Müdürü Clemens Brandstaetter da son dört yılda üretim tesislerine 34 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirtiyor. Bu dönemde hem üretim kapasitesini artırdıklarını hem de AR-GE operasyonlarını geliştirdiklerini vurgulayan Brandstaetter, "Türkiye bizim için çok önemli bir pazar.
Kendi bölgesinin en büyük pil pazarı olan Türkiye'de hala kişi başına pil kullanımı Avrupa ülkelerinin altıda biri düzeyinde. Bu nedenle pazarda gidecek çok yolumuz var" şeklinde konuşuyor.