Danimarka menşeili Bondex firmasının Türkiye distribütörlüğünü alan Uzertaş, Türkiye genelinde bayilikler verecek. Ahşap boya ve vernik ürünleri konusunda bayilik veren şirket, bayileri için yıllık 150 bin TL ciro hedefliyor.
BURCU TUVAY btuvay@ekonomist.com.tr
Ahşap, inşaat sektörünün hızlı ve teknolojik gelişimi içerisinde, doğallığını yüzyıllardır koruyan biri ürün…İthal boya, vernik ve yapı ürünleri dağıtıcılığı konusunda faaliyet gösteren Uzertaş, ahşabın korunması ve dekorasyonda kullanılabilmesi konusunda, İskandinav coğrafyasını araştırdı. Bu süreçte, Danimarkamenşeili Bondex firmasının Türkiye pazarına olan ilgisiyle, ahşap boya ve vernik grubunun Türkiye ve KKTC’de Uzertaş tarafından sunulmasına karar verildi. Bondex ürünleri, bayilik sistemiyle tüm Türkiye’de satışa sunuluyor. Uzertaş, 2016’da bayi sayısını artırmak için atağa kalkmaya hazırlanıyor. 55 yıldır toptancı olarak hizmet verdiklerini söyleyen Uzertaş Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Erem, şu an 700 olan bayi sayısını 2016 yılı sonuna kadar en az bine ulaştırmayı hedeflediklerini belirtiyor.
İlhan Erem
150 BİN TL CİRO HEDEFİ
Uzertaş, Türkiye’nin her bölgesinde ana bayiler ve bu bayilere bağlı alt bayiler oluşturmayı hedefleniyor. Bayiler için yıllık yaklaşık 150 bin TL ciro hedefi bulunuyor. Bayilere yüzde 25 kâr marjı sunuluyor. Bondex’i ithal etmeden tüm satış destek materyallerini hazırladıklarını ifade eden İlhan Erem, bayilere verdikleri destekleri ise şöyle anlatıyor: “Uzertaş olarak Bondex kataloglarımız, kartelalarımız ve numunelerimizle bilgi bazında, bayilerimiz için ise stant, roll up, sticker ve sürpriz hediyelerle onların satışlarını arttırma hedefindeyiz. Ayrıca projelerinde ihtiyaç duyduklarında teknik destek veriyoruz. Perakende ağının geniş olması, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde şirketimizle koordineli uyum içinde çalışıyor olması vemarkaya sahip çıkmaları bizimönceliklerimiz arasında yer alıyor.”
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Türkiye genelinde bayilikler verilmesi hedefleniyor. İlk sermaye: Ürün alımına göre değişiyor. Ciro hedefi: Yıllık 150 bin TL ciro hedefi bulunuyor.
Kâr marjı: Yüzde 25. Bayilerde aranan özellikler: Perakende ağının geniş olması, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde şirketle koordineli uyum içinde çalışıyor olması ve markaya sahip çıkmaları. Başvuru için iletişim: 0216 593 02 03 ya da info@uzertas.com.tr
KOBİ’lere loglama hizmeti
‘Butik cloud’ ve ‘butik yazılım’ olarak nitelendirilen özel barındırma ve özel yazılım sağlayan Layer Sistem, KOBİ’lere özel bir hizmet sunuyor. ‘İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi Ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkındaki Kanun’ ile birlikte, internet erişimini ücretli veya ücretsiz olarak personellerine veya misafirlerine sağlayan tüm işletmelere, internet üzerinden yapılan erişimlerini loglama yükümlülüğü getirildi. Layer Sistem, ‘Layer Log’ hizmeti ile KOBİ’lerin yerine getirmekle yükümlü oldukları loglama işlemini onların adına bulut platform üzerinden sağlıyor. Bu hizmet kapsamında düşük maliyetler ve ekstra donanım maliyeti olmadan loglama hizmeti sunuluyor. Layer Sistem Genel Müdürü Burak Tuvay, “Standart loglama çözümlerinde maliyetler binlerce doları bulurken bizde müşterilerimiz yüzde 90’a varan oranlarda tasarruf sağlayabiliyor. Bu tasarruf oranı da ekstra hiçbir donanıma ihtiyaç duymamamızdan kaynaklanıyor. KOBİ’ler hizmeti satın alıyor ve mevcut internet erişimi sağlayan cihazlarında küçük bir ayarla kullanmaya başlıyor” diyor.
Fatma Avunduk
İş modelini ‘Sosyal Medya’da oluşturdu
Çizdiği resimleri tasarlayarak kupa, telefon kılıfı, tişört, yastık kılıfı, kartvizit ve logoya dönüştüren Fatma Avunduk, sosyal medya üzerinden satış yapan bir start up kurdu. Avunduk, kendi mağazasını açarak perakendeye de girmek istiyor.
Sosyal medya, girişimcilerin vazgeçilmez platformu oldu. Instagram, Facebook, Twitter üzerinden satış yapan girişimlerin sayısı her geçen gün artıyor. Hedef kitleyle dinamik, hızlı bilgi alışverişi sağlayan bir iletişimortamı sunan sosyal medya, fazla pazarlama bütçesi olmayan start up girişimlere fırsatlar sunuyor. Özellikle Instagramgünümüzde popüler bir fotoğraf paylaşım uygulaması olarak hayatımızda ve girişimciler için de vazgeçilmez bir uygulama alanı. Kullanıcılarla daha samimi bir iletişimkurulabilmesi, hedef kitlenin beklenti ve taleplerini daha net algılayabilme ortamı yaratması, sosyal medyanın tercih edilmesinde etkili oluyor. Sosyalmedyanın en önemli avantajı kuşkusuzmağaza veya showroom masrafı olmaksızın ürünlerin geniş kitlelere ulaştırılması. Zira özellikle ‘Y kuşağı’ deneyime önem verip yeni keşfettiği özelmarkaları satın almakla kalmıyor, paylaşıyor ve öneriyor. Bunun sonucunda da aslında binlercemarka dostu çok kısa sürede oluşabiliyor. Dünyada hızlı tüketimden otomotive, gıdadan kişisel bakıma kadar her sektör ihtiyacına uygun bir şekilde sosyal medyayı kullanıyor.
İŞKUR’DAN EĞİTİM
Fatma Avunduk, sosyalmedya üzerinden iş yapan girişimcilerden biri. Avunduk’un sosyal medya üzerinden kurduğu iş modeli Fatofotofan’ın öyküsü, resim çizmesiyle başladı. Resim çizerken bu çalışmayı nasıl farklılaştırıp insanları satın almak istedikleri ürünlere dönüştürebileceğini düşünürken, aklına kitap ayracı, günlük ve projelerin saklanabileceği cepli dosya tasarlamak fikri geldi. Yaptığı çalışmaları ilk olarak sosyalmedyada paylaştı. Sosyal medyada çalışmaları büyük beğeni toplayan Fatma Avunduk, kupa, telefon kılıfı, tişört, yastık kılıfı, kartvizit ve logo tasarlıyor. Haftada 50 ile 200 arasında ürün satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Avunduk, “İŞKUR’dan aldığım girişimcilik eğitimi sonrası bana verilen KOSGEB belgesi ile kendi ofisimi açmayı hedefliyorum. Hipermarketlerde ürünlerimin yer almasını ve genç müşterilerimin ürünlerime kolaylıkla ulaşmasını istiyorum” diyor.
Fatma Avunduk, bugün yaklaşık 3 bin 500 takipçiye ulaşmış durumda. Kadın girişimci, hedefinin kısa vadede 10 bin kullanıcıya ulaşmak olduğunu söylüyor. İŞKUR’dan aldığı girişimcilik eğitimi sonrasında ilk hedefinin kendi ofisini açmak olduğunu ifade eden Avunduk, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bazı hipermarketlerle görüşüyoruz. Kısa zaman içerisinde ürünlerimize bu marketlerden de ulaşılabilirliği sağlamayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra bazı bankalarla da görüşme halindeyiz. Sanat etkinliklerine ürünlerimizle destek vereceğiz.”
“Yenilikçi ve yaratıcı bir platform”
Sosyal medyanın start up girişimciler için çok yararlı bir mecra olduğuna dikkat çeken Fatma Avunduk, şunları söylüyor: “Sosyal medya girişimciler için geniş, yenilikçi, yaratıcı bir iş platformu sunuyor. Bu mecra üzerinden insanların düşüncelerine kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz. İsteklerini, hobilerini öğrenebiliyorsunuz ve ona göre çalışmalarınıza şekil veriyorsunuz. Ancak bu platformda rakibiniz de çok. Bu nedenle her müşteriye önemli olduğunu hissettirmek, onların isteklerine hızlı bir şekilde yanıt vermek önemli.”