ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
APlus Genel Müdürü Candan Göksu, “Bundan sonra hedefimiz Acıbadem’in yatırımlarına paralel olarak yurtdışında da büyümek. Radarımızda Irak, Bulgaristan ve Makedonya var” diyor. Türkiye’de 25 yıldır özel sağlık hizmetleri sunan Acıbadem Sağlık Grubu bünyesinde kurumun yiyecek-içecek, temizlik ve çamaşır işlerini görmek üzere 2006’da kurulan APlus, 10 yılda sıfırdan 150 milyon TL’lik ciroya ulaştı.
Grubun hızlı büyümesine paralel olarak gelişen APlus, bugün 2 bin 600 çalışana sahip ve hastanelerin ardından holding içindeki en büyük şirket konumuna ulaşmış durumda. Son yıllarda ünü kurum dışına taşan ve 2015’ten itibaren Türkiye genelinde onlarca hastane, otel ve eğitim kurumuna tesis yönetimi hizmeti vermeye başlayan APlus’un Genel Müdürü Canan Aksu, “Bundan sonra hedefimiz Acıbadem’in yatırımlarına paralel olarak yurtdışında da büyümek. Her yıl yüzde 20 büyüyeceğiz” diyor.
Türkiye’de halen 16 hastane ve 13 tıp merkeziyle hizmet veren Acıbadem Grubu’nun Irak ve Makedonya’da da birer hastanesi bulunuyor. Bu arada yaz başında Bulgaristan’ın en büyük sağlık kuruluşlarından Tokuda ve City Clinic’i 125 milyon Euro bedelle satın alarak bünyesine dört hastane ve dört tıp merkezi daha katan Acıbadem Sağlık Grubu, böylelikle hastane sayısını 22’ye, tıp merkezi sayısını da 17’ye yükseltti.
2015 yılında yüzde 10’u yabancı olmak üzere 3,5 milyon hastaya hizmet veren Acıbadem’in beş yıl içinde yurtdışı ve yurtiçi yatırımlarla birlikte iki kat büyüme hedefi var. Bu amaçla İstanbul’da Altunizade, Ataşehir ve Kartal’da hastane inşaatlarına devam eden grubun yurtdışı hedefinde de Sırbistan, Romanya ve Hollanda bulunuyor.
150 MİLYON TL CİRO
Her geçen gün büyüme ivmesini artıran grubun bünyesinden çıkarak kendi başına dev bir işletmeye dönüşen APlus ise son dönemde hızlı büyüme performansıyla göz dolduran bir şirket haline geldi. 2006’da yalnızca Acıbadem bünyesindeki işletmelere temizlik, çamaşır ve yiyecek-içecek hizmeti vermek amacıyla kurulan APlus, bugün ünü yurtdışına taşmış ve 150 milyon TL ciroya ulaşmış büyük bir tesis yönetimi şirketi.
Şirketin genel müdürlüğünü 2010’dan bu yana Candan Göksu yürütüyor. Göksu, bilişim teknolojileri kökenli bir yönetici. Acıbadem Grubu’nda 2002’de ‘Bilgi Sistemleri Direktörü’ olarak göreve başlayan Göksu, yenilikçi fikirleriyle kısa sürede Acıbadem Sağlık Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar’ın ilgisini çekti.
Göksu, Acıbadem’deki yedinci ayında Türkiye’de ilk kez sağlık hizmetleri için çağrı merkezi kurdu. Göksu, bu konuda, “O dönemde ülkemizde telefonla randevu alma ya da randevu iptal etme kültürü yoktu. Biz bu hizmeti hayata geçirdikten yaklaşık bir yıl sonra ülke genelinde 70 hastane çağrı merkezi kurdu. Dolayısıyla her işimizde öncü ve yenilikçi olmak ilk hedefimiz” diye konuşuyor.
KAFETERYA ZİNCİRİ KURDU
Türkiye’deki hastanelerde bulunan ve genelde hasta yakınlarının ufak ihtiyaçlarını gideren kantinlere de yeni bir soluk getiren AcıbademGrubu, APlus hizmetlerinden biri olan kafeterya zinciri Cafe APlus ile de iyi bir büyüme ivmesi yakaladı. Candan Göksu, yakın zamanda grup dışındaki hastanelerde de Cafe APlus kurulması için teklifler aldıklarını anlatıyor. Göksu, “Öte yandan Cafe APluszincirimizi hastaneler dışında kentin önemli noktalarında bağımsız olarak açma planımız da var” diyor.
Şirket, yeni dönemde yiyecek içecek alanındaki büyümeyi göz önünde bulundurarak, Samandıra’daki yemek fabrikasını yenileme ve genişletme kararı aldı. Bu kararın 2017’nin ilk yarısına kadar uygulamaya sokulması planlanıyor.
YURTDIŞINA DANIŞMANLIK
APlus, yurtdışında Makedonya, Irak ve Bulgaristan’daki hastanelere tesis yönetimi üzerine danışmanlık hizmeti de veriyor. Önümüzdeki dönemde tesis yönetimi alanında tamamıyla işletmecilik yapmak üzere Türkiye’de stratejik bir ortaklık yapabileceklerini dile getiren Göksu, “Özellikle teknik ve güvenlik alanlarında ortaklığa giderek tesis yönetimi konusunda yurtiçi ve yurtdışında hizmet verme planımız var” diye konuşuyor.
Dışarı açıldıktan sonra kendileri ile çalışmak isteyen kurumlara “Bizde B sınıfı hizmet yok” dediklerini ve Acıbadem hastanelerindeki standartların altına asla düşmediklerini vurgulayan Göksu, sağlık ve temizlik alanında verdikleri hizmetlere ilişkin pazarlık yapmadıklarının altını çiziyor.
AYDINLAR, APLUS'U YAKINDAN İZLİYOR
Aplus şirketinin Acıbadem Grubu içerisinde hızla başarıya ulaşması ve kendi başına büyük bir operasyon haline gelmesinde Mehmet Ali Aydınlar'ın etkisi büyük. Aydınlar, APlus'un Acıbadem hastaneleri dışında da ilgi görmesini ve her geçen gün büyümesini sürekli takip ediyor.
Candan Göksu, holdingin hastanelerinden sonra yurtiçi ve yurtdışındaki yeni markası haline gelen APlus'un başarısında Aydınlar'ın kendilerinin sürekli önünü açarak yeni fikirler üretmesinin etkisinin büyük olduğunu vurguluyor.
AVRUPA'NIN EN BÜYÜK 3. ÇAMAŞIRHANESİ
Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın ise üçüncü büyük çamaşırhanesine sahip şirketin günde 27 tonluk yıkama kapasitesi bulunuyor. Her gün 36 ayrı lokasyona sevkiyat yapılıyor. Tüm bu süreçler boyunca kirli ürün ayrıştırılması ve temiz çamaşırların katlama alanına yerleştirilmesi dışında ürüne el ile temas söz konusu değil.
Hasta nevresimlerinden ameliyathane önlüklerine kadar her parça için enfekte çamaşır hizmeti veren şirketin Gebze'deki fabrikası içerisinde küçük tadilatların yapıldığı bir mini terzihane de bulunuyor. Tesis temizliği konusunda ise her gün 35 ayrı lokasyonda toplam 595 bin metrekarelik alan temizleniyor. APlus, Acıbadem hastaneleri içerisinde 30 ayrı noktada her gün 25 bin kişiye yiyecek-içecek hizmeti sunuyor.