75 milyon dolarlık yatırıma hazırlanıyor

Amerikalı Skechers, Türkiye’de hem perakende hem üretimde büyümeye devam edecek. Yaklaşık 75 milyon dolar yatırımla yeni bir tesis kuracaklarını söyleyen Olka Spor Yönetim Kurulu Başkanı Yasin Kavşak, mağaza sayısını ise 125’e çıkartacaklarını belirtiyor.

23 Haziran 2024

23 Haziran-6 Temmuz 2024 tarihli sayıdan 

Amerika merkezli perakende zinciri Skechers, 2011’de Olka Spor ile girdiği Türkiye’de hız kesmeden büyümeye devam edecek.  Yaklaşık üç yıl önce Türkiye’de Skechers markası için ayakkabı ve tekstil üretimine başlayan Olka Spor, yeni fabrika için yer arıyor.

50 bin metrekare kapalı alanı, yıllık 6-8 milyon adet üretim kapasitesi olan bir tesis planladıklarını belirten Olka Spor Yönetim Kurulu Başkanı Yasin Kavşak, “Yaklaşık 70-75 milyon dolarlık yatırım yapacağız.  Bunun için doğru lokasyonu arıyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Yatırım Ofisi’yle görüşmelerimiz sürüyor” diyor.

BİN KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYOR

Skechers Türkiye, hali hazırda İstanbul Hadımköy ve Urfa’daki tesislerinde yıllık 1,5 milyon ayakkabı üretiyor. Entegre bir tesis olan Hadımköy’de yüzde 25-30’luk kapasite artışı için çalışmalar sürüyor.

Diğer taraftan Urfa ve Diyarbakır’da iki tesiste tekstil üretimi yapan şirket, bin kişiye istihdam yaratıyor. Beşinci tesisi kurmak için çalışmaların devam ettiğini söyleyen Kavşak, “İhracat hedefimiz var.

Bunun için daha büyük kapasiteli bir tesis kurmayı istiyoruz. Skechers markalı ürünleri Türkiye’den tüm dünyaya satacağız” diye konuşuyor. Yeni tesisin 6-7 bin kişiye istihdam yaratması hedefleniyor. Tesislerde AR-GE çalışmaları yapan şirket, kısa bir süre önce Çin’de ofis kurdu. Kavşak, Çin’deki güçlü üretim konusundaki bilgi birikimini Türkiye’ye getirmeyi hedeflediklerini vurguluyor.

ÇOCUKLARA ÖZEL MAĞAZA

Geçen yıl 4 milyon adet ayakkabı satan Skechers’ın bu yılki hedefi ise 5 milyona ulaşmak. 2024’te yüzde 95 büyüdüklerini söyleyen Kavşak, “Hedefimiz yıl sonuna kadar bu rakamı korumak. Adette ise yüzde 15 artış yakalamak” diye konuşuyor. Türkiye’de 72 mağazası olan şirket, perakende tarafında da büyümesini sürdürecek. Önümüzdeki üç yıl içinde 100-125 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Kavşak, iki ay önce ilkini açtıkların Skechers Kids konseptini de büyüteceklerini söylüyor. “Skechers dünyanın büyük çocuk ayakkabı markası.

Çocuklara özel ürünler tasarlıyoruz. Türkiye’de çocuk ayakkabı pazarındaki gücümüze tekstil üretimimiz de eklenince bu iş mağazalaşma kıvamına geldi” diyen Kavşak, 3-5 yılda Kids mağaza sayısını 30’a çıkartmak istediklerini belirtiyor.

Şirketin sadece ayakkabı değil tekstil tarafında da hedefleri büyük. Tekstilin ciro içindeki payının yüzde 10 olduğunu söyleyen Kavşak, hedeflerinin bu rakamı yüzde 30’a çıkartmak olduğunu vurguluyor. Diğer taraftan Çin’de ayakkabı ham maddesinde dünyanın önemli üreticilerinden biriyle ortak proje geliştirmek için çalışmalar yürüten şirket, nitelikli, teknolojik spor ayakkabıların taban ham maddelerinin Türkiye’de üretim tesisini kurmayı planlıyor. Kavşak, 2025 yılında bu tesisi hayata geçirmeyi hedeflediklerini belirtiyor.

ÇOK MARKALI KONSEPT GELİŞTİRDİ

Perakende tarafında Klaud markasıyla yeni bir multibrand (çok markalı) konsept geliştiren şirket, Skechers’ın yanı sıra Timberland, Clarks gibi teknoloji ve rahatlık odaklı markaları içeren bu konseptle üç yıl içinde 20-25 mağaza açmayı hedefliyor. Mağazaların ortalama 100-250 metrekare büyüklüğünde olacağını söyleyen Kavşak, “Günlük hayatta kullanılacak konforlu, teknolojik ve şık ürünlerin olduğu bir konsept tasarladık. Orta yaş ve üstüne hitap eden bir marka” diyor.