5 yılda 300 milyon TL yatırım yapacak

09 Ocak 2018
60 ülkede faaliyet gösteren Avustralya merkezli palet üreticisi CHEP, Türkiye pazarında hedef büyüttü. Son üç yılda yüzde 30 büyüdüklerini belirten CHEP Türkiye Genel Müdürü Şafak Aktekin, "Önümüzdeki beş yılda 300 milyon TL yatırım yapacağız" diyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Uluslararası tedarik zinciri devi AvustralyalI Brambles Grubu'nun bir parçası olarak 60 yıldır hızlı tüketim ürünleri, gıda, içecek ve perakende sektörleri için tedarik zinciri çözümleri sunan palet üreticisi CHEP, 2009 yılında girdiği Türkiye pazarında yeni yatırımlarla büyüyecek.

Dünya çapında 60 ülkede 850 bölgede faaliyet gösteren, 2017 yılında yüzde 5 büyüme ile 22 milyar TL ciroya ulaşan şirket, Türkiye'de ise son üç yılda yüzde 30 büyüme kaydetti.

Şirketin Türkiye'deki ödenmiş sermaye tutarının 183 milyon TL'yi geçtiğini ve palet dolaşım ağlarının ise 10 milyona yaklaştığını dile getiren CHEP Türkiye Genel Müdürü Şafak Aktekin, "Büyüme ile orantılı olarak beş yıl içerisinde 250 milyon TL yeni ekipman yatırımı ile 50 milyon TL altyapı yatırımı yapmayı planlıyoruz" diyor.

SERMAYE ARTTIRACAK
CHEP Türkiye, 2017 yılını 50 milyon TL'lik ekipman ve tesis yatırımıyla kapattı. Şirket, şu anda Anadolu'daki tesisleriyle doğrudan ve dolaylı olarak 200'den fazla kişiye istihdam sağlıyor. Şafak Aktekin, Türkiye pazarının ekipman dolaşımı potansiyeliyle çok güçlü büyüme imkanı sunan bir pazar olduğunu dile getiriyor.

Aktekin, "Dolayısıyla yatırımlarımıza artırarak devam ediyoruz. 2018 yılında palet dolaşım ağımızın 10 milyonu geçmesini hedefliyoruz. Öte yandan yapacağımız 70 milyon TL'lik ek yatırımla ödenmiş sermayemizi de 250 milyon TL'ye çıkaracağız" diye konuşuyor.

Şirket, bu doğrultuda Kocaeli'nde bir AR-GE merkezi kurmayı ve aynı zamanda servis merkezlerindeki otomasyon sistemlerini geliştirmeyi planlıyor. Şafak Aktekin, Brambles'ın kurduğu BXB Dijital aracılığıyla "Büyük Veri"ye dayalı iş zekası uygulamalarına ve "Nesnelerin İnterneti" teknolojisine yatırım yaparak sektördeki dijital dönüşüme öncülük etmeyi hedeflediklerini kaydediyor.

BÖLGE MERKEZİ HEDEFİ
Şafak Aktekin, CHEP Türkiye olarak son üç yılda gösterdikleri yüzde 30'luk büyüme performansı ve 80 milyonluk tüketici potansiyeliyle Ortadoğu, Kuzey Afrika, Sahra altı Afrika ve Hindistan'ın da bulunduğu gelişmekte olan ülkeler bölgesinde lider konumda olduklarını ifade ediyor. Aktekin, "Türkiye'yi bölgesel merkez konumuna getirme hedefindeyiz" diyor.

"YENİ TAŞIMA AĞLARI, ORGANİK TARIMI GELİŞTİRECEK”
“Lojistik köylerinin sayısı arttıkça aralarındaki taşıma ağının da zamanla yerine oturacağını düşünüyorum. Örneğin, gerçekleşen bu yatırımlarla Hadımköy'e taşınması planlanan İstanbul'un Zeytinburnu bölgesindeki Ambarlar olarak tabir ettiğimiz daha çok KOBİ'leri destekleyen parsiyel taşıma ağının gelişmiş versiyonu uygulamaya alınacak.

Bu sayede Doğu'daki küçük üreticilerin peynirinin, sütünün soğuk zinciri kırmadan İstanbul'daki marketlere rahatlıkla taşınması sağlanacak. Tüm bunlar geleceğin gözde işlerinden birisi olan organik tarım pazarını geliştirecek ve Türkiye'nin tarımdaki gerçek potansiyeli de açığa çıkacak."