5,4 milyar TL yatırımla 29 yeni otel geliyor

Turizm sektöründe yerli ve yabancı zincirler büyüme planları yaparken, çeşitli bölgelerde yer alan dokuzu 5 yıldızlı 29 yeni otel projesine yatırım teşvik belgesi alındı.

29 Nisan 2023

Turizm sektöründe yerli ve yabancı zincirler büyüme planları yaparken, çeşitli bölgelerde yer alan dokuzu 5 yıldızlı 29 yeni otel projesine yatırım teşvik belgesi alındı. Toplam 5,4 milyar TL'lik yeni yatırımla 9,4 bin yeni yatak devreye alınacak.

16 - 29 Nisan 2023 tarihli sayıdan

Akdeniz Çanağı'nın turizmde en hızlı büyüyen ülkesi olan Türkiye, turizmde yeni yatırımlarla gelişmeye devam ediyor. 

Geçtiğimiz aralık ayında İstanbul'dan Giresun'a, Bodrum'dan Antalya'ya kadar Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde dokuzu 5 yıldızlı olmak üzere 29 yeni otel projesine 5 milyar 393 milyon TL'lik yatırım teşvik belgesi verildi. 

Bu otellerin önümüzdeki üç yıl içinde hayata geçmesi ile 9 bin 404 yeni yatak devreye girecek. Bu otellerin işletmesinin bir kısmı kendi yatırımcıları tarafından yapılırken bir kısmı da ulusal ya da uluslararası zincirlerin marka şemsiyesi altında işletilecek.

Uzmanlar, yatırımların planlanması aşamasında bir otel markasıyla isim hakkı verilmesi, management ve franchise işletme sözleşmesi imzalayarak ilerlemenin önemine dikkat çekiyorlar. 

Bahsi geçen oteller üç yıl içinde hayata geçecek olmaları nedeniyle Wyndham'dan Dedeman'a ve Elite World zincirine kadar ulusal ya da uluslararası otel zincirlerin büyüme planlarına dahil olabilecekler.

2024'TE 50 OTEL HEDEFİ

Türkiye'nin ilk yerli zincirlerinden Dedeman, yurtiçi ve yurtdışında markalarıyla büyüyor. Dedeman Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, 2024 yılında 50 otele çıkma hedefleri doğrultusunda oda sayısı kriteri olmadan, Türkiye'nin her noktasından gelen talepleri değerlendirdiklerini söylüyor.

Türkiye'nin 81 ilinde, başta Balkanlar, Ortadoğu ve Afrika olmak üzere farklı kıta ve ülkelerde Dedeman bayrağını dalgalandırmak istediklerini belirten Dedeman, "Nisanda açılacak bir otelimizle birlikte, hizmete açık 23 ve sözleşmesi tamamlanmış, hizmete açılma sürecindeki 12 otelle birlikte toplamda 35 otelimizde yaklaşık 5 bin oda ve 11 bin yatak kapasitesine ulaştık" diyor.

FARKLI SEGMENTLER

Türkiye'de bir dönem 5 yıldızlı oteller öne çıkarken günümüzde butik otellerden 3 ve 4 yıldızlıya kadar tüm segmentlerde oteller geliştiriliyor. Ulusal ve uluslararası zincirler de tüketici talepleri doğrultusunda bu segment-lere yönelik markalar sunuyor.

Yeni stratejisi doğrultusunda isim hakkı vererek management ve franchise işletme modelleri çalışmalarına başlayan Elite World Hotels & Resorts, turizm sektörüne dört yeni marka kazandırdı. 

Şirket, 2030'da 40 otele ulaşmayı hedefliyor. Elite World Hotels & Resorts Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu, Türkiye'nin yedi bölgesinde ve yurtdışında isim hakkı vererek büyümeyi hedeflediklerini söylüyor.

Markalaşmayla birlikte iş geliştirme departmanı kurup çalışmalar yaptıklarını belirten Bezaroğlu, şunları söylüyor: "Yeni yapılacak tesisler ve var olan tesislerle birlikte yatırımcılara bilgi birikimimizi sunup markalarımızla zincirimizi büyümeyi planlıyoruz. Hedefimizde Türkiye'nin her yeri ve yurtdışı var. 

Teşviklerin ve, otellerin artması en büyük arzumuz. Otel daha yapım aşamasındayken bir zincirle anlaşma imzalanınca daha iyi yol alınabiliyor."

Elite World Otelleri olarak ülkemizin hedefleri doğrultusunda turizm sektörünün büyümesi için TURQUALITY Marka Destek Programı'na alınan ilk otel markası olduklarını hatırlatan Bezaroğlu, uluslararası otel zinciri olma yolunda emin adımlarla ilerlediklerini vurguluyor.

HOMOJEN DAĞILMALI

6 Şubat'ta yaşadığımız deprem felaketinin ardından turizmde dalgalanmalar yaşansa da pandeminin ardından kurumsal etkinliklerden tatil amaçlı seyahate kadar farklı segmentlerden Türkiye'ye ciddi rezervasyon akışı ve talep var. 

Bu da turizmde yapılan yatırımların önemini hatırlatıyor. Ancak yapılacak yatırımların Türkiye'nin Antalya, İstanbul gibi turizmde gelişen kentlerine değil diğer gelişim gösteren, potansiyel barındıran kentlere ve bölgelere yapılması da büyük önem arz ediyor. 

Çünkü bu sayede oteller birbirlerinin pastasından pay kapmak yerine ülke turizmine katkı sağlama konusunda yol alabilecekler.

Turizm Sektör Profesyoneli Ayça Bilgin, turizm yatırımlarının ülke geneline homojen dağılması gerektiğine vurgu yapıyor.

Bilgin, "Sektörün farklı kanatlarındaki her bir paydaşımızın bu güçlü potansiyelin farkında olması umut ve güven verici bir gelişme. 

Ancak tüm bu yatırımların gerek yerel gerekse uluslararası marka çatısı altında olsun ülke genelinde homojen dağılımı oldukça önemli" diyor. Bilgin'e göre, turizmde sürdürülebilirlik, hedef kitle ve hizmet çeşitliliği ancak bu hamlelerle geliştirilebilir.

"İLÇELERE ODAKLANACAĞIZ"

Türkiye turizminin; ülkemizin iklim çeşitliliği, coğrafyası, zengin gastronomi mutfağı, sahip olduğu kültür mirasları sayesinde her daim gelişime açık bir karakteri var. 

Yapılan tüm yeni yatırımları şüphesiz ki son derece olumlu karşıladığını vurgulayan Bilgin, "Bu yatırımların sadece Antalya ve İstanbul ağırlıklı bir dağılım ile sınırla kalmaması, mutlaka ek destekler ile Anadolu'ya da yayılması yönünde daha fazla motivasyon sağlanması büyük önem arz ediyor" diye konuşuyor.

Türkiye'deki en büyük uluslararası otel yatırımcılarından Wyndham Hotels&Resorts'un EMEA Başkanı Dimitris Manikis de Türkiye pazarında Anadolu'ya yayılmanın önemine dikkat çekiyor. 

Grup olarak 2023'te Türkiye'deki 100'üncü otellerini açacaklarını ifade eden Manikis, "Sadece İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerde değil 40 ilde varız. 

Önümüzdeki beş yıllık planımızda ikinci ve üçüncü kademe diye nitelendirdiğimiz illere, ilçelere odaklanacağız. Çünkü en yoğun büyüme potansiyelini bu bölgelerde görüyoruz" diye konuşuyor.


İLHAMİ YAVUZ İNSAN KAYNAKLARI DERNEĞİ (İNKAY) "TURİZMDE İSTİHDAM TEŞVİKİNE AĞIRLIK VERİLMELİ"

"Yeni otellerin yapılıyor olması güzel ancak turizmin geleceği bakımından yatırım teşviklerinden ziyade istihdam teşvikine ağırlık verilmesi gerekiyor. Çünkü sektörümüzde ciddi bir insan kaynağı sorunu mevcut. 

Bir tesisin içine isterseniz altın varaklı ürünler koyun ancak hizmet verecek çalışan bulunmadıkça bir anlamı yok. Günümüzde insan kaynakları bölümünü insan kıymetleri bölümü olarak değiştiren tesisler var. Bu durum yaygınlaşmalı."