ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Mağazalaşmaya da başlayan ve 22 noktaya ulaşan Vivense, 2018 yılında 50 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bundan 15 yıl öncesine kadar, Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret sitesi sayısı üçü geçmiyordu. Aradan geçen sürede aktif e-ti-caret sitesi sayısı hızla arttı.
Günümüzde çok fazla site var ve çok farklı alanlarda ürün seçenekleri sunuyorlar. Binlerce site içerisinden sıyrılarak pastadan pay alabilmek oldukça zor. Bu nedenle e-ticarette ancak fark yaratabilenler başarılı oluyor.
Online mobilya satışı yapan Vivense de bunu yapmaya çalışıyor. Dört yıl önce girişimci Kemal Erol tarafından kurulan Vivense, zamanla mobilyanın yanı sıra dekorasyon, ev tekstili gibi yaşam ürünlerini de bünyesine kattı.
Hasan Aslanoba, Cem Sertoğlu, Evren Üçok, Can Yüceoğlu gibi melek yatırımcıların da ilgisini çeken Vivense, üçüncü tur yatırımın ardından perakende mağazaları da açmaya başladı.
Geçtiğimiz günlerde ise dördüncü tur yatırım aldıklarını belirten Vivense Kurucusu Kemal Erol, “Can Yüceoğlu ve Alman Earlybird Venture Capital’den 8,2 milyon dolarlık yatırım aldık. Dördüncü tur yatırım alan çok az start up olduğunu tahmin ediyoruz. Üstelik bildiğimiz kadarıyla son dönemde bu büyüklükte bir yatırım çeken de yok” diyor.
YENİ MAĞAZALAR AÇTI
Vivense’yi kurulduğu günden bugüne kadar Cem Sertoğlu, Evren Üçok, Hasan Aslanoba, Can Yüceoğlu gibi isimlerden aldığı yatırımlarla büyüten Kemal Erol, geçen yıl Alman Earlybird Venture Capital, Can Yüceoğlu ve Hasan Aslanoba’dan 5 milyon dolarlık yatırım almıştı. Bununla birlikte hedef büyüten Kemal Erol, Vivense markasını perakende sektörüne de adapte etti. Şirket, İstanbul’un ardından Anadolu’da da mağazalar açtı. Bugün 22 şubeye ulaşan Vivense, 2018’de ise 50 mağaza açmayı hedefliyor.
ÜÇ KAT BÜYÜDÜ
Bu yılı üç kat büyüyerek 100 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlandıklarını belirten Kemal Erol, konuşmasına şöyle devam ediyor: “Üç kişilik çekirdek bir ekiple işe başladık, bugün 250 kişilik bir ekip olduk.
Merkezimizi Mecidiköy’den Astoria’ya taşıyacağız. Orada bir mağaza açmayı da planlıyoruz. 2018’de 200-250 milyon TL ciro hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl teknoloji ve deneyim odaklı mağazalar açacağız. Öte yandan 2018’de yurtdışı operasyonumuza da başlayacağız.”
Şu anda 13 ilde kendi teslimat ekipleri bulunduğundan da bahseden Kemal Erol, “Yatırımlarımız sürüyor. Kısa bir süre önce İnegöl’de 10 bin metrekarelik, 3 milyon TL’ye yakın bir depo yatırımı yaptık” diyor.
120 BİN EVE GİRDİ
Ücretsiz iç mimar danışmanlığı veren Vivense'de dekorasyon alışverişi uzman görüşleri eşliğinde gerçekleştiriliyor. Şirket, bugüne kadar 120 binin üzerinde eve girdi. Türkiye'nin her yerine ücretsiz teslimat gerçekleştirdiklerini ve büyük mobilyalarda profesyonel ekiplerle kurulum yaptıklarını belirten Kemal Erol, tüm ürünlerde iki yıl garanti sunduklarını da söylüyor.