TAB Gıda, Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor ile işbirliğine gitti. Burger King, Popeyes, Arby's, Sbarro, Usta Dönerci ve Usta Pideci markaları için özel olarak hazırlanan kulüp menülerini alan taraftarlar, takımlarına kolayca destek olabilecek.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
ATA Grubu'na bağlı TAB Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ, Burger King, Sbarro, Popeyes ve Arby's markalarının Türkiye'de münhasır lisans hakkı sahibi ve bu markaların restoranlarının Türkiye'deki işletmecisi ve geliştirme ortağı konumunda.
Hızlı servis restoran zincirlerini bünyesinde bulunduran TAB Gıda, geçtiğimiz günlerde, Türk sporunun gelişimine katkı sağlama vizyonu doğrultusunda, Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor kulüpleriyle bir dizi işbirliği anlaşması imzaladı.
2018 yılından bu yana sürdürdüğü Euroleague sponsorluğunun ardından spor macerasına futbolu da ekleyen şirket, taraftarların kulüplerine çok kolay bir şekilde destek olabilmesi için köprü görevi üstlenecek.
BEŞ YILLIK ANLAŞMA
Beş yıl boyunca devam edecek işbirliği, TAB Gıda ve dört kulübün yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirilen dört farklı imza töreniyle duyuruldu.
Anlaşma kapsamında bin 200'den fazla restoranla Türkiye'nin dört bir yanına yayılmış Burger King, Popeyes, Usta Dönerci, Arby's, Sbarro ve Usta Pideci markalarının en sevilen menüleri, 'taraftar menüleri' olarak restoranlarda taraftarlarla buluşacak.
Menüler ayrıca paket servis olarak da sipariş edilebilecek. Futbol ekonomisinin gelişiminde spor kulüplerinin sağladığı ek gelirlerin önemine dikkat çeken TFI TAB Gıda Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, artık taraftarların da kulüplerine destek olma ve rekabet ortamında ekonomik avantaj sağlama konusunda daha bilinçli olduklarını söylüyor.
Kurdoğlu, Türk halkının taraftarı olduğu kulübe gönülden bağlı olduğunu ve her fırsatta desteklediğini ifade ediyor. Erhan Kurdoğlu, "Dört büyük kulübümüzle yaptığımız işbirliği modeliyle, taraftarlara çok kolay şekilde, ek bir bedel ödemeden kulüplerine destek olabilecekleri bir fırsat sunuyoruz" diyor.
Bu işbirliğinin tek başına sponsorluk değil, kazan-kazan temelli yepyeni bir model olduğunu da ifade ediyor. Kurdoğlu, basketboldan sonra futbolda da taraftarlığın dinamik dünyasının içinde olmaktan mutluluk duyduklarını söylüyor.
TAB Gıda CEOsu Caner Dikici ise sporun içinde ve spora her zaman destek veren bir yapıda olduklarını belirtiyor. Dikici, "Daha önce amatör basketbol dallarına destek vermeye başlamıştık. Geçen yıl başlayan başarılı THY Avrupa Ligi sponsorluğumuz da var" diyor.