30 yeni mağaza açmayı hedefliyor

Yaklaşık bir yıl önce halka arz olan Suwen, 2023’te cirosunu yüzde 100’ün üzerinde bir büyümeyle 2 milyar TL’ye çıkartmayı hedefliyor.

24 Temmuz 2023

Yaklaşık bir yıl önce halka arz olan Suwen, 2023'te cirosunu yüzde 100'ün üzerinde bir büyümeyle 2 milyar TL'ye çıkartmayı hedefliyor. Mağazaların konseptini değiştiren şirket, bu yıl yurtiçinde 20, yurtdışında ise 10'un üzerinde mağaza açmayı planlıyor.

09-22 Temmuz 2023 tarihli sayıdan

Kadın iç giyim, ev giyim, plaj giyim ve çorap (KİEP) sektöründe faaliyet gösteren Suwen, halka arz rüzgarını arkasına alarak hem yurtiçinde hem yurtdışında büyüme atağına kalktı. 

2023'te iç pazarda ve yurtdışına 30'un üzerinde mağaza açmayı planlayan şirket, 2022 yılında 940 milyon TL olarak gerçekleşen konsolide net satışlarını 2023 yılında yüzde 100'ün üzerinde bir büyümeyle 2 milyar TL'ye çıkartmayı hedefliyor. 

2022'de 304,2 milyon TL olarak gerçekleşen FVAÖK performansının da 567 ile 656 milyon TL aralığında olması hedefleniyor. Suwen Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ali Bolluk, "Buna paralel olarak, 2022 yılında 169,2 milyon TL olarak gerçekleşen net kârın ise bu yıl sonu itibarıyla 322 ile 384 milyon TL aralığında, yıllık büyüme oranının ise yüzde 90 ile yüzde 127 arasında olmasını bekliyoruz" diyor.

MAĞAZALARA 100 MİLYON TL YATIRIM

Suwen'in Türkiye'de 162, Kıbrıs'ta iki, Romanya'da dört, Azerbaycan ve Bosna Hersek'te birer olmak üzere toplam 170 mağazası var. Perakende konseptini yenileyen Suwen, 2023 yılında mağazalaşmaya yaklaşık 100 milyon TL yatırım yapacak. 2023 yılında iç pazarda 20'nin üzerinde mağaza açma hedefi olan şirketin diğer taraftan yurtdışında büyüme planları da sürüyor.

Bosna Hersek'te ocak ayının sonunda bayilik sözleşmesini imzalayan şirket, nisanda ilk mağazasını başkent Saraybosna'da açtı. Bu ülkede 2023 - 2027 yılları arasında yedi mağaza açmayı hedefleyen şirket, öte yandan Ürdün, Azerbaycan, Katar, Türkmenistan, Cezayir, Moğolistan, Kuveyt ve Bahreyn'de de iş ortakları ile anlaşma sağladı. 

Beş yıl içinde Kuveyt'te beş, Bahreyn'de üç mağaza açılması planlanıyor. Ürdün'de de yakın zamanda üç mağaza birden açma planı olan şirket, ayrıca münhasır bayilikler vererek; Suudi Arabistan ve Kosova'da mağaza açılışlarına yönelik görüşmeler sürdürüyor.

YENİ ALANLARA GİRDİ

Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Rusya pazarlarında büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Bolluk, bu bölgelerde yeni atılımlar yapmayı planladıklarını vurguluyor. Şirket, 2023 yılında franchise verdikleri ülkelerde 10, kendi operasyonlarının olduğu Romanya'da üç olmak üzere 13 mağaza açmayı hedefliyor. 

Geçtiğimiz ay parfümeri ve kozmetik sektörüne de giren şirketin kozmetik koleksiyonunda; vücut spreyleri, dudak bakım yağı, sabun, el kremi, kolonya ve banyo ürünleri yer alıyor. Bolluk, "Hedefimiz Türkiye'den özgün, kendine güvenen Türk kadınını temsil eden bir marka çıkartmak" diyor.

“İLK YILIMIZDA TEMETTÜ DAĞITMA KARARI ALDIK”

“2022 sonunda, mağaza kiralama yükümlülükleri dışarıda tutulduğunda şirketimizin 76 milyon TL tutarında net nakit pozisyonu var. Sektör ile paralel olarak Suwen'in operasyonlarında da önemli bir sezonsallık mevcut. Satışların yüzde 65'inden fazlası yılın ikinci yarısında gerçekleşiyor. 

Özetle, yılın ilk yarısı yatırımlar ile nakit yakılan dönem, ikinci yarısı ise nakit yaratılan dönem oluyor. Yıl toplamına bakıldığında nakit yaratan bir firmayız. 

Son iki yıldır yarattığımız nakit, önemli bir ilave dış kaynağa gerek kalmadan, yatırımlarımızı iç kaynaklarımız ile finanse etmemize olanak sağlıyor. Aslında bunun bir sonucu olarak, halka arzımızın birinci yılını tamamladığımız bu dönemde temettü dağıtma kararı aldık.”