250 milyon TL’lik yatırım yapacak

Altı kıtada 100 ülkeye ihracat gerçekleştiren ödüllü ihracatçı Kar Porselen, yeme içme sektörüne yönelik porselen markası Bonna’yla dünyaya açıldı.

25 Nisan 2023

Altı kıtada 100 ülkeye ihracat gerçekleştiren ödüllü ihracatçı Kar Porselen, yeme içme sektörüne yönelik porselen markası Bonna'yla dünyaya açıldı. 2023'te yüzde 40 büyüme hedefi koyan şirket, ağırlığı lojistik merkezi olmak üzere 250 milyon TL'lik yatırım yapacak.

16 - 29 Nisan 2023 tarihli sayıdan

Bonna'nın hikayesi 1983 yılında küçük bir atölyede seramik üretimiyle başladı. İki öğretmen kardeş Tahsin ve Özer Aşkan, maaşlarını ve tüm birikimlerini Bonna'nın çatı markası Kar Porselen'i kurmak için harcadı. 

Yüzde yüz kendi sermayesiyle büyüyen Kar Porselen, 2014 yılında yenilikçi ve aynı zamanda zanaatkarlıktan gelen gücüyle Türkiye'deki ilk HoReCa markası Bonna'yı hayata geçirdi. 

Değişen restoran trendine uygun, ev ortamı sağlayacak bir marka yaratma hedefiyle yola çıkan Kar Porselen, bugün Bonna markasıyla 100 ülkeye ihracat yapıyor. Yaklaşık yüzde 40 büyümeyle 2022 yılını 883 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2023 yılı için de yüzde 40 büyüme hedefi koydu.

Kar Porselen'in çatısı altında faaliyet gösteren Bonna, 20 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 95 bin metrekare alana kurulu Bilecik-Pazaryeri fabrikası ve 10 bin metrekare kapalı alana sahip Çayırova fabrikasında yıllık yaklaşık 40 milyon parça üretim yapıyor. 

Şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda yeni yatırım yapmaya hazırlanıyor. Şirketin ikinci kuşak temsilcisi ve Bonna Genel Müdürü Erbil Aşkan, 2023 yılında 25 bin palet kapasiteli pazaryeri lojistik merkez yapımı üzerinde çalıştıklarını söylüyor. Şirket başta lojistik merkezi olmak üzere 2023 yılında 250 milyon TL'lik yatırım yapmayı planlıyor.

İHRACATTA BÜYÜME HEDEFİ VAR

İhracatta ödüllü bir şirket olan Bonna, son olarak Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen İhracatın Şampiyonları Ödülleri'nde, Porselen Sofra Mutfak Eşyası kategorisinde 'En Fazla İhracat Gerçekleştiren' ikinci firma ödülüne layık görüldü.

İhracatın toplam ciro içindeki payı yaklaşık yüzde 60'a ulaşıyor. Altı kıtada 100 ülkeye ihracat gerçekleştiren şirket, ağırlıklı olarak Avrupa, Rusya, Latin Amerika'ya ürün gönderiyor. 

Önümüzdeki dönemde hali hazırda yer aldığı; İngiltere, İtalya, İsveç, Fransa, Almanya ve İspanya pazarlarında büyümeyi hedeflerken, ABD ve Uzak Doğu bölgesinde yeni pazar çalışmaları devam ediyor. 2023 ihracatta yüzde 50 büyüme hedefleniyor.

BÜTÇENİN YÜZDE 5'İ AR-GE'YE

Bonna, yıllık bütçesinin yaklaşık yüzde 5'ini 15 kişilik bir ekiple yürütülen AR-GE çalışmalarına ayırıyor. 2023 yılında da yine yatırımların bir kısmını araştırma geliştirmeye ayıracaklarını söyleyen Aşkan, ayrıca güneş enerjisine yatırım yapacaklarını belirtiyor. 

Şirket, 3 milyon dolar yatırımla 4 MW güneş enerjisi panel yatırımı ile tükettiği elektriğin yüzde 50'sini kendisi üretecek. Aşkan, "Bu sayede 3 bin 500 ton karbondioksit salınımını engelleyeceğiz ve yıllık 300 bin ağacı kurtaracağız" diyor. 

Şirket, enerji ve malzeme tüketiminde yüzde 5 iyileşme hedefliyor. Yine 2023 içerisinde Bonna olarak görünürlük ve marka bilinirliği adına İstoç'ta shoowroom açmayı planlıyor.


YAPAY ZEKÂLI KOLEKSİYON GELİŞTİRDİ

Bonna, yapay zekayı Türkiye’de porselen sektöründe ilk uygulayan marka oldu ve yapay zekâ teknolojisi kullanarak koleksiyon geliştirdi. 

‘Futura’ koleksiyonu ile farklılaştıklarını söyleyen Aşkan, “Yapay zekâ yönündeki çalışmalarımıza yeni koleksiyonlarımızda da devam edeceğiz” diyor.