25 milyon dolar yatırımla 250 mağazaya ulaşacak

Taç ve Linens markalarıyla tekstil sektörünün 70 yıllık devi olan Zorlu Tekstil, önümüzdeki üç yıl içinde mağazalaşmaya önemli yatırımlar yaparak büyümeye devam edecek. Şirket, 25 milyon dolarlık yeni yatırımla mağaza sayısını 110’dan 250’ye çıkaracak.

22 Temmuz 2024

Tekstil sektöründe 70 yılı aşan üretici kimliğiyle bugün toplamda 10 milyar TL’nin üzerinde bir ciroya ulaşan Zorlu Tekstil Grubu, Taç ve Linens markalarında mağaza ağını genişleterek büyüme yolculuğuna devam edecek. 110 mağaza ile Türkiye genelinde yer alan grup, bu yıl sonuna kadar 20 mağaza daha açmayı planlıyor.

21 Temmuz - 3 Ağustos 2024 tarihli sayıdan 

Önümüzdeki üç yıl içinde ise toplamda 25 milyon dolar yatırımla 250 mağazaya ulaşmayı öngören şirket, sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarını da büyütmeyi hedefliyor.

Zorlu ailesinin ilk göz ağrısı olan tekstil tarafında icra kurulu üyesi olan Fatih Dereköylü aynı zamanda Ahmet Zorlu’nun yeğeni.

Galatasaray Lisesi ve ardından İstanbul Üniversitesi Maliye bölümünü okuyan Zorluteks İcra Kurulu Üyesi Fatih Dereköylü, henüz üniversiteyi okurken şirketin Sultanhamam’daki merkezinde çalışmaya başlamış. O günden beri geçen 30 yılda tekstilin hemen her biriminde çalışan Fatih Dereköylü markanın büyüme vizyonunu Ekonomist’e anlattı.

BU YIL 20 MAĞAZA AÇILACAK

2023’ün zor bir yıl olmasına rağmen koydukları hedeflere ulaşmayı başardıklarını aktaran Zorluteks İcra Kurulu Üyesi Fatih Dereköylü, “Tekstil grubuna bağlı Korteks tarafında ciromuz, 5,5 milyar TL, Zorluteks tarafında ise 5,2 milyar TL oldu. Bu başarı, yenilikçi ürünlerimiz ve sürdürülebilirlik odaklı stratejilerimiz sayesinde mümkün oldu” diyor.

Zorlu Tekstil Grubu olarak sektörün önemli oyuncularından biri olduklarını kaydeden Dereköylü, yenilikçi yaklaşımı ve sürdürülebilirlik odaklı stratejiyle Türkiye genelinde, büyük şehirlerde ve stratejik lokasyonlarda yeni mağazalar açarak, yurt içindeki müşteri tabanını genişletmeyi planladıklarını söylüyor. Bu kapsamda bu yıl sona kadar yurt içinde en az 20 mağaza açılışı öngördüklerini ileten Dereköylü, “Elbette bu sayı iş stratejilerimize ve pazar koşullarına bağlı olarak değişebilir. Fakat önümüzdeki üç yılda en az 250 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor. Linens ve Taç tabelalı mağazalarda iki yıl önce gerçekleştirdikleri yeni konsept çalışması neticesinde mevcut mağazaların yüzde 50’sinden fazlasını yeni konsepte taşıdıklarını anlatan Dereköylü, sektörde karbon ve su ayak izini azaltma yolunda en hızlı adımları atan şirketlerden biri olduklarını kaydediyor.

SU KULLANIMI YÜZDE 30 AZALDI

Üç yıl önce yaptıkları temiz üretim yazılımıyla bugün, karbon ve su ayak izini ürün bazında hesaplayabildiklerini vurgulayan Dereköylü, şu bilgiyi veriyor: “Karbon ayak izinin en az yüzde 50’ye varan oranda azaltıldığı Ecodesign ürünlerimizle Türkiye’de ve dünyada öncü olmaya devam ediyoruz. PET şişe atıklarından polyester iplik ve tarım ürünlerinden PLA iplik üretimi gibi döngüsel ekonomi tabanlı ürünlerle sadece Türkiye’de değil dünyada örnek işlere imza atıyoruz. Su kullanımını azaltma ve çıkan atık suyu tekrar değerlendirme tekniklerini kullanarak Zorluteks şirketimizde ürün başına su kullanımını yüzde 30 oranında azaltmayı başardık.”


“Pet şişeden polyester iplik üretiyoruz”

Pet şişe ve geri dönüşümlü polyester ipliklerle üretilen reborn perde ve nevresim koleksiyonlarının en çok sevilen ürünlerden olduğunu ileten Dereköylü, beklediklerinin üzerinde bir taleple karşılaştıklarını da sözlerine ekliyor. Sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomiye yönelik bugüne kadar önemli yatırımlarda bulunduklarını anlatan Dereköylü, “Korteks tarafında 10 milyon dolar yatırımla devreye aldığımız Polimer Geri Dönüşüm Tesisi ile Avrupa ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek yüzde 100 pet şişeden polyester iplik üretimine başladık. Biraz önce de bahsettiğim gibi karbon ve su ayak izini ürün bazında hesaplayabilen temiz üretim yazılımı da önemli yatırımlarımızdan biri. Geleceğe yönelik bu önemli adımlarımızı sürdüreceğiz” diyor.