2020’de halka arz planı yapıyor

26 Kasım 2019

2008'de sıfırdan yola çıkan yerli kozmetik şirketi Sinoz, 2020'de 120 milyon TL ciro planlıyor. Şirket, içilebilir kolajen ve C vitaminine ek olarak erkek ile bebek kategorilerine de girecek.





CEREN ORAL BALABAN
coral@ekonomist.com.tr





2020'de halka arz planlayan şirket, 10 yılda global marka olmayı hedefliyor. Sinoz, Türkiye'nin yüzde 100 yerli dermokozmetik markalarından biri.





Yasin Çörekçi'nin 2008'de kurduğu Sinoz, marka yolculuğuna e-ticaret sitesi olarak başladı. Yatırımlarla hızla büyüyen Sinoz, 2019'u 65 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanıyor.





Şirket için 2020 ise atılım yılı olacak. Sinoz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Yasin Çörekci, 2020'de 120 milyon TL ciro hedeflediklerini söylüyor.





2020'de ürün çeşitliliğini de artıracaklarını kaydeden Çörekçi, ihracat rotalarında ise Ortadoğu'nun olduğunu belirtiyor. Bu arada Sinoz'un 2020 için bir diğer planı ise halka arz. Şirket, bu süreci bir menkul kıymet şirketiyle yönetmeye başladı bile.





ÖZEL ÜRÜNLER ÜRETECEK
Sinoz, üretimini fason olarak gerçekleştiriyor. Günlük 2-5 bin adet ürün üretilirken bu ürünlerin AR-GE'sini ve ÜR-GE'sini Sinoz ekibi yapıyor. Ürün grubu ise üçe ayrılıyor.





'Profesyonel seriler' dermokozmetik, 'günlük seriler' günlük kullanım, 'ev-aksesuar serisi' ise kupa, mum gibi ürünlerden oluşuyor. Şirket, her yıl cirosunun yüzde 15'ini AR-GE'ye ayırıyor.





Yasin Çörekci, "10 ürünle başladığımız 2019'da hedefimiz 25 ürünken 55 ürüne ulaştık" diyor. Çörekci, 2020'de içilebilir kolajen, C vitamini ve erkek ile bebek kategorilerine de girecekleri bilgisini veriyor.





Tüm bu yatırımlar için de en az 10 milyon TL bütçe ayrılmış durumda. 2021 hedefi de 250 farklı ürüne ulaşmak. Sinoz, satışlarını ise sinoz.com.tr'den yapıyor. Şirketin mağazalaşma planlarını 2020 sonunda gerçekleştirme hedefi var.





ORTADOĞU'YA AÇILACAK
Sinoz'un cirosunun yüzde 30'u ihracattan geliyor. Şirket 120 milyon TL'lik ciro hedefinin 5 milyon Euro'sunu ihracattan elde etmeyi planlıyor.





10 yılda global marka olma hedefiyle 2016'da Amsterdam'da Fark Cosmetica BV adlı bir şirket kuran Sinoz, bu şirketle Avrupa ve ABD'ye dağıtım yapıyor. Yasin Çörekci, Avrupa'daki öncelikli ihracat pazarlarının Hollanda, Almanya, Belçika, Avusturya, İsviçre ve Fransa olduğunu söylüyor.





Bu arada sinoz.com.tr'deki satışlar içinde de yurtdışı satışlar oldukça yoğun. Somali'den Japonya'ya, Rusya'dan Afganistan'a birçok ülkeye e-ihracat gerçekleştiriliyor.





Şirketin 2020 rotasında ise Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesi var. Burada kozmetiğe ilginin yüksek olduğunu gözlemleyen Yasin Çörekci, bu bölgede güçlü markalar arasında yer almayı hedeflediklerini belirtiyor.





Hızlı dağıtım sağlamak için Avrupa'daki sistemin bir benzerini Ortadoğu'da hayata geçirmek de planlar arasında yer alıyor.





İADE TAAHHÜDÜ VERİYOR
Kozmetiğin zor bir alan olduğunu anlatan Yasin Çörekci, dermokozmetikte işin içine bitki özlerinin de girdiğini söylüyor.





Ürünün içine konan bir bitkinin kullanıcıya alerji yapabileceğini belirten Çörekci, bu nedenle iade taahhüdü sistemi oluşturduklarını kaydediyor.





Yasin Çörekci, "Bu taahhüdü vermemiz, ürünlerimize duyduğumuz güveni de gösteriyor. İade oranımız 10 binde 1. Bu da başarımızın kanıtı" diyor.