Yaklaşık yedi yıl önce global kahve zinciri Gloria Jean's Coffees'in isim haklarını satın alan Grup DNC, markayı 29 ilde 73 şubeye çıkardı. Şirket 2019 sonuna kadar 17 yeni şube daha açacak. Yeni şubelerle birlikte cironun 150 milyon TL'ye ulaşması hedefleniyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Bir çay ülkesi olarak görülen Türkiye'de son dönemde kahve tüketimi hızla artıyor. Son altı yılda kahve tüketimi iki kat artarak 600 gramdan 1,2 kiloya çıktı. Önümüzdeki beş yılda tüketimin iki kattan fazla artması bekleniyor.
Bu büyüme yabancı kahve zincirlerinin büyüme iştahını artırıyor. Bunlardan biri de dünya üzerinde yaklaşık 50 ülkede bin 200'den fazla şubesi bulunan Gloria Jean's Coffees.
Grup DNC'nin yaklaşık yedi yıl önce isim haklarını satın aldığı global kahve zinciri Gloria Jean's Coffees, 2019'da atağa kalkmaya hazırlanıyor. Halihazırda 29 ilde 73 şubesi bulunan marka, 2019 sonuna kadar 90 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Bu da 17 yeni şube daha açılacağı anlamına geliyor.
HEDEF ANADOLU
Gloria Jean's Coffees Türkiye CEO'su Mehmet Dinçerler, özellikle Anadolu şehirlerinde büyüdüklerini söylüyor. Lens İstanbul, Tuzla Port, Karaköy, Antalya Kemer, Dalaman Havalimanı, Fethiye, Mersin, Eskişehir ile mağaza sayılarını artıracaklarını da ifade ediyor.
Dinçerler, "2019 büyüme hedeflerimiz doğrultusunda yıl sonuna daha önce şube açmadığımız beş şehirde hizmet vermek istiyoruz" diyor. Şirket, geçen yıl 100 milyon TL olan cirosunu bu yıl yeni şubelerle birlikte 150 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Halen 850 olan çalışan sayısı da bu yılın sonunda 1.000 kişiye çıkacak.
FRANCHISE VERİYOR
Üniversitelerin olduğu Anadolu şehirlerine odaklanan marka franchise sistemiyle büyüyor. Franchise bedeli 250 bin TL olan Gloria Jean's Coffees'in bir şubesinin ortalama yatırım maliyeti 1 milyon TL'yi buluyor. Yatırımın geri dönüş süresi ise 3,5-4 yıl civarında.
Gloria Jean's Coffees'in şubelerinde 2018 yılında toplam 83 ton kahve tüketildi ve 10 milyon 125 bin bardak kahve satıldı. 2019 yılında kahve tüketiminin 120 ton ve satışların da 14 milyon 500 bin bardak olması hedefleniyor.
Yeni nesil gençlere ulaşmayı hedefleyen Gloria Jean's Coffees, yaklaşık iki ay önce müşterileri için özel bir mobil uygulama geliştirdi. Kasaya gitmeden ödeme imkanı sunan, düzenli müşterilere özel kampanyalar yapan uygulamayı 260 bin kişi kullanıyor. Günde 100 kahve uygulama üzerinden satılıyor. Yıl sonuna kadar 500 bin kullanıcıya ulaşılması ve günlük kahve satışının ise 500'e çıkması planlanıyor.