ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr
Türkiye otomobil pazarında 'Premium' segmentte pazar lideri olan Mercedes Benz, 2018'de üç yeni modeli piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Geçen yılı 25 bin 600 adetlik satışla kapattıklarını dile getiren Mercedes Benz Otomobil Grup Direktörü Şükrü Bekdikhan, "Bu yıl da Premium segmentinde liderliği koruyacağız. Yıl sonuna kadar üç yeni modelle müşterilerimizin karşısına çıkacağız" diyor.
PREMİUM SEGMENTİNDE BİRİNCİ
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de otomobil satışları bu yılın ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,5 artarak 112 bin 310 adet olarak gerçekleşti. Kasım 2016'daki ÖTV artışından sonra otomobil satışlarında gerileme gözlenirken, özellikle 'Premium' segmentinde bu gerileme daha belirgin oldu.
Bu dönemde satışlarında yüzde 17 düşüş olduğunu anlatan Şükrü Bekdikhan, "Buna rağmen memnun olduğumuz konu, bunu bilerek planladığımız 2017 yılında hedeflerimize ulaştık. 25 bin 600'e yakın adetsel bazda satış gerçekleştirdik. 2017'yi Premium segmentte birinci olarak kapattık" diyor.
2018'de de geçen yıla paralel bir satış hedefi oluşturduklarını kaydeden Bekdikhan, "Pazarın da aşağı yukarı geçen yıl ile aynı seviyelerde olmasını bekliyoruz. Premium segmenti yine birinci kapatmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor.
Geçen yıl E Serisi'nin 1.6 motorunu Türkiye'ye getirdiklerini ve bu modelin büyük ilgi gördüğünü anlatan Şükrü Bekdikhan, şunları söylüyor: "Bununla birlikte mayıs ayından itibaren yeni A Serisi devreye girecek.
Türkiye'de genç kitlelerle buluştuğumuz en önemli araçlardan biri. Onun yeni akıllı sürüş sistemleri de bu segmente öncülük edecek. İçinde neredeyse yapay zeka olacak bir altyapıya sahip. Öte yandan en çok sattığımız model olan C Serisi de haziran ayında yenilenecek. Yıl sonunda ise A Serisi'nin sedanını piyasaya süreceğiz."
“KARLILIKTAN ÖDÜN VERİYORUZ"
Döviz kurlarındaki oynaklığın fiyatlara etki edip etmeyeceğine de değinen Şükrü Bekdikhan, Mercedes Benz olarak araçlarını yurtdışından TL ile aldıklarını ve iç pazarda TL ile sattıklarını belirtiyor.
Bu nedenle kur riski konusunda ciddi bir endişe yaşamadıklarını vurgulayan Bekdikhan, "Bu dönemde markalar kârlılıktan ödün vererek satış adetlerini korumaya gayret ediyorlar. Kur artışlarını en minimum seviyede fiyatlara yansıtarak, müşteriyi elimizde tutmaya çalışıyoruz" diyor. "Fashion Week'te uluslararası işbirliğini artıracağız"
Son beş yıldır gerçekleştirdikleri Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul etkinliğiyle otomotiv dünyası ile moda dünyasını buluşturduklarını dile getiren Şükrü Bekdikhan, MercedesBenz Fashion Week İstanbul'un her geçen yıl daha büyük ilgiyle karşılandığını belirtiyor.
Bekdikhan, "Burası artık bir buluşma platformu oldu. Yabancı tasarımcıların buraya ilgisini artırmak, diğer yandan da yerli tasarımcılarımızı Milano, Londra gibi moda merkezlerindeki Mercedes Benz Fashion Week haftalarına taşımak bizim amacımız. Daha uluslararası etkileşim ve işbirliğine doğru gidiyoruz diye düşünüyorum” diyor.