15 milyon TL yatırımla 40 mağaza açacak

15 Ocak 2020

Dünyanın en büyük optik perakende zincirleri arasında yer alan GrandVision'ın 2007 yılında satın aldığı Atasun Optik, 2020 yılında 40 yeni mağaza açmayı ve 15 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





Şirket, yeni mağazalarla 200 kişilik de yeni istihdam yaratacak. Dünyada optik perakende pazarının en önemli oyuncuları arasında yer alan GrandVision, Avrupa, Amerika, Ortadoğu ve Asya'da 40'tan fazla ülkede 7 binden fazla noktasıyla hizmet veriyor. GrandVision, 2007 yılında Atasun Optik'i satın alarak Türkiye pazarına girdi.





2018 yılında grubun sadece güneş gözlükleri ve aksesuar alanında hizmet veren Solaris markası da Türkiye pazarına giriş yaptı. Bugün Atasun Optik, iki markayla 52 ilde 250 noktada hizmet veriyor.





Türkiye son iki yılda GrandVision'ın faaliyet gösterdiği 40 ülke arasında en hızlı büyüyen ülke oldu. 2018 yılında yüzde 30, 2019 yılında yüzde 40 büyüyen Atasun Optik, 2020 yılında hem dijitalleşmeye hem de yeni mağazalara yatırım yapacak.









2020 yılında yüzde 35 büyümeyi planladıklarını söyleyen Atasun Optik CEO su Nihat Aydın, "Büyümenin yüzde 20-25'i kendi mağazalarımızdan, yüzde 10'u ise yeni mağazalardan gelecek" diyor.





40 MAĞAZA AÇACAK
2020 yılında 40 yeni mağaza açmayı planlayan şirket, 15 milyon TL yatırım yapacak.





Yeni mağazaların da etkisiyle 200 kişilik istihdam yaratılacak. Ayrıca şirket mağazalaşmada franchise modelini denemeye başladı.





Dört şehirde franchise veren şirket, 2020'de beş franchise mağaza daha açacak. Perakendenin tüm alanlarında olduğu gibi gözlükte de e-ti-caret hızla büyüyor. Güneş gözlüğü satışlarında e-ticaretin payı yüzde 5'e ulaşmış durumda.





Atasun Optik, kısa bir süre önce mobil uygulama geliştirdi. Bu uygulamanın üye sayısı 750 bine yaklaştı. Nihat Aydın, hedeflerinin bu sayıyı 1 milyona çıkarmak olduğunu belirtiyor.





Optik ürünler ile tıbbi cihaz kategorisinde, güneş gözlükleri ve aksesuarlar ile perakende kategorisinde ürünler sunan Atasun Optik, dünya markası ürünleri tedarikçi firmalardan temin etmenin yanı sıra yerli üretime de destek veriyor. Türkiye'den yapılan ürün tedariğinın son üç yılda yüzde 50'ye ulaştı.





EĞİTİM VE YENİ FİKİRLERE DESTEK
Atasun Optik'in odağındaki konulardan biri de eğitim. Atasun Akademi, kurum içi eğitim ve liderlik programlarını tek çatı altında topluyor.





'Bölge Eğitim Liderliği' projesi ve 180 mağaza müdürünün faydalandığı 'Liderlik Akademisi', Atasun Akademi altında gerçekleştiriliyor.





Şirkette her yıl bin 840 kişi sınıf eğitimlerine katılıyor, 36 Online eğitim düzenleniyor ve mağazada eğitimler için 15 bin 120 saat harcanıyor. Diğertaraftan 'Fikrim Var' programıyla tüm çalışanlardan özel proje fikirleri toplanarak hayata geçirilmesi için çalışılıyor.





Bu kapsamda 2018 yılında çalışanlardan 400'e yakın fikir toplandı. Operasyona en uygun dört fikir içerisinden biri seçilerek hayata geçirildi.





SEKTÖR YÜZDE 10-15 BÜYÜYOR
Türkiye'de optik ve güneş gözlüğü pazarının büyüklüğünün 2 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Pazarın yüzde 85'ini geleneksel mağazalar, yüzde 15'ini zincirler oluşturuyor.





Atasun Optik'in pazardaki payı yüzde 10 civarında. Son iki yılda sektörün değer olarak yüzde 10-15 büyüdüğünü söyleyen Nihat Aydın, "Son dönemde tüketici taleplerinde yerli markalara kayış var ve 100-300 lira aralığında gözlüklerin satışı artıyor" diyor.