“10 yıl içinde 4 bin ofise ulaşacağız”

Evrim Kırmızıtaş Başaran ile şirketin büyüme hedeflerini konuştuk.

15 Ekim 2023

REDSTONE Global Franchising Gayrimenkul Hizmetleri A.Ş.; 140 şubeye ulaştı. Markanın kurucusu ve yönetim kurulu başkanı Evrim Kırmızıtaş Başaran, "10 yıl içinde 4 bin ofis ve 100 bin kişilik dev bir gayrimenkul markası olma hedefimiz var" diyor.

15-28 Ekim tarihli sayıdan

Başaranlar Yatırım Holding A.Ş. iştiraklerinden biri olan REDSTONE Global Franchising Gayrimenkul Hizmetleri A.Ş.; Türkiye'de uluslararası franchise sistemi ile sektörü sadece büyütmeyi değil sektörün çatı kuruluşu olmayı hedefliyor. 

REDSTONE Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Kırmızıtaş Başaran'ın sektörde edindiği deneyimlerden sonra Türkiye'den dünyaya açılması düşüncesi ile 2021 yılında İstanbul merkezli kurduğu marka, şu anda yedi farklı ülkede 140 şubeye ulaştı.

Londra, Polonya, ABD, Kazakistan, İngiltere, Azerbaycan, Kazakistan ve Kıbrıs'ta master franchise olarak büyümeye devam eden marka, Kazakistan ile büyük bir şube atağına geçmeye hazırlanıyor. "Özellikle Kazakistan'da yakında 40 şubemiz açılacak. Çok heyecanlıyız" diyen Kırmızıtaş Başaran, kontrollü büyüdüklerinin de altını çiziyor.

Türkiye'de 2024 sonunda 200 ofis açmayı hedeflediklerini belirten Kırmızıtaş Başaran, "Uzun vadeli hedeflerimiz arasında 10 yıl içinde 4 bin ofis ve 100 bin kişilik dev bir gayrimenkul markası olmak var. Bu, şirketin büyüme potansiyelini ve küresel varlığını gösteriyor" diyor.

Evrim Kırmızıtaş Başaran ile şirketin büyüme hedeflerini konuştuk.

REDSTONE hakkında bilgi verir misiniz?

Başaranlar Yatırım Holding A.Ş. iştiraklerinden biri olan REDSTONE Global Franchising Gayrimenkul Hizmetleri A.Ş.; Ağustos 2021 tarihinde gayrimenkul, finans, kültür ve tarih şehri İstanbul'da kuruldu. REDSTONE Global
Franchising Gayrimenkul Hizmetleri A. Ş. markası ile geleceğe imzasını atarak, Türkiye'ye uluslararası ve yüzde 100 yerli sermayeli bir şirket kazandırmış olduk.

Büyüme hikayenizi kısaca anlatır mısınız?

REDSTONE; bir ay gibi kısa bir süre içerisinde, sadece sosyal medya duyurusu ile onlarca franchise açarak, sektörde deprem etkisi yaratmış, yerli ve yabancı yatırımcıların ve sektördeki rakiplerin gözlerini dikkatle Türkiye’ye çevirmesine neden oldu. Merkezi İstanbul’da bulunan şirket, Türkiye’de uluslararası franchise sistemi ile sektörü sadece büyütmeyi değil sektörün çatı kuruluşu olmayı hedefliyor.

Önümüzdeki yıl kaç adet franchise şube açmayı planlıyorsunuz?

Türkiye'de 2024 sonunda 200 ofis açmayı hedefliyoruz. Ancak daha da önemlisi, 2025 yılı sonunda 300 ofis sayısına ulaşmayı planlıyoruz. Bu, büyüme stratejimizin bir parçasıdır ve yatırımcılarımıza büyük bir büyüme potansiyeli sunuyor.

Franchise giriş bedeli ve yatırım koşullarınız hakkında bilgi verir misiniz?

REDSTONE markası isim hakkı süresi beş yıl olmak kaydıyla, franchise bedeli olarak İstanbul, Ankara ve İzmir
illeri için 250 bin TL + KDV, diğer iller için 200 bin TL + KDV alıyoruz. Ayrıca, şirketin talep ettiği royalty bedeli yüzde 6.

Franchise için öncelik verdiğiniz iller hangileri?

Öncelikli olarak, tüm Türkiye ve dünya ülkelerinin hepsinde büyümeyi hedefliyoruz. Uzun vadeli hedeflerimiz arasında 10 yıl içinde 4 bin ofis ve 100 bin kişilik dev bir gayrimenkul markası olmak var. Bu, şirketin büyüme potansiyelini ve küresel varlığını gösteriyor.

Yatırımcılarınıza ne gibi destekler veriyorsunuz?

REDSTONE, franchise sahiplerine çeşitli destekler sunuyor. Bu destekler arasında hazır portföy ve proje desteği ile gayrimenkul danışmanı desteği bulunuyor. Bu destekler, yeni yatırımcıların işlerini başlatırken ve büyütürken daha emin ve başarılı olmalarına yardımcı oluyor.

Sizi diğer gayrimenkul danışmanlığı şirketlerinden ayıran uygulamalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

REDSTONE'u diğer gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden ayıran önemli özelliklerden biri, Türkiye'den dünya çapına açılan ilk ve tek Türk franchise gayrimenkul markası olması. Ayrıca, tüm ödemelerin TL üzerinden yapılması, yerel bir markanın uluslararası alanda rekabetçi olma yeteneğini gösterir. Bu, yatırımcılara güven verir ve işlerini daha iyi planlama konusunda yardımcı olur.

Yurtdışı büyüme hedeflerinizden bahseder misiniz?

Özellikle Kazakistan'da yakında 40 şubemiz açılacak. Çok heyecanlıyız. Çin pazarında da yer almak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. O pazarda da farklı bir isim ile ilerleyeceğiz. Telif haklarını aldık. Globalde bin ofis şube hedefimiz var. REDSTONE'un; Türkiye, Londra, Hong Kong, New York ve Dubai olmak üzere uzun vadede beş ayrı merkezden yönetilecek şekilde planlaması yapıldı.

Yurtdışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyorsunuz?

Amerika, İngiltere, Kazakistan, Polonya, Azerbaycan ve Kıbrıs'ta master franchise olarak büyü-
meye devam ediyoruz. Şimdilerde Kazakistan ile büyük bir şube atağına geçmeye hazırlanıyoruz. Kontrollü büyüyoruz. 7-8 ay önce ABD'den bir firmanın REDSTONE'dan hisse istemesi, bizi daha da gururlandırıyor.

Cirosal olarak ne kadar büyüklüğe ulaştınız?

Son bir yılda 3 bin 700 işlem adeti ile 7 bin 400 alıcı, satıcı ve kiracıya hizmet verdik. 325 milyon dolar işlem ciro hacmine ulaştık. Gayrimenkul sektöründe hızla büyüyen bir dünya markası olarak, 58 ülke patenti ile gücümüze güç katıyoruz.