Tüketici elektroniği, sağlık cihazları ve elektrikli küçük ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren Goldmaster’ın temelleri 1975 yılında atıldı.
Bugün Türkiye’nin önemli üreticilerinden biri haline gelen şirket, İstanbul’daki 30 bin metrekarelik tesisinde yıllık 2,5 milyon adetlik üretim yapıyor.
Şirket, 2020 için yüzde 40 büyüme hedefi koydu. 2020’de 12 milyon dolarlık yatırım planlayan şirketin diğer hedefi de ihracatta atak yapmak.
Goldmaster Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Bora, 2020’de Çin’e markalı elektrikli ev aleti ihracatı yapmaya hazırlandıklarını söylüyor. Şirket, yıl sonuna kadar 100 bin adetlik satış hedefliyor.
20 ülkeye ihracat yapan şirketin cirosunun yüzde 10’u ihracattan geliyor. İhracatın yüzde 30’u Avrupa’ya, yüzde 30’u Ortadoğu ülkelerine, yüzde 25’i Kuzey Afrika’ya ve yüzde 15’i Asya’ya yapılıyor.
Bora, önümüzdeki üç yılda 35 ülkeye ürün göndermeyi ve ihracatın payını yüzde 20’ye çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
Şirketin tüketici elektroniği tarafında da çalışmaları sürüyor. Scooter üretmek için harekete geçtiklerini söyleyen Sinan Bora, ürünlerin 2020 yılında piyasada olacağını söylüyor.
İlk yıl 50 bin adetlik satış hedefleniyor. Sonrasında ise hedef ihracatla büyümek. Elbette büyümeye yönelik hedefler istihdama da olumlu yansıyor.
Bünyesinde 200 mavi yakalı çalışanı bulunan şirket, 2020 sonuna kadar bu sayıyı yüzde 50 artırmayı planlıyor.
PAYLAŞIMLI SCOOTER GİRİŞİMLERİ BÜYÜYOR