Temelleri 2013'te online olarak atılan ve yolculuğunu perakende mağazalarıyla sürdüren Nanu Bedtime, yurtiçinde shop in shop'larla büyüyor. Şirket, yurtdışı açılımına ise eylül ayında Viyana'dan başlayacak. Marka, 2020'de Londra ve Berlin'de de mağazalar açacak.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Nanu Bedtime, 2006 yılında anne olduğunda kızı için hayal ettiği kaliteli uyku ürünlerini hiçbir yerde bulamayan Nazmiye Sabuncuoğlu Arslantürk tarafından kuruldu.
O zamanlar Türkiye'nin ileri gelen reklam ajanslarından birinin ortağı ve başkan yardımcısı olan Arslantürk, uykunun çocuk gelişimindeki önemine rağmen piyasada iyi uykuyu destekleyen doğru ürünler bulamamıştı.
Bebek ve çocuklara yönelik bir uyku markası yaratma fikri, işi reklamcılık, yani marka yaratmak olan Arslantürk'ün aklında yıllar içinde demlenip güçlendi. 2013 sonbaharında reklamcılık kariyerini noktaladığındaysa, 'Nanu Bedtime' adıyla 0-14 yaş bebek ve çocukları iyi uykuya kavuşturacak bir mağaza konsepti kurma işine soyundu.
YENİ PAZARLAR
Türkiye'nin ve dünyanın ilk uyku markası olarak öncelikle web sitesini hizmete sundu. Bunu, Mayıs 2015'te Göktürk'te açılan ilk mağazası izledi. İkinci mağazasını ise Haziran 2016'da Kanyon Alışveriş Merkezi'nde açtı.
Kadın girişimci Nazmiye Sabuncuoğlu Arslantürk, markasını eylül ayında yurtdışına da açıyor. Şirket, ilk yurtdışı mağazasını Viya-na'da açacak. 2020'de ise Londra ve Berlin'de Nanu mağazaları açılması planlanıyor.
Arslantürk, "Almaya hazırlandığımız 1 milyon dolar tohum yatırımla dünyaya yayılarak, beş yılda 10 ülkede 125 satış noktasına ve 40 milyon dolarlık satış rakamına ulaşmayı hedefliyoruz" diyor.
SHOP IN SHOP'LAR AÇIYOR
Viyana, Londra ve Berlin'de 'rüya mağazaları' açmayı planlayan şirket, kısa sürede dünyanın seçkin zincir mağazalarına da özellikle uyku giyimi, yatak tekstili ve uyku mobilyası kategorileriyle girmeyi planlıyor.
Şirket, dünyanın önemli pazarlarına kendi mağazalarının yanı sıra premium zincir mağazalar ve önemli bağımsız perakende noktalarıyla anlaşarak açacakları satış noktalarıyla da girmeyi hedefliyor.
Arslantürk, yurtiçinde ise yoğun talebe karşın franchise vermediklerini söylüyor. Ancak geçen yılın sonunda Altınyatak markasıyla başlattıkları işbirliğiyle Altınyatak showroom'larında shop in shop'lar açmaya hız verdiklerini belirtiyor.
48 KADIN ÜRETİCİ
Nanu Bedtime aynı zamanda uyku alanında ürün veya hizmet sunan girişimcileri de kendine çekiyor. Nanu mağazalarında satılan oyuncaktan battaniyeye kadar pekçok ürün kadın emeği ile üretiliyor. "Halihazırda tedarikçilerimizin 48'ini kadınlar oluşturuyor.
TASARIM ÖDÜLÜ ALDI
Nanu Bedtime’ın ödüllü tasarımları da bulunuyor. ‘Skin Bumper’ bunlardan biri. Skin Bumper, beşik ve yatakların iç yüzünü kaplayan, bu sayede hava sirkülasyonunu ve annenin görüş açısını engellemeden güvenlik sağlayan yeni nesil bir korumalık. Bu ürün Almanya’da girdiği ‘Baby & Kid Store’ yarışmasında 2018 Tüketici Ödülü’nün sahibi oldu.