Dünyada el aletleri ve elektrikli el aletleri denildiğinde akla ilk gelen şirketlerden biri olan Stanley- Black&Decker, 2013 yılında Türkiye’de de ofis açtı. Türkiye’de bir numaralı alet sağlayıcısı olma vizyonuyla ülkeye giriş yapan şirket, organik ve inorganik büyüme hedefiyle işe koyuldu. Dünyada yerel markaları satın alarak büyüyen ve bugün bünyesinde 23 markayı bulunduran şirket, ofis kurduktan sonra Türkiye’de de bir satın alma yapmak için kolları sıvadı. Bu anlamda pazardaki önemli oyuncuları mercek altına alan şirket, 2016 yılında yerli bir şirket satın alarak Türkiye pazarındaki yerini sağlamlaştırma niyetinde. StanleyBlack& Decker Türkiye Genel Müdürü Burak Altınoluk bu şekilde diğer ülkelerde yaptıkları gibi Türkiye’de de yerli üretici pozisyonuna geçeceklerini söylüyor.
Yeni ürünler yolda
Türkiye’de elektrikli el aletleri pazarının 160 milyon USD, el aletleri pazarının ise 130 milyon USD büyüklüğünde olduğu tahmin ediliyor. StanleyBlack&Decker, Türkiye pazarında Stanley, Black+Decker, DeWALT, Facom, Britool, Proto, Bostitch, Powers ve Vidmar markalarıyla inşaat, hobi, ev kullanıcısı, endüstri ve otomotiv sektörlerine hizmet veriyor. 500 bin çeşitten fazla ürünleri olduğuna da değinen Burak Altınoluk, Türkiye’de ise 20 bin çeşitten fazla ürünün satışını gerçekleştirdiklerinin altını çiziyor. Dünyada küçük ev aletlerinden güvenlik sistemlerine kadar pek çok ürünün satışını yaptıklarını belirten Altınoluk, zaman içinde Türkiye’ye bu ürünleri de getirme planı yaptıklarını da belirtiyor. Marka bilinirliğini artırmak için ciddi etkinlikler yaptıklarını anlatan Altınoluk, bu yönde yaptıkları çalışmaları şöyle anlatıyor:
“Pek çok pazarlama iletişimi çalışması yapıyoruz. Yapı marketlerde yaptığımız iletişim çalışmalarının yanında artık düzenli hale gelen bir ‘roadshow’ aktivitemiz var. Firmamızın Barcelona Futbol Kulübü sponsorluğunu en iyi şekilde kullanarak bayilerimizi yurtdışında maçlara götürüyoruz.” Türkiye ekibine hem alanında en iyi uzmanları, hem de genç yetenekleri katarak büyümelerini sürdürdüklerini de belirten Altınoluk, bunun yanı sıra artan iş hacmine paralel bayi kadrolarındaki büyümeleri teşvik ettiklerini söylüyor.
SATIN ALARAK BÜYÜYOR
StanleyBlack&Decker, 1843 yılında el aletleri üreticisi olarak New Britain Amerika’da kurulmuş Stanley firmasının, 1919 yılında elektrikli el aletleri üreticisi olan Baltimore Amerika’da kurulmuş Black+Decker ile 2010’da birleşmesiyle kuruldu. Şirketin 50 ülkede 52 binden fazla çalışanı ve 20’den fazla global üretim üssü bulunuyor. Geçen yılı 11.3 milyar dolar ciro ile kapatan şirket, Türkiye’de uzun yıllardır distribütörleri aracılığıyla satış yapıyordu. Ancak şirket 2013 yılında Türkiye’de ofis açtı. Türkiye’ye organik ve inorganik büyüme hedefiyle giren şirket, distribütörleriyle uzun yıllara dayalı ilişkilerini geliştirirken, dünyada satın alarak büyüme stratejisini Türkiye’de de uygulamak için kolları sıvadı. Ancak tamamı borsaya kote olan şirket aldığı kararla iki yıl satın almalara ara verdi. Bunun üzerine de satın alma görüşmeleri askıya alınmış oldu.
İnorganik büyümeyi gerçekleştiremeyen şirket, o tarihten bu yana organik büyüme yolunda adımlar attı. 2014 yılı boyunca Türkiye’deki yapılanmasını tamamlamak için çalıştı. Son iki yıldır Türkiye pazarına yatırım yaptıklarını söyleyen StanleyBlack& Decker Türkiye Genel Müdürü Burak Altınoluk, “Türkiye’ye şimdiye kadar toplam 1.6 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımın 600 bin dolarlık bölümü SAP’ye geçiş için harcandı. Bunun dışında 2 bin 500 paletlik bir depo alanı kurduk. Bu alanın sistem entegrasyonu için önümüzdeki yıl 200 bin dolarlık ek yatırım yapma planımız var. Bu arada Eylül 2015’te 11 milyon TL’lik bir sermaye artışı daha yaptık” diye konuşuyor.
YÜZDE 30 BÜYÜDÜ
Dünyada şirketin satın alarak büyüdüğünü ve bugün bünyesinde 23 markanın bulunduğunu söyleyen Burak Altınoluk, “ Sadece 2012-2013 yılları arasında 12 marka satın alındı” diye konuşuyor. Türkiye’de 2013 yılından bu yana 2 haneli büyümelerle sektördeki pazar paylarını artırdıklarını anlatan Altınoluk, 2015 yılında dolar bazında büyümelerinin yüzde 30’lara yaklaştığını dile getiriyor. Dünyadaki büyüme stratejisine benzer bir stratejiyi Türkiye’de de uygulayıp, kendi alanlarında yerli bir üreticiyi satın almak istediklerini belirten Altınoluk, , konuşmasını şöyle sürdürüyor:
“Şubat ayında yeni vergiler gelmesi sektörü olumsuz etkiledi. Amacımız her yıl yüzde 25’in üzerinde büyümek. Burada üretim üssümüz olursa sadece Türkiye’ye değil özellikle Orta ve Doğu Avrupa ülkelerine de buradan ihracat yapabiliriz. Amacımız 2016-2018 yılları arasında Türkiye’nin bir numaralı alet üretim firması olmak. Üretim anlamında büyüme stratejimiz mevcut pazarı ve ihracatı olan bir yerli tesisi satın alma yönünde. Satın alma yaptığımızda alanımızın bir numaralı şirketi olacağız.”