Vivense, Actera ile AB’de büyüyecek

27 Ekim 2022 | 16:57
Temmuz ayında çoğunluk hissesi Actera'ya satılan Vivense, önümüzdeki dönemde yurtiçinde hızını kesmeden yurtdışına da yönelecek. İlk olarak İngiltere pazarına girecek olan şirket, 2023 yılına kadar üç AB ülkesinde olmayı hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Online mobilya satışı yapan e-ticaret sitesi Vivense, geçen yıl yaklaşık 250 milyon TL ciroya ulaşarak büyümesini sürdürdü. Şirket, bu yıl ise yüzde 150'lik büyüme hedefliyor.

2013 yılında girişimci Kemal Erol tarafından kurulan Vivense, zamanla mobilyanın yanı sıra dekorasyon, ev tekstili gibi yaşam ürünlerini de bünyesine kattı. 2018 yılında mağazalaşmaya da başlayan marka bugün 60 şubeye ulaştı. Hasan Aslanoba, Cem Sertoğlu,

Evren Üçok, Can Yüceoğlu gibi melek yatırımcılardan ve Earlybird Venture Capital'den de yatırım aldı. Geçtiğimiz günlerde ise Türkiye odaklı özel sermaye şirketi Actera, Vivense'ye 130 milyon dolarlık yatırım yaptı. Şirket, bu yatırımla beraber yurtdışında büyümeyi hedefliyor.

İLK HEDEF İNGİLTERE


Actera ile birlikte Türkiye'deki üretim güçlerini kullanarak Vivense'yi global ölçekte başarılı bir ev markası haline getirmeyi hedeflediklerini belirten Kemal Erol, "Türkiye'deki üretim ağımızı ve lojistik ağımızı daha da güçlendireceğiz.

Bu ay İngiltere'de showroom açılışı yapacağız. Sonrasında İngiltere'de e-ticaret operasyonumuzu hayata geçirmeye odaklanıyoruz" diyor. 2021 'de İngiltere'de e-ticaret operasyonlarını olgunlaştırdıktan sonra diğer Avrupa ülkelerine açılmak isteyen Vivense, 2023 yılına kadar üç ülkede operasyonlarını başlatmayı hedefliyor.

Temmuz ayında imzalanan anlaşma ile Vivense'nin çoğunluk hissesi de Actera'ya geçti. Satışın ardından Kemal Erol'un görevinde bir değişim olmayacak. Yurtiçinde hızlı bir büyüme ivmesi olan Vivense önümüzdeki dönemde de bunu sürdürecek.

BÜYÜMEYE KATKI 2022'DE


İki yıl sonra yurtiçinde mobilya sektöründe Türkiye'de lider konuma gelmeyi hedeflediklerini söyleyen Kemal Erol, şunları anlatıyor: "Yurtdışı operasyonumuzun büyümemize katkısını 2022 ile birlikte görmeye başlarız.

Önümüzdeki dönemde Türkiye'deki üretim gücümüzü kullanarak Vivense'nin bugüne kadar oluşturduğu iş modelini yurtdışında hayata geçireceğiz.

Online ve showroom birlikteliği, iç mimarlık hizmetimiz, özel koleksiyonlarla güçlendirilmiş seçilmiş ürünlerimizle müşterilere sunduğumuz mobilya alışveriş deneyimini daha da rafine bir şekilde yurtdışına sunacağız."

Bu yıl ciroda yüzde 150'lik büyüme hedeflediklerini söyleyen Kemal Erol, cirolarına online - offline olarak bakmadıklarını dile getiriyor. Kemal Erol, "Alışveriş, showroomlarımızda gerçekleşse de ciromuzun tamamına yakınını online olarak görüyoruz.

Onları iki ayrı satış kanalı olarak değil, birbirini tamamlayan bütün bir yapı olarak düşünüyoruz" diyor. Ürünlerini yoğun olarak üreticilerden doğrudan alan şirket, 500'e yakın tedarikçi ile çalışıyor.
Etiketler
e-ticaret