Business Insider'ın haberine göre Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, havayollarını kapalı hava sahasından kaçınmak için yaratıcı rotalar bulmaya zorladı.
27 Şubat'ta Avrupa Birliği Rus uçaklarının hava sahasında uçmasını yasakladı. Kısa bir süre sonra, Rusya kendi hava sahası kısıtlamalarıyla misilleme yaptı. Bu durum sonrası havayolu şirketleri belirli rotaları askıya alıp almamaya veya kısıtlı hava sahası çevresinde uzun rotalar izlemeye karar vermek zorunda kaldı ve birçok havayolu ikincisini seçti.
27 Şubat'ta Belgrad, Sırbistan'dan Moskova'ya yapılan bir uçuşta, Rus bayraklı havayolu Aeroflot, AB hava sahası üzerinden doğrudan şehre uçamadığı için yolculuğa üç saatlik uçuş süresi ekledi.
New York merkezli havacılık danışmanı Robert Mann, ABC News'e , daha uzun rotaları işletmek için ekstra yakıt ve emeğin, şirketlere saatte 12.000 $'a kadar ekstra maliyete mal olabileceğini söylüyor.
4 Mart'ta, Japan Airlines Boeing 777-300ER, Tokyo'dan Londra'ya doğuya uçarak havada yaklaşık üç saat daha fazla zaman harcadı. Normalde, şirket Rusya üzerinden batıya uçar, ancak hava sahasının kapanması nedeniyle İngiltere'ye ulaşmak için Pasifik boyunca ve Kuzey Kutbu üzerinden seyahat etmek zorunda kaldı. Normalde iki şehir arasındaki ortalama uçuş süresi, Ukrayna'nın işgalinden 12 saat 12 dakika önceydi, ancak Flightradar24 verilerine göre geçen Cuma günkuçuş süresi 14 saat 50 dakikaya ulaştı.
Bir başka ilginç rota ise Rus charter havayolu şirketi Azur Air 8 Mart'ta Meksika'nın Cancun kentine gitmesi. Fightradar24'e göre Azur'un Moskova'dan Cancun'a olan normal rotası yaklaşık yaklaşık 13 saat sürüyor, ancak Çarşamba günkü toplam dolambaçlı yol 22 saat sürdü.
For the Russian airlines that continue to operate international flights, routing is complicated and options are few. https://t.co/wIkRzgtBLU pic.twitter.com/r0Ejr6wl51
— Flightradar24 (@flightradar24) March 8, 2022