Topluluk önünde ya da yöneticilere karşı: İyi konuşma yapmak için 5 kritik öneri

Topluluk önünde iyi konuşma yapmak için nelere dikkat edilmeli? Bir uzmanın bu konuda önerileri var...

01 Aralık 2022 | 00:12
Son Güncellenme: 11 Aralık 2022 | 01:18

John Bowe bir konuşma eğitmeni ve iyi konuşma yapmak üzerine kitapları var. John Bowe, ister bir topluluk önünde ya da iş yerinde yöneticiye karşı konuşurken nelere dikkat edilmesi gerektiren bazı ipuçlarını paşlaşıyor.

Bowe, CNBC'ye yazdığı makalede "Topluluk önünde konuşma yolculuğum, 2010 yılında Amerikalıların %74′ünün konuşma kaygısından muzdarip olduğunu keşfettikten sonra başladı. Ne öğrendim? Harika bir konuşmacı olmanın kişiliğinizle, utangaçlığı yenmekle veya kendinden emin davranmayı öğrenmekle hiçbir ilgisi yoktur. Tıpkı yemek pişirmek gibi neredeyse herkesin edinebileceği teknik bir beceridir" dedi.

Bowe'a göre ister liderlik üzerine bir TEDx konuşmasına ister patronunuza neden bir zammı hak ettiğinizi söylemeye hazırlanın önce iki şeyi tanımlamanız gerekir:

Hedef kitleniz: Onlar kim? Dünyayı veya durumu nasıl görüyorlar? Siz ve konunuz hakkında zaten ne biliyorlar? Konuşmanızı dinlemekten ne fayda sağlayacaklar?
Amacınız: Neden onlarla konuşuyorsunuz? Ne bilmelerini istiyorsunuz? Onlara ne yaptırmaya çalışıyorsun?

 

MESAJ BUNLARI KAPSAMALI


Bowe'a göre mesaj damıtılmalı ve etkili bir yöntem için şu kalıba karşılık vermeli:

[Konuşmamın] sonucunda [bunu] anlayacaklar ve [bunu yaparak] karşılık verecekler.

Bowe bu kalıba 2 örneği şöyle veriyor:

-Gelecek yıl neden %21 büyüyeceğimizi açıklamam sonucunda şirket için ne kadar değerli olduğumu anlayacaklar ve bana zam yaparak cevap verecekler.
-Sunumumun bir sonucu olarak, neden genç müşterilere daha fazla odaklanmamız gerektiğini anlayacaklar ve araştırma ekibimizi büyütmek için bütçeyi onaylayarak yanıt verecekler.

 

KONUŞMA HAZIRLAMA İPUÇLARI
 

  1. Giriş ve sonuç bölümünüzü ezberleyin. Beyin donması, en çok bir kalabalığa ilk kez baktığınız o korkunç saniyelerde meydana gelir. Bir slayt, istatistik veya amacınıza hizmet etmiyorsa atın.
  2. Sizin değil, dinleyicilerinizin yararı için konuştuğunu gösterin. (Sizin umurunuzda olmayan bir konu hakkında konuşan birini dinlemenin nasıl bir his olduğunu bir düşünün.)
  3. Sizi duymaları ve anlamaları için elinizden gelen her şeyi yapın. İnsanlar dinlemede kötüdür. Fikirlerinizi ifade etmek için kısa kelimeler, cümleler ve paragraflar kullanın; duyulara hitap eden görüntüler ekleyin. (Soyut dil yerine aktif fiil seçimleri)
  4. Kitlenizi verilere boğmayın. Konuşmanız ağır verilere dayanıyorsa, bu verilerin ne anlama geldiğini açıkladığınızdan emin olun. İnsanlar nasıl düşündüğünüzü, hissettiğinizi ve inandığınızı bilmek ister. Bu nedenle, verileri e-posta ile göndermek yerine onlarla aynı odada (veya Zoom’da) bulunmalısınız.
  5. Evde konuşma pratiği yaparken kendinizi kaydedin veya gerçek insanların önünde pratik yapın.