Peugeot, 2030’da Avrupa’da tamamen elektrikli olacak

Peugeot, 2030 yılında Avrupa’da satılan modellerinin hepsinin tamamen elektrikli olması planlanıyor.

07 Şubat 2023 | 10:43

Peugeot açıklamasına göre, marka, E-LION Projesi kapsamında gerçekleştirdiği E-LION Günü’nde markanın elektrikliye geçiş yolundaki hedeflerini ve stratejilerini paylaştı.

2023 yılında Peugeot ürün gamındaki her model elektrik destekli olacakken, 2025 yılında markanın tüm modellerinde tamamen elektrikli bir ürün seçeneği olacak. 2030 yılına gelindiğindeyse Avrupa’da satılan tüm Peugeot modellerinin tamamen elektrikli olması planlanıyor.

- Peugeot 2 yıl içinde 5 yeni elektrikli araç pazara sunacak

Gelecek 2 yıl boyunca 5 yeni Peugeot modelinin tanıtımı gerçekleştirilecek. e-308 ile beraber elektrikli station modeli e-308 SW, e-408, e-3008 ve e-5008, bu 5 modeli oluşturacak. Elektrikli 308 ve 308 SW, 115 kW (156 hp) güç üreten ve 400 km’nin üzerinde menzile (WLTP döngüsü) sahip yeni bir elektromotorla yollara çıkacak. 

Peugeot, MHEV 48V ile yeni hibrit teknolojisini de tanıtıyor. Marka bu yıl, 208, 2008, 308, 3008, 5008 ve 408 modelleri ile bu alana giriş yapacak. Peugeot Hybrid 48V sistem, yeni nesil 100 hp veya 136 hp PureTech benzinli motor, elektromotor (21 kW) ve benzersiz 6 vitesli elektrikli çift kavramalı şanzımandan (E-DCS6) oluşuyor.

- Yeni nesil C-SUV

Peugeot e-3008, 2023’ün ikinci yarısında tanıtılacak, çift motor dahil olmak üzere 3 elektrikli güç-aktarma sistemiyle menzili 700 km’ye kadar ulaşmsı hedefleniyor. e-3008, ileri teknoloji ürünü STLA Orta Boy platformuyla pazara sunulan ilk otomobil olacak. Modelin hemen ardından e-5008 de tanıtılacak.

Açıklamada görüşlerine yer verilyen Peugeot Üst Yöneticisi (CEO) Linda Jackson, şunları kaydetti:

“Net sıfır karbon sadece üç kelimelik bir ifade değil. Bir zihniyet ve bir yaklaşım meselesi. Organizasyonlar kadar bireyler olarak hepimizin benimsemesi gereken bir yaklaşım. Aynı şekilde E-LION Projesi de bir strateji ve sunum destesi değil. Bu proje, gerek bizler gerekse de gelecek nesiller için kritik öneme sahip. Bu nedenle gerçekleştirmeye kendimizi adamış durumdayız. E-LION Projesi, bir elektrikli araç markası olarak Peugeot’nun stratejisini tanımlayacak ve marka değerlerimize uygun ulaşımı sağlamak üzere toplumun nabzını tutmamızı sağlayacak.”

Peugeot Ürün Müdürü Jerome Micheron, “Müşterilerimiz elektrikli bir Peugeot kullandığında, yine de her şeyden önce bir Peugeot kullanmış olurlar. Bu benzersiz deneyim her zaman önceliğimiz olacak.” ifadelerini kullandı.

Peugeot Tasarım Müdürü Matthias Hossann ise, “Artık ikinci el otomobil olmadığını hayal edin. Bunun yerine, ihtiyaçlarınıza göre, istediğiniz zaman güncelleyebileceğiniz veya yükseltebileceğiniz, yeni ve kişiselleştirilmiş otomobiller olacak. Ömrü boyunca değerini koruyan, her zaman güncel kalan bir ürün.” değerlendirmesine bulundu.

Peugeot Pazarlama ve İletişim Müdürü Phil York da elektrikli araca sahip olma ile ilgili yaklaşımın, elektrikli araçların genel ilkelerinin ötesine ve kişisel lojistiğe dönüştüğünü belirterek, 'Müşterilerimizin gereksinimlerini ilham verici, basit ve erişilebilir çözümlerle karşıladığımızı görmek beni heyecanlandırıyor. Peugeot olarak ilgili beklentilere tam olarak cevap veriyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.